Kruispincet

Alle tools voor werken aan elektro en elektronica

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Kruispincet

Bericht door AatV »

Net in huis : een kruispincet.
Nauwelijks een gereedschap te noemen, maar wel handig bij het positioneren van onderdelen.
Je hoeft niet meer te knijpen, de pincet houd het zelf wel vast.
00 kruispincet.jpg
groet,
Aat
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Kruispincet

Bericht door ray5150 »

Dat zijn zeker handige dingetjes.
Ik gebruik al een tijdje zo eentje :
https://www.hbm-machines.com/nl/p/hbm-2 ... pincet-set
Met name voor SMD weerstandjes en condensatoren erg praktisch.

Nu gaan er weer mensen zeuren of ik soms aandelen HBM heb, onderhand wel ja, aardig wat geld daarnaar toe gebracht de afgelopen jaren...
Chocomel
Berichten: 1061
Lid geworden op: ma 21 sep 2015, 21:42

Re: Kruispincet

Bericht door Chocomel »

Fijn hè, als je eenmaal met een goed pincet hebt gewerkt, wil je niet meer terug.
Ik ben wel fan van dit pincet: Lindström SM 108
Gebruikersavatar
timpert
Berichten: 2439
Lid geworden op: ma 08 jun 2015, 15:09
Locatie: 026

Re: Kruispincet

Bericht door timpert »

Goede pincetten zijn inderdaad erg fijn. Wat jaren geleden was ik in Akihabara, en daar was een winkeltje waar ze alleen maar pincetten en tangen verkochten. Daar heb ik dit setje meegegrist:
100000001000419159_10204.jpg
Ik gebruik het heel vaak, uitstekende aankoop.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Kruispincet

Bericht door Leeuwarden »

Gebruikersavatar
timpert
Berichten: 2439
Lid geworden op: ma 08 jun 2015, 15:09
Locatie: 026

Re: Kruispincet

Bericht door timpert »

Ik weet niet meer hoe het winkeltje heette, maar als je een zaak ongeveer zo groot als een kleine boekhandel gevuld krijgt met alleen maar tangen en pincetten, dan geeft dat een beetje aan hoeveel er in de winkels in die wijk te zien en te kiezen valt. Ik heb in ieder geval intens van de keuzestress genoten, en ik baalde dat ik een koffer en geen container bij me had.

Later ben ik ook nog naar Kappabashi-dori geweest, en dat is voor keukennerds wat Akihabara is voor elektronicanerds. De winkeltjes zijn klein, maar staan tjokvol gepakt met de meest uiteenlopende spullen. Een van de plekken waar ik beslist nog eens naar terug wil. Het is echt overweldigend, het meest intense kid-in-a-candy-store gevoel wat je kan ervaren.
Plaats reactie

Terug naar “Elektronicagereedschap”