2x15W klasse A stereo versterker met Amroh U200 trafo's

Verouderde en afgehandelde advertenties van afgelopen jaar.
Gesloten
Piet1950
Berichten: 475
Lid geworden op: wo 18 mei 2016, 15:34
Locatie: Alblasserwaard

2x15W klasse A stereo versterker met Amroh U200 trafo's

Bericht door Piet1950 »

Beste forumvrienden,

De hier aangeboden versterker is een klasse A buizenversterker. De versterker beslaat de gehele audioband met lage vervorming, en levert 2x15W in 8 Ohm. Maar op de uitgangen kunnen eventueel ook 6 of 16 Ohm luidsprekers aangesloten worden.

De versterker is uitgerust met de volgende buizen: 2x 6BR7, 2x ECC81, 4x 6L6GC/6P3P en 1x 1805.
De uitgangstrafo's zijn 2x U200 balanstrafo's van Amroh. die hier over gedimensioneerd gebruikt worden.

De voedingstrafo is type P200 van AMROH, vooraf gegaan door een extra autotrafo om de netspanning aan te passen. De gelijkrichting van de hoogspanning vind plaats met diodes en een buisgelijkrichter. Er is o.a. ook een S200 smoorspoel toegepast.

Er is een duidelijk schema beschikbaar.

Bij de versterker wordt een complete set reserve buizen meegeleverd. Voor wie andere eindbuizen wil proberen, kunnen de 4 meegeleverde 6L6GC/6P3P buizen eventueel vervangen worden door o.a. 4 stuks 5881WXT buizen.

De versterker kan hier bij mij (Alblasserdam) beluisterd worden. Vanwege het gewicht en de kwetsbaarheid van de buizen, alleen ophalen.
De prijs is 500,- euro.
6L6 voorkant 1.JPG
6L6 zijkant 1.JPG
6L6 achterkant 1.JPG
6L6 onder 3.JPG
6L6 stereo U200.JPG
6L6 stereo voeding.JPG
6L6 buizenset.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 2x15W klasse A stereo versterker met Amroh U200 trafo's

Bericht door Henkjan »

he @Walt: jij zocht toch een buizenversterker?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 2x15W klasse A stereo versterker met Amroh U200 trafo's

Bericht door hannesie »

Dat is een topper!!
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 2x15W klasse A stereo versterker met Amroh U200 trafo's

Bericht door Walt »

Ha Henkjan, klopt, maar liefst een hele goedkope, dit is wat boven budget.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: 2x15W klasse A stereo versterker met Amroh U200 trafo's

Bericht door Marp »

:schoon:

Graag geen grappen en discussies in advertenties.
Piet1950
Berichten: 475
Lid geworden op: wo 18 mei 2016, 15:34
Locatie: Alblasserwaard

Re: 2x15W klasse A stereo versterker met Amroh U200 trafo's

Bericht door Piet1950 »

Deze versterker is verkocht....
Gesloten