Hart potmeter zit op 28,5mm van de bodem.
Op het voorfront zitten de gaten op 33,5 - 2= 31,5mm vanaf de binnenkant bodem.
3mm hoogteverschil
Moderator: Beheerdersteam
Dat ziet er prachtig uit!
Voor mijn beeldvorming waar wil je die geperforeerde plaat voor gebruiken?douwebakker schreef: ↑zo 19 mei 2024, 11:18Dat schiet al lekker op hoor. Ik ga de komende week ook met de behuizing beginnen.
Daarvoor ligt er al een tijd lang een plaat aluminium van 1.5mm dik te wachten.
Even op maat knippen en zetten. Ik zoek nog wel een geschikt stuk geperforeerde plaat.
Bodem is 2mm net als op de tekeningen.
De onderkant van de versterker word 6cm hoog. Dat is precies de hoogte van de front- en de achterplaat. Zie het als een sokkel. De houten zijpanelen zullen 12.2cm hoog worden, en de kap zal iets van 6 cm worden. Deze kap zal van geperforeerde plaat worden gemaakt. De versterker moet wel goed de warmte kwijt kunnen.
Is dat niet wat weinig Douwe. ik weet niet hoeveel gewicht er op komt maar ik werk zelf met de chassis van 3 mm en heb dan ook geen last van torsie in het chassis. Zie dat je zelf ook weer met een el84 aan de gang gaat?Ik begin met de onderplaat van 300x330mm aluminium van 2mm
Spartacus schreef: ↑zo 19 mei 2024, 14:44Hoogteprobleem is nog niet helemaal opgelost.
Ik heb onder de printsteunen een extra moertje liggen. Ik moet nog even verder uitrichten met een ringetje meer of minder. Werkt goed.
We zitten nu te brainstormen over de zijpanelen. Ik denk dat ik MDF pak, ze moeten toch wit worden. Zonde om dan een dure eiken plank oid te gebruiken.
Je kan ook kiezen voor beuken timmerpaneel (samengesteld door verlijmde beuken plankjes), mooi glad, hard, sterk en toch niet te duur.
Ik twijfel ook nog of ik de zijkanten over de volle diepte op dezelfde hoogte hou.
Een voorbeeld van mijn eerste buizenversterker, de CTA2.1. de zijpanelen zijn hier ook speciaal over de volle diepte even hoog. Geen gevaar voor verbranden voor de 2 katten die daar rond liepen. De versterker bouw ik met buizen zichtbaar. Ik kan dus ook de zijpanelen aan de voorkant lager maken.
Als ik de zijpanelen recht hou kan er altijd nog een geperforeerde plaat overheen. Altijd handig met 2 katten.![]()
![]()
Nee hoor, het is stevig genoeg, Ik kan trouwens ook niet dikker verwerken. Mij plaatschaar kan dat niet aan.
Willy_61 schreef: ↑zo 19 mei 2024, 18:53Spartacus schreef: ↑zo 19 mei 2024, 14:44Hoogteprobleem is nog niet helemaal opgelost.
Ik heb onder de printsteunen een extra moertje liggen. Ik moet nog even verder uitrichten met een ringetje meer of minder. Werkt goed.
We zitten nu te brainstormen over de zijpanelen. Ik denk dat ik MDF pak, ze moeten toch wit worden. Zonde om dan een dure eiken plank oid te gebruiken.
Je kan ook kiezen voor beuken timmerpaneel (samengesteld door verlijmde beuken plankjes), mooi glad, hard, sterk en toch niet te duur.
Ik twijfel ook nog of ik de zijkanten over de volle diepte op dezelfde hoogte hou.
Een voorbeeld van mijn eerste buizenversterker, de CTA2.1. de zijpanelen zijn hier ook speciaal over de volle diepte even hoog. Geen gevaar voor verbranden voor de 2 katten die daar rond liepen.
DSC_5278.jpg
De versterker bouw ik met buizen zichtbaar. Ik kan dus ook de zijpanelen aan de voorkant lager maken.
Als ik de zijpanelen recht hou kan er altijd nog een geperforeerde plaat overheen. Altijd handig met 2 katten.![]()
![]()
De schakelaar eens nagemeten: FOUT !
Het is toch raar dat Willy tot een andere aansluiting komt dan ik. Temeer omdat de schakelaar die ik hier heb van Willy heb gekregen. Afijn Willy gaat er nog wel op terugkomen neem ik aan.