Subwoofers andere drivers?
Moderator: Beheerdersteam
Subwoofers andere drivers?
Hallo,
Wij hebben 2 martin mach m218t subwoofers.
Dit zijn pa subwoofers met elk 2 18 inch drivers.
Nu zijn we aan het zien voor nog 2 extra subwoofers te kopen.
Heb er een paar op het oog maar deze hebben andere drivers.
Onze subwoofers zijn geladen met beyma 18 g550r drivers.
Deze zijn elk 900watt met een gevoeligheid van 97 db
De subwoofers die we op het oog hebben zijn geladen met 18W1300 drivers.
Deze zijnn elk 850watt met een gevoeligheid van 99,5db
Vraag is nu kunnen we deze subwoofers samen laten spelen?
Is het dan best aan 1 kant de beyma geladen subs en aan de andere kant de 18 geladen subs, of door elkaar?
De gevoeligheid en parameters zijn een beetje verschillend.
Subwoofers zullen aangestuurd worden door een driverack pa+ En sinbosen versterker, dus kan wel wat dingen aanpassen.
Alvast bedankt,
MichaelDP
Wij hebben 2 martin mach m218t subwoofers.
Dit zijn pa subwoofers met elk 2 18 inch drivers.
Nu zijn we aan het zien voor nog 2 extra subwoofers te kopen.
Heb er een paar op het oog maar deze hebben andere drivers.
Onze subwoofers zijn geladen met beyma 18 g550r drivers.
Deze zijn elk 900watt met een gevoeligheid van 97 db
De subwoofers die we op het oog hebben zijn geladen met 18W1300 drivers.
Deze zijnn elk 850watt met een gevoeligheid van 99,5db
Vraag is nu kunnen we deze subwoofers samen laten spelen?
Is het dan best aan 1 kant de beyma geladen subs en aan de andere kant de 18 geladen subs, of door elkaar?
De gevoeligheid en parameters zijn een beetje verschillend.
Subwoofers zullen aangestuurd worden door een driverack pa+ En sinbosen versterker, dus kan wel wat dingen aanpassen.
Alvast bedankt,
MichaelDP
Re: Subwoofers andere drivers?
Jup het zijn de 18 Sound 18W1300.
Per kanaal door elkaar de 2 verschillende drivers in 1 sub steken of bedoel je gewoon de 2 verschillende subs naast elkaar,
links: beyma sub naast 18sounds sub en
rechts: andere beyma en 18sound sub?
Per kanaal door elkaar de 2 verschillende drivers in 1 sub steken of bedoel je gewoon de 2 verschillende subs naast elkaar,
links: beyma sub naast 18sounds sub en
rechts: andere beyma en 18sound sub?
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Subwoofers andere drivers?
Correct!
En de gevoeligheid mag opgegeven worden naar smaak, zelfs de gevoeligheid bij 1kHz wordt wel aangehouden. Dat slaat natuurlijk nergens op. Ik denk dat je met 18Sound er zeker niet op achteruit gaat.
En de gevoeligheid mag opgegeven worden naar smaak, zelfs de gevoeligheid bij 1kHz wordt wel aangehouden. Dat slaat natuurlijk nergens op. Ik denk dat je met 18Sound er zeker niet op achteruit gaat.
-
bart Luyckx
- Berichten: 722
- Lid geworden op: ma 17 mei 2021, 14:04
Re: Subwoofers andere drivers?
Zijn PA drivers geschikt om als subwoofer te gebruiken?
Iemand rade het me af ivm de surround die stijver zou zijn en dat dit mogelijk compressie kan veroorzaken
Bij lage frequencies en grote uitslag.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Subwoofers andere drivers?
Compressie treedt vooral op bij kleine woofers die een grote uitslag moeten maken, waardoor ze de lucht samendrukken (comprimeren). Bij een groot oppervlak dat minder ver uitwijkt, heb je dat juist minder.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Subwoofers andere drivers?
Het gaat hier trouwens om een ontwerp met PA (sub) woofers dus het is afgestemd voor het doel.
In PA heb je het niet echt over sublaag wat met home audio, film of car audio bedoeld wordt. In PA is doorgaans vanaf 35hz is al heel wat. Maar je noemt die dingen wel subwoofers, om onderscheid te maken tussen de andere kasten.
Met 18" PA woofers heb ik diverse ontwerpen gemaakt, slechts 1 ging echt laag. De rest moet gewoon hard voor het formaat/wattage.
In PA heb je het niet echt over sublaag wat met home audio, film of car audio bedoeld wordt. In PA is doorgaans vanaf 35hz is al heel wat. Maar je noemt die dingen wel subwoofers, om onderscheid te maken tussen de andere kasten.
Met 18" PA woofers heb ik diverse ontwerpen gemaakt, slechts 1 ging echt laag. De rest moet gewoon hard voor het formaat/wattage.
