Ik heb een Kingpin lineaire voeding van 5V en heb voor een andere toepassing een voeding van 6 volt nodig.
Kan iemand mij zeggen of en hoe ik de voeding mogelijk kan aanpassen om aan de 6V te komen?
Lineaire voeding: aanpassing voltage
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Lineaire voeding: aanpassing voltage
Ik heb geen idee wat een Kingpin lineaire voeding is. Heb je een schema? Als er een potmeter inzit waar je aan kan zwengelen is dat vast wel mogelijk. Een 7805 kan je liften met een diode in de massa-aansluiting. Krijg je 5.7 V. Verder kan ik er weinig zinnigs over zeggen.
Tjerk
Tjerk
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Lineaire voeding: aanpassing voltage
Open maken en foto. Hij haalde o.a. PCB’s van diyaudio. Sommige zijn inderdaad aan te passen qua voltage, hangt van de gebruikte chip af.
Re: Lineaire voeding: aanpassing voltage
Als er daadwerkelijk een 7805 gebruikt is, zou je deze ook moeten kunnen omwisselen voor een 7806.
Een en ander is natuurlijk wel afhankelijk van de ingangsspanning, die moet minimaal 3 Volt hoger liggen.
Een en ander is natuurlijk wel afhankelijk van de ingangsspanning, die moet minimaal 3 Volt hoger liggen.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Lineaire voeding: aanpassing voltage
Kingpin (Eric) is een collega van mij, kan je evt wel in contact brengen met hem. Overigens heeft hij ook een account hier op het forum, is niet heel aktief, maar een pb sturen kun je dus ook proberen.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
