Nieuw foam op luidspreker grille

voor specifieke pro-audio projecten als opname apparatuur, mengtafels, etc

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
AntonZ
Berichten: 1343
Lid geworden op: di 06 jun 2006, 23:32

Nieuw foam op luidspreker grille

Bericht door AntonZ »

Ik heb een heel compacte "bass stack": een lichtgewicht versterker, en twee losse 1x10" kastjes. Daar heb ik al jaren lol van. Ik heb ze een paar jaar weinig gebruikt en onlangs weer eens van stal gehaald. Het viel me ineens op dat er wat troep op de trap lag. En voor het kastje, op de vloer van de woonkamer. Het blijkt dat het schuim op de grille niet het eeuwige leven heeft: het begint uit elkaar te kruimelen. Volgend weekend wil ik het oude schuim er helemaal vanaf krabben. Weet iemand waar je betaalbaar vervangend spul vindt? Liefst vrij vers, want zo te zien is de levensduur beperkt. En hoe hecht je het op de grille?
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: Nieuw foam op luidspreker grille

Bericht door VintageHarry »

Hier heb ik deze “Baffle-Tex” in gebruik: https://www.rumoh.eu/accessories/fronts ... baffle-tex
Prima spul. Heb het met klitband vastgezet op de baffle, en dat klitband zit met eenvoudige lijm aan de stof vast.
AntonZ
Berichten: 1343
Lid geworden op: di 06 jun 2006, 23:32

Re: Nieuw foam op luidspreker grille

Bericht door AntonZ »

Dank je wel Harry, dat ziet er inderdaad bruikbaar uit.
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: Nieuw foam op luidspreker grille

Bericht door VintageHarry »

Mooi, succes met het herstellen!
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Nieuw foam op luidspreker grille

Bericht door wouter »

Ik lees dit topic nu pas, wij doen onze Acoustic Alignment bass cabs met dit spul:
https://www.bax-shop.nl/flightcase-schu ... 0-cm-zwart

Baffletex zou ik niet als speakerfoam gebruiken.

Het vastzetten kan mooi met Penn Elcom spray, ook bij Bax te koop. De Nozzle trekt draden, waardoor je heel goed het foam (enkelzijdig) kan bevestigen. Wij doen dit altijd op de losse grille, monteren die vervolgens en leggen daarna het foam erop.

Welke afmetingen had je nodig? Wellicht kan ik het voor je snijden met de laser.
Plaats reactie