Toslink input aan mijn dac toevoegen

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
MickRS
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 06 sep 2013, 20:55
Locatie: Medemblik

Toslink input aan mijn dac toevoegen

Bericht door MickRS »

Ik heb een optische spdif ingang nodig op mijn DIY dac. Na wat zoeken kom ik de volgende twee onderdelen tegen waarvan ik denk dat dat voldoende moet zijn om dat voor elkaar te krijgen.
De DIYinhk optical receiver:
https://www.diyinhk.com/shop/audio-kits ... eiver.html

En een 230v ac naar 3.3v dc trafo:
https://www.otronic.nl/nl/220vac-naar-3 ... CgQAvD_BwE

Mijn vraag is eigenlijk: is dit inderdaad wat ik nodig heb? Of hebben jullie nog een andere, slimme oplossing? Ik weet van die adapterkastjes, maar bouw het liever in.
Mooi zou zijn als ik het toslink receiverbordje wat dichterbij kan bestellen, dan hoef ik niet zo lang te wachten.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Toslink input aan mijn dac toevoegen

Bericht door Pjotr »

Bij Amazon zo'n converterdoosje voor een tientje kopen. Printje er uit slopen en inbouwen O:) Ze werken allemaal op 5V. Dat heb je toch sowieso in je DAC voorhanden?
Gebruikersavatar
MickRS
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 06 sep 2013, 20:55
Locatie: Medemblik

Re: Toslink input aan mijn dac toevoegen

Bericht door MickRS »

:goedzo: das inderdaad ook een plan!

Weet niet zeker of mijn dac 5v aan boord heeft, maar dat is op te lossen. ik neem aan dat 0.6A voldoende is:
https://www.otronic.nl/nl/220vac-naar-5 ... -pm01.html
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Toslink input aan mijn dac toevoegen

Bericht door Leeuwarden »

Dat is een smps, zou dan liever een medische nemen, die is vast beter afgeschermd…
Gebruikersavatar
MickRS
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 06 sep 2013, 20:55
Locatie: Medemblik

Re: Toslink input aan mijn dac toevoegen

Bericht door MickRS »

waar vind ik die?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Toslink input aan mijn dac toevoegen

Bericht door Leeuwarden »

Meanwell heeft ze bijvoorbeeld…
Gebruikersavatar
MickRS
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 06 sep 2013, 20:55
Locatie: Medemblik

Re: Toslink input aan mijn dac toevoegen

Bericht door MickRS »

thanx! :goedzo:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Toslink input aan mijn dac toevoegen

Bericht door Pjotr »

MickRS schreef: zo 10 mar 2024, 11:04
:goedzo: das inderdaad ook een plan!

Weet niet zeker of mijn dac 5v aan boord heeft, maar dat is op te lossen. ik neem aan dat 0.6A voldoende is:
https://www.otronic.nl/nl/220vac-naar-5 ... -pm01.html
Paar mA is voldoende. De TDA wil sowieso 5V zien. Heb je een schema van je DAC? en anders levert ieder paar Euri 5V muurwratje je 5V. Heb je vast nog wel liggen.
Gebruikersavatar
MickRS
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 06 sep 2013, 20:55
Locatie: Medemblik

Re: Toslink input aan mijn dac toevoegen

Bericht door MickRS »

Ja natuurlijk! Ik weet welke pin de 5vdc pin (28) is. Niet aan gedacht...
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Toslink input aan mijn dac toevoegen

Bericht door Pjotr »

Ik zou in eerste instantie met externe kabeltjes het met de Behringer aan de praat zien te krijgen. Kun je het altijd nog inbouwen.
Plaats reactie