Walter zijn tweaks en andere fratsen
Moderator: Beheerdersteam
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Lijkt mij ook, of Sisal touw. Mooiste is uiteraard natuurzijde. En moet dat kurk met de wijzers de klok mee opgerold of juist er tegenin?
- Leeuwarden
Dun zijde lijkt me inderdaad niet gek, dat zit namelijk ook als mantel om de Sonore draad. Maar bedankt voor jullie tips ook, altijd mooi om te zien dat een stukje kurk zoveel goede ideeen boven brengt.
Plantaardige aanvullende tweak dan, met zijde is dierlijk, bij de beesten af. 
- pvanlingen
Walter houdt zich hier op het forum drijvende met kurk.
40m zeer dun Sonore draad op de kop getikt, elk draadje bevat 19 koperen geleiders, elk met glas isolatie. Nu eens bedenken waar ik het voor ga gebruiken..
Valt wel mee toch? Alleen omhoog en omlaag wordt lastig 
Voor een werktuigbouwer verwacht ik toch wel een maat in mm. In dit geval van de diameter van elk individueel adertje. 19 elementairdraadjes vind ik wel erg weinig.
Hoe ga je trouwens vertinnen?
Groet,
Leobus
Hoe ga je trouwens vertinnen?
Groet,
Leobus
Deze draad is zo extreem dun, dat dit met een hete druppel tin aan de soldeerbout kan, volgens Hans van Liempd.
Elk los koper adertje zou ongeveer dikte enkele mensenhaar zijn.
Elk los koper adertje zou ongeveer dikte enkele mensenhaar zijn.
Een mensenhaar is ongeveer 60 micron. Maar varieert flink per persoon. Met 19 draadjes zit je op 0,05 mm kwadraat. Schiet niet echt op.
Groet,
Leobus
Groet,
Leobus
Klopt, vandaar 40m, kan ik flink wat parallel nemen.
Wat gaat het worden? Een netsnoer? Overigens het Litzedraad met de dunste adertjes wat zo te koop is heeft adertjes van 30 micron. 50 micron is een vrij standaard dikte voor HF werk. Daar is niks extreems aan.
Voor een interlink is zo'n dun draadje toch prima? Of je gaat draadweerstanden wikkelen.
Ik zat ook te denken aan een toepassing als bekabeling van filter naar AMT tweeter, ipv de huidige dunne Mundorf zilver/goud draad, maar geen idee hoeveel ik dan parallel moet zetten.
Een stuk draad waarvoor een doel gevonden moet worden. hoe opmerkelijk.
Doet me denken aan wat een mede forumlid mij ooit eens vertelde op een luisterdag, hij speelde met de gedachte om een topic te openen over het ontwerpen van een 2-weg luidspreker rondom een vrij prijzige condensator.
Niet de eigenschappen van de units zouden centraal staan, maar die van de condensator.
Doet me denken aan wat een mede forumlid mij ooit eens vertelde op een luisterdag, hij speelde met de gedachte om een topic te openen over het ontwerpen van een 2-weg luidspreker rondom een vrij prijzige condensator.
Niet de eigenschappen van de units zouden centraal staan, maar die van de condensator.
Gewoon om een kurkje wikkelen Walt en ons laten weten bij welke lengte het zinkt. Dan weten we dat ook weer.