HELP! Cyrus one defect
Moderator: Beheerdersteam
HELP! Cyrus one defect
Was ik net leuk mijn nieuwe luidsprekers aan het testen begeeft mijn antieke Cyrus One verserker het...
Zekering FS1 brand door en voordat dat gebeurt is er iets pokkerig geluid te horen...
Wie kan mij helpen deze weer te herstellen?
Ik zit net onder Apeldoorn.
Groet,
Gijs
Zekering FS1 brand door en voordat dat gebeurt is er iets pokkerig geluid te horen...
Wie kan mij helpen deze weer te herstellen?
Ik zit net onder Apeldoorn.
Groet,
Gijs
Re: HELP! Cyrus one defect
Het lijkt erop dat ik een tijdje met een defecte spoel in het scheidingsfilter gedraaid heb, (soort van) kortsluiting over de luidsprekeruitgang dus...
Wat gaat er dan stuk? Visueel is er niets te zien.
Wat gaat er dan stuk? Visueel is er niets te zien.
Re: HELP! Cyrus one defect
Het zou kunnen zijn dat er een vermogenstransistor defect is geraakt, waardoor er sluiting binnen de versterker ontstaat.
Hierdoor is de zekering eruit geklapt. de versterker niet meer gebruiken ! er is kans dat je je luidsprekers hierdoor sloopt, doordat er een flinke gelijkspanning op de uitgang staat.
Je kunt het beste via MP in contact komen met Jeroen Machielse in Bennebroek. kundig reparateur en kan een nette revisie uitvoeren indien nodig.
Een Cyrus kan makkelijk met de post verstuurd worden.
Hij heeft ook behoorlijke ervaring met Cyrus versterkers. en werkt samen met forumlid regenpak voor de echt moeilijke reparatieklussen.
https://www.marktplaats.nl/u/second-lif ... /19391121/
Hierdoor is de zekering eruit geklapt. de versterker niet meer gebruiken ! er is kans dat je je luidsprekers hierdoor sloopt, doordat er een flinke gelijkspanning op de uitgang staat.
Je kunt het beste via MP in contact komen met Jeroen Machielse in Bennebroek. kundig reparateur en kan een nette revisie uitvoeren indien nodig.
Een Cyrus kan makkelijk met de post verstuurd worden.
Hij heeft ook behoorlijke ervaring met Cyrus versterkers. en werkt samen met forumlid regenpak voor de echt moeilijke reparatieklussen.
https://www.marktplaats.nl/u/second-lif ... /19391121/
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: HELP! Cyrus one defect
Hoi Gijs,
Lang geleden.
Wat was er defect aan je spoel?
Pappaleo vroeg dat ook al.
Gr.
Paul.
Lang geleden.
Wat was er defect aan je spoel?
Pappaleo vroeg dat ook al.
Gr.
Paul.
Re: HELP! Cyrus one defect
Hi Paulus, Ik weet niet precies hoe je dat noemt maar dat was een poging mij eigen stommiteit te verdoezelen, ik had de spoel paralel aan de versterker gezet in plaats van paralel aan de tweeter (
)
Dat gaat een tijdje goed dus, maar niet erg lang....
Hoop dat ik dat ouwe ding weer aan de gang krijg....
Dat gaat een tijdje goed dus, maar niet erg lang....
Hoop dat ik dat ouwe ding weer aan de gang krijg....
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: HELP! Cyrus one defect
Dan is waarschijnlijk je spoel niet defect, maar de analyse van Ray wel correct.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4780
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: HELP! Cyrus one defect
Mocht je er zelf niet uitkomen dan wil ik hem eventueel wel voor je herstellen.
Ik weet niet waar je woont, maar je kunt hem zowel sturen alsook langsbrengen,
Kijk maar of je iets aan mijn aanbod hebt of er iets mee doet, het is uiteraard geheel vrijblijvend,
Re: HELP! Cyrus one defect
Ben er bang voor...
Ray, bedankt voor de link ik zal contact met hem opnemen! (hoewel ik het liever zelf zou proberen, al is mijn kennis niet helemaal toereikend)
Olaf waar zit jij?
Ik net onder Apeldoorn
Ray, bedankt voor de link ik zal contact met hem opnemen! (hoewel ik het liever zelf zou proberen, al is mijn kennis niet helemaal toereikend)
Olaf waar zit jij?
Ik net onder Apeldoorn
Re: HELP! Cyrus one defect
Dan is de kans vrij groot dat je een van de eindtrappen eruit hebt geblazen.
En dat zie je niet aan de buitenkant, maar dan zijn er wel een of meerdere transistoren inwendig kapot.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4780
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: HELP! Cyrus one defect
Dat is redelijk dichtbij, ik woon in s-Heerenberg.
Aankomende vrijdag worden er twee defecte eindversterkers hier afgeleverd waarvoor ik zaterdag onderdelen ga bestellen, dus misschien kan ik dan voor de jouwe ook de onderdelen mee bestellen als ik hem op tijd heb, anders wil ik het bestellen ook wel uitstallen tot na het weekend, dan kan het mooi allemaal in één rit mee.
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: HELP! Cyrus one defect
Zoiets kan de beste overkomen.hoka schreef: ↑wo 28 feb 2024, 13:24Hi Paulus, Ik weet niet precies hoe je dat noemt maar dat was een poging mij eigen stommiteit te verdoezelen, ik had de spoel paralel aan de versterker gezet in plaats van paralel aan de tweeter ()
Dat gaat een tijdje goed dus, maar niet erg lang....
Hoop dat ik dat ouwe ding weer aan de gang krijg....
Mooi dat Olaf er naar wil kijken.
Hij is altijd heel behulpzaam, en bekwaam.
Re: HELP! Cyrus one defect
Lekker bezig, Olaf.
mooi dat je het aanbod hebt gedaan ernaar te kijken.
mooi dat je het aanbod hebt gedaan ernaar te kijken.
