Mazda 6 2.5 GT-M (Bose)

voor alle audio die moet kunnen rijden

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: Mazda 6 2.5 GT-M (Bose)

Bericht door MichaelB »

Dat kan idd, maar ik ga het allemaal actief maken, dus de subs krijgen dan flink minder vermogen t.o.v. wat ze nu krijgen.
Ik hoef in ieder geval niet bang te zijn dat ik vermogen tekort kom, eerder is er teveel. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Bertje
Ook commercieel actief
Berichten: 1311
Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
Locatie: Lunteren
Contacteer:

Re: Mazda 6 2.5 GT-M (Bose)

Bericht door Bertje »

Nou ken ik de headunit niet, maar er zal vast wel een soort van loudness ingebakken zitten. Laag volume, meer laag en hoog. Of is het wel (electrisch...) lineair op verschillende volume's?
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: Mazda 6 2.5 GT-M (Bose)

Bericht door MichaelB »

Als ik het volume opschroef dan blijft de frequentiecurve met pink noise hetzelfde op alle niveau's.
Ik kan het niet elektrisch meten, maar als ik het zo meet is dat ongeveer hetzelfde?

Ik las dat alle EQ in de Bose versterker zit en die ga ik eruit halen.
Hopelijk heb ik vandaag even tijd om hiermee aan de slag te gaan, want de rest van de week wordt pokkenweer.
We hebben een grote garage, maar zoals bij velen staat die vol met van alles en nog wat behalve een auto... :-({|=

<intermezzo>
Ik zal meer doen dan alleen de audio aanpakken, maar ook meteen de deuren voorzien van antidreun butylplaatjes en een laagje CCF.
De deuren klinken nu als een conservenblik. De rest pak ik ook aan, maar ik weet niet of daar hier interesse voor is. Ik heb butylrollen, CCF, MLV en 12mm akoestische vilt liggen van andere projectjes (auto's stiller maken).
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Mazda 6 2.5 GT-M (Bose)

Bericht door Henkjan »

ja hoor, is toch ook a) leuk klussen en b) voor de audio?
Gebruikersavatar
Bertje
Ook commercieel actief
Berichten: 1311
Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
Locatie: Lunteren
Contacteer:

Re: Mazda 6 2.5 GT-M (Bose)

Bericht door Bertje »

Demping is zeer belangrijk en wordt meestal niet, of niet genoeg gedaan. Als dat acoustisch vilt tegen vocht kan, is dat prima te gebruiken in deuren.
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Mazda 6 2.5 GT-M (Bose)

Bericht door Douwe84 »

Ik heb een hele bult matjes liggen, uit de OEM Volvo/ Daimler hoek. Mocht je er wat willen overnemen geef maar een gil, ik hoef er de wereld niet voor te hebben :)
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: Mazda 6 2.5 GT-M (Bose)

Bericht door MichaelB »

Dank je wel, maar ik heb denk ik genoeg nog om 3 auto's te doen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Mazda 6 2.5 GT-M (Bose)

Bericht door Henkjan »

MichaelB schreef: di 20 feb 2024, 15:03
ik heb denk ik genoeg nog om 3 auto's te doen
goed om te weten, dank je :mrgreen:
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: Mazda 6 2.5 GT-M (Bose)

Bericht door MichaelB »

En uiteraard heb ik de verkeerde tweeters geleverd gekregen.
Niet de Audison AP 1P, maar de AP 1...

Totaal andere tweeter, met een nog totaal ander frequentieverloop :boos:

AP1 is een 26mm tweeter:
Scherm­afbeelding 2024-02-26 om 22.00.30.png
AP 1P is een 29mm tweeter:
Scherm­afbeelding 2024-02-26 om 22.01.02.png
Ik zie dat ik wel het juiste bedrag betaald heb en gelukkig niet ook nog de "AP 1P".
Deze gaat terug... En weer 2 weken wachten. Grrr
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: Mazda 6 2.5 GT-M (Bose)

Bericht door MichaelB »

Zo lang kan ik uiteraard niet wachten en dus komen de nieuwe JUISTE tweeters morgen binnen :mrgreen:

Als ik nou van de week eens tijd heb...
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: Mazda 6 2.5 GT-M (Bose)

Bericht door MichaelB »

Het vlot allemaal niet, maar vanavond heb ik eindelijk weer iets gedaan.
Even 2 pasringen voor het mid-woofertje gemaakt. Past nu precies.
IMG_0281.jpeg
Het woofertje wordt in de pasring gelijmd, want er is geen extra ruimte meer om een schroefgat te maken.
Het past ook alleen maar als het woofertje er op een bepaalde gedraaide manier in geplaatst wordt. Misschien dat ik zelfs de "oortjes" er af knip.

Helaas ben ik komend weekend wéér weg :(
Zo is het al weekend na weekend, dus echt opschieten doet het niet (zoals met alles wat ik wil doen).

Okee, ik heb een nieuw aquarium geplaatst en ingericht, maar dat was meer een leuke noodzaak.

<off-topic>
IMG_0277.jpeg
</off-topic>
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: Mazda 6 2.5 GT-M (Bose)

Bericht door MichaelB »

sph-30x-4.jpg
Oortjes ingekort.
Ik denk dat ze zo 2e hands nog best verkopen toch? :mrgreen:

Bij de 2e had ik door hoe ik het WEL mooi kon doen...
sph-30x-4-2.jpg
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Mazda 6 2.5 GT-M (Bose)

Bericht door Henkjan »

MichaelB schreef: di 12 mar 2024, 15:06
Ik denk dat ze zo 2e hands nog best verkopen toch?
zo goed als nieuw
Delacriox88
Berichten: 1
Lid geworden op: do 26 jun 2025, 21:04

Re: Mazda 6 2.5 GT-M (Bose)

Bericht door Delacriox88 »

Goedeavond,

Michael, ik heb een vraag heb jij de versterker nog liggen van bose? De mijne is namelijk gesneuveld en ik ben niet zo handig om een andere versterker aan te sluiten.

Met vriendelijke groet,

Danny
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: Mazda 6 2.5 GT-M (Bose)

Bericht door MichaelB »

Hoi Danny, ik gebruik de versterker nog. Ik moet hiermee, zoals veel dingen, nog verder gaan.
Plaats reactie