Heb ik meerdere versterkers nodig?
Moderator: Beheerdersteam
Heb ik meerdere versterkers nodig?
Een paar maand geleden had ik een post gemaakt over het kopen van een versterker voor mijn auto, nu kwam ik uit op een versterker van 4 kanaals en ongeveer 75W rms per kanaal. Nu zou ik graag ook nog een sub willen kopen voor de auto. Ongeveer 1000Watt denk ik. Moet ik dan een nieuwe versterker alleen voor de sub halen? Of zou ik deze bijvoorbeeld ook bij de 4 kanaals 75w RMS versterker kunnen aansluiten?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Heb ik meerdere versterkers nodig?
ik denk dat het beter is om een separate mono versterker voor de sub te nemen. 1000W lijkt me wel errug veel
wat voor uitgangen zitten er op je headunit?
wat voor uitgangen zitten er op je headunit?
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Heb ik meerdere versterkers nodig?
Goedemorgen Milan.
De vier kanaals versterker welke je nu hebt ingebouwd heeft waarschijnlijk ook uitgangen, mogelijk zelfs een sub-out uitgang, maar in de meeste gevallen is het gewoon een stereo uitgang zoals op onderstaande foto.
Aan deze uitgang kun je met een tulpkabel een volgende versterker aankoppelen.
in dat geval zou dat dan gaan om een monoblock versterker voor je subwoofer, overigens zou die versterker ook twee kanaals kunnen zijn in het geval dat je een dubbele spreekspoel separaat aan zou willen sturen (of meerdere woofers aan zou willen sluiten), maar in de meeste gevallen wordt er gekozen voor een parallel schakeling op een monoblock versterker
Welke vier kanaals versterker heb je? Dan kunnen we even samen kijken wat je mogelijkheden zijn.
Ik hoop dat je hiermee een stapje verder bent, anders zien we je nieuwe vragen graag komen, dan helpen we je verder.
Voor een ruime keuze en leuke prijzen kun je rondkijken op https://www.lakro.nl/
De vier kanaals versterker welke je nu hebt ingebouwd heeft waarschijnlijk ook uitgangen, mogelijk zelfs een sub-out uitgang, maar in de meeste gevallen is het gewoon een stereo uitgang zoals op onderstaande foto.
Aan deze uitgang kun je met een tulpkabel een volgende versterker aankoppelen.
in dat geval zou dat dan gaan om een monoblock versterker voor je subwoofer, overigens zou die versterker ook twee kanaals kunnen zijn in het geval dat je een dubbele spreekspoel separaat aan zou willen sturen (of meerdere woofers aan zou willen sluiten), maar in de meeste gevallen wordt er gekozen voor een parallel schakeling op een monoblock versterker
Welke vier kanaals versterker heb je? Dan kunnen we even samen kijken wat je mogelijkheden zijn.
Ik hoop dat je hiermee een stapje verder bent, anders zien we je nieuwe vragen graag komen, dan helpen we je verder.
Voor een ruime keuze en leuke prijzen kun je rondkijken op https://www.lakro.nl/
Re: Olaf Analogue
Ha olaf, je hebt helemaal gelijk kwa tulp out. Ik heb de Excalibur X500.4. En op de achterkant zitten tulp out kanalen! Ik ben overigens er nog niet aan toe gekomen om deze aan te sluiten in de auto aangezien de auto nu nog geschorst in onze garage staat. Ik zal zeker nog updaten/nieuwe post maken zodra dit gedaan is!
