Waar sevenup wel een punt heeft is dat je de windingen beter dichtbij elkaar houdt. Het vlechten met een derde ader ertussen vergroot onnodig de afstand tussen de draden waarmee de EMC gevoeligheid weer toeneemt ten opzichte van twee aders die dicht tegen elkaar aan gedraaid zijn.
Walter zijn tweaks en andere fratsen
Moderator: Beheerdersteam
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Laatst gewijzigd door jeroen_d op di 20 feb 2024, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Vlechten gebeurd per definitie met drie of meer aders, anders blijft het twisten. Aangezien je naast de fase en de nul ook de aardedraad hebt lijkt vlechten me een meer logische optie.
In buizenversterkers wordt de gloeistroom ook getwist, meestal zitten die vrij strak in elkaar gedraaid.
Dat kan voor Walt niet beoordelen. Dat is aan zijn oren.
Kun je gewoon velletjes stickers voor bestellen...
https://nl.aliexpress.com/item/33061006 ... ry_from%3A
Een simpele kabel is te overzien, maar hoe zit het met CE op de versterkers die jullie zelf bouwen?
Dat hoeft bij zelf gebouwde dingen ook niet. Alleen bij producten die in de winkel liggen. Dus ook de Sonore winkel 
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
Een zelfbouwer is per definitie geen fabrikant. 
https://europa.eu/youreurope/business/p ... dex_nl.htm
https://europa.eu/youreurope/business/p ... dex_nl.htm
Als je onterecht een CE-markering aanbrengt, of nalaat deze aan te brengen is dat een economisch delict. Dat is serieus en kan je als bedrijf een behoorlijke douw opleveren. En als je voor de overheid werkt kan de schade nog groter zijn.
Probleem is een beetje dat terecht dan wel onterecht nogal discutabel is. En wat ik in de praktijk heb gezien is dat die "behoorlijk douw" nogal symbolisch is. Als product niet deugd naar de van toepassing zijnde normen moet het gewoon van de markt gehaald worden en/of aangepast.
Misschien speelt dat dan meer in de overheid; hier gaat veel op certificaat en CE-markering.
Als er iets niet deugd wordt daar serieus werk van gemaakt en zit je al snel met de juristen aan tafel.
Als er iets niet deugd wordt daar serieus werk van gemaakt en zit je al snel met de juristen aan tafel.
Ja, overtollige spijkers door het asfalt mengen kan natuurlijk niet
Maar ethernet via het lichtnet wordt oogluikend toegestaan. Ook al voldoet het EMI technisch niet aan de normen.
Ja, klopt, alleen wat ik van die sonores heb begrepen dat die derde er alleen maar is voor het vlechten en niet is aangesloten. En dan is in mijn optiek het beter om die derde weg te laten en slechts te twisten. Maar ik kan het verkeerd hebben. Als de aarde kabel meegevlochten wordt dan is het vlechten denk ik wel handig. Blijft alles vanzelf op zijn plek zitten.richard schreef: ↑di 20 feb 2024, 20:31Vlechten gebeurd per definitie met drie of meer aders, anders blijft het twisten. Aangezien je naast de fase en de nul ook de aardedraad hebt lijkt vlechten me een meer logische optie.
In buizenversterkers wordt de gloeistroom ook getwist, meestal zitten die vrij strak in elkaar gedraaid.
Ik zie een aard contact op de stekker zitten. Volgens mij moet deze dan verplicht ook bedraad zijn.
Sssstt... dat is het Sonore geheim. Die snoeren zijn pure magie.
Zou wel een puntje zijn als dergelijke bedrijven een loopje nemen met de veiligheidsregels. Dan zijn het echt prutsers en zouden van de markt moeten verdwijnen.
Ik meende me een opmerking van Walter te herinneren dat er niks met die middelste was gedaan. Nu heb ik bericht van hem gekregen dat de aarde wel gewoon verbonden is. En soms zelfs extra dik wordt uitgevoerd.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
In dat geval kan het merendeel van MKB wel stoppen te bestaan.
Nationaal als internationaal (dus naar EU toe exporteren), is het een grote puinhoop.
Dat is het al jaren.
Laats nog een nogal dure versterker gezien die absoluut niet aan de PFC normen voldoet.
Wel leuk CE sticker heeft.....
Dat van de juristen valt nogal tegen, zeker niemand aan de bel trekt en niemand open doet.
Het stond al even op de to do list, maar vandaag een vrije dag en geen kids in de buurt. Een tijd terug had ik bij Cock van der Weiden 4 stukken Sonore Litze draad vertint met zijn soldeerpot. Deze nu dus tussen filter en middentoner gesoldeerd, dikke draad dus ik had me de gruwel al voorgesteld, maar was makkelijk gelukkig. Ik heb de draden nu ook vrijgehouden van de aluminium zijprofielen, en stukjes kruk als afstandshouder ertussen. Hopelijk vanavond of morgen avond eens luisteren.
-
tigradekat
Zijn de lijmklodders op de AT units ook wel een beetje zonde.
Zou je luidsprekerkabel ook niet liever twisten of vlechten zoals het netsnoer? Het argument waarom je dat bij netsnoer zou doen geldt hier toch ook?
Ik was niet tevreden met de afstandshouders, ik heb nu een nieuw ontwerp toegepast op basis van een ring van kurk, heb de draden van de Harmonizer ook gelijk eraan vast gezet:
Laatst gewijzigd door Walt op zo 03 mar 2024, 9:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
"een ontwerp op basis van kurk"
je hebt wat kurk opgerold
ben je op een marketing cursus geweest?
ben je op een marketing cursus geweest?
- Leeuwarden
Zeg, als we geen grapjes over condensatoren mogen maken dan kunnen opmerkingen over creatief met kurk wel?…
Hoe simpeler hoe beter, de trek kracht in de tie wrap resulteert nu in uniforme compressie op de kurk, de 4 aders laten zich netjes rondom plaatsen en vast zetten.