Walter zijn tweaks en andere fratsen
Moderator: Beheerdersteam
-
tigradekat
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik vertrouw mijn muzikaal geheugen te weinig om met enige mate van zekerheid uiteen te zetten of en zo ja wat ik meen te horen. Het is er in ieder geval niet slechter op geworden. Het klonk goed, en nu nog steeds. Als ik iets zou moeten verzinnen zou ik zeggen dat het midden iets aan "textuur" heeft gewonnen. Maar dat heb ik volgens mij ook ergens gelezen in relatie tot deze condensatoren, dus dat kan net zo goed autosuggestie zijn
aan de andere kant, als anderen hetzelfde horen kan het natuurlijk ook gewoon echt een eigenschap van deze condensator zijn, wie zal het zeggen.
Laatst gewijzigd door tigradekat op vr 16 feb 2024, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Leeuwarden
-
tigradekat
Zestig minuten voor Engelstalige literatuur.
- Leeuwarden
Ik zag dit, en moest denken aan de Avalon Avatars, waar mid en tweeter ook ver uit elkaar zitten:
https://hifi.nl/artikel/33246/Review-Se ... aties.html
Normaal stelt men dat tweeter en mid zo dicht mogelijk bij elkaar moeten zitten. Echter deze speakers, en de Avatar lijken heel goed een live performance met veel ruimte te kunnen geven, zou dit met de afwijkende plaatsing van de units te maken kunnen hebben?
https://hifi.nl/artikel/33246/Review-Se ... aties.html
Normaal stelt men dat tweeter en mid zo dicht mogelijk bij elkaar moeten zitten. Echter deze speakers, en de Avatar lijken heel goed een live performance met veel ruimte te kunnen geven, zou dit met de afwijkende plaatsing van de units te maken kunnen hebben?
Momenteel weinig actie hier, als ik ga luisteren ben ik eigenlijk gewoon tevreden met hoe het nu klinkt. Misschien komt er wel nog een Sonore netsnoer bij, Cock had mogelijk nog wat liggen. Maar wie weet wat ineens het pad weer kruist natuurlijk..
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Ik moet de Sonore stroom kabel nog een keer ophalen, maar zo ziet hij eruit:
Een tevreden audiofiel is een ex audiofielWalt schreef: ↑zo 18 feb 2024, 11:12Momenteel weinig actie hier, als ik ga luisteren ben ik eigenlijk gewoon tevreden met hoe het nu klinkt. Misschien komt er wel nog een Sonore netsnoer bij, Cock had mogelijk nog wat liggen. Maar wie weet wat ineens het pad weer kruist natuurlijk..
Groetjes Walter
Door zo losjes te vlechten creëer je meer loop area en creëer je meer emc achtige problemen als met een degelijke kabel waar de aders strak naast elkaar liggen.
In de test platformen voor electronica productie welke wij ontwerpen passen we vaak deze kabel toe:
https://www.lapp.com/nl/nl/oelflex-fd-855-cp/p/0027380
Zeer flexibel, afgeschermd, lage capaciteit.
Maar dat is harde kern ,leuk voor vaste aanleg maar als netsnoer niet echt handig lijkt mij ?
Het vlechten maakt de kabel luist beter zo heb ik begrepen, maar ik weet niet precies de theorie erachter. Maar als Cock het zo bewust doet, is het vast nuttig.
Misschien leest Leobus mee, hij past zelf dacht ik ook de vlecht techniek toe, misschien weet hij het.
Vlechten zorgt voor sterke reductie van de inductiviteit. Pikt dus minder storing op. Is juist goed in het licht van EMC.
De kabels zijn niet verbonden dus er is geen sprake van loop areasevenup schreef: ↑ma 19 feb 2024, 20:35Door zo losjes te vlechten creëer je meer loop area en creëer je meer emc achtige problemen als met een degelijke kabel waar de aders strak naast elkaar liggen.
In de test platformen voor electronica productie welke wij ontwerpen passen we vaak deze kabel toe:
https://www.lapp.com/nl/nl/oelflex-fd-855-cp/p/0027380
Zeer flexibel, afgeschermd, lage capaciteit.
Nou dan kunnen we maar beter twisted pair in het vervolg vermijden, niet? Ik ben erg verbaasd om deze reactie van jou te krijgen.
Compared to a single conductor or an untwisted balanced pair, a twisted pair reduces electromagnetic radiation from the pair and crosstalk between neighbouring pairs and improves rejection of external electromagnetic interference.
Compared to a single conductor or an untwisted balanced pair, a twisted pair reduces electromagnetic radiation from the pair and crosstalk between neighbouring pairs and improves rejection of external electromagnetic interference.
Dat is wel heel algemeen gesteld. Bij veel toepassingen heeft het zin bij veel andere niet.
Even iets anders om over te twisten: hoe zit het met de CE-markering van dergelijke aansluitkabels?