Misschien is het handig, om even een bijgewerkt schema te plaatsen. Dan is voor ieder (ook voor mij) weer overzichtelijk, hoe alles in elkaar zit.zouden we die HS (360V) ook vast kunnen instellen
Piet
Moderator: Beheerdersteam
Misschien is het handig, om even een bijgewerkt schema te plaatsen. Dan is voor ieder (ook voor mij) weer overzichtelijk, hoe alles in elkaar zit.zouden we die HS (360V) ook vast kunnen instellen
Je kunt de waardes van de potmeter opmeten, en er dan vaste waardes voor kiezen en aanbrengen.Nog een vraag; zouden we die HS (360V) ook vast kunnen instellen
Ik heb die schakeling rond de HS nu opgebouwd met standaard componenten om te zien dat dit werkt. En nu ook direct op de hoofd PCB! Er is wel met toenemende warmte een verloop naar + 2V maar dat is nu bijzaak. De schakeling doet zijn werk, en daar gaat het over!
Ik heb nu wat testen uitgevoerd met die 50PPM/C 220k weerstanden voor R22 - R25.Peter1 schreef: ↑vr 23 feb 2024, 23:21Terwijl ik wacht op die PTC weerstanden heb ik ondertussen nu ook de vermogen weerstanden R 22 - 25 vervangen. Die had ik op aanraden van Piet vroeger al eens besteld maar ik had ze nog niet geplaatst. Origineel zijn die 250PPM/C terwijl er nu 50 PPM/C types in zitten. En gezien dit vermogen weerstanden zijn die behoorlijk warm worden kunnen die dus ook een behoorlijk verloop hebben. En ze zitten tussen de anode van de buis en het stuurrooster. Die zullen dus ook een zekere invloed hebben op het verloop van de Io door de buis.
En ik verkies stabiliteit in de schakeling boven het compenseren met een PTC weerstand. Hoe stabieler de basis, hoe minder er gecompenseerd moet worden. En hier kan het eindresultaat alleen maar nauwkeuriger door worden.
Die weerstanden vallen iets groter uit maar ze zijn toch nog wel op de PCB te plaatsen. Let ook op de T092 koelplaatjes die op de M1 en M2 Fets zitten. Want die werden behoorlijk warm. Nu kan ik opnieuw wat gaan testen om te zien wat dit ons nu weer brengt![]()
De wijzigingen in je schema heb ik aangebracht met het programma Paint. Het programma is niet echt ingewikkeld in het gebruikMaar ik wil graag later nog even beroep doen op je gaven. Na afloop (en heus, het einde komt in zicht) zou ik graag een volledig aangepast schema van die voeding gepubliceerd zien. Zou jij dit dan willen doen? Want ik heb gemerkt dat jij dit netjes kan doen en ik heb hiervoor geen mogelijkheden.