Handig: een urenteller.
Moderator: Beheerdersteam
-
jwvanwijngaarden
- Berichten: 86
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 15:46
- Locatie: Utrecht
Handig: een urenteller.
Hoe lang gaan vooral de eindbuizen in je buizenversterker mee. Het mooiste is als je een tester hebt, maar die heb ik niet.
Ik lees hier en daar dat 5000 uur genoemd wordt, maar de instelling is natuurlijk ook erg bepalend.
Om enig idee te hebben heb ik bij oom Alie een urenteller gevonden die werkt op elk voltage tussen 6 en 36 volt zowel wissel- als gelijkstroom. Handig dus aan te sluiten op de gloeispanning. Nu weet ik niet alles maar wel hoeveel uur de buizen gespeeld hebben.
Ik lees hier en daar dat 5000 uur genoemd wordt, maar de instelling is natuurlijk ook erg bepalend.
Om enig idee te hebben heb ik bij oom Alie een urenteller gevonden die werkt op elk voltage tussen 6 en 36 volt zowel wissel- als gelijkstroom. Handig dus aan te sluiten op de gloeispanning. Nu weet ik niet alles maar wel hoeveel uur de buizen gespeeld hebben.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Bas Horneman
- Berichten: 744
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
- Locatie: Middenmeer (NH)
- Contacteer:
- Bas Horneman
- Berichten: 744
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
- Locatie: Middenmeer (NH)
- Contacteer:
-
jwvanwijngaarden
- Berichten: 86
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 15:46
- Locatie: Utrecht
- Bas Horneman
- Berichten: 744
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
- Locatie: Middenmeer (NH)
- Contacteer:
Re: Handig: een urenteller.
Aha! Merci!Die laatste werkt volgens mij niet, werkt op pulsen bougiekabel.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Handig: een urenteller.
Leuk, ga er eens over nadenken of ik dat in mijn buizenversterker ga bouwen…
Re: Handig: een urenteller.
Ja, maar daar heb je er ook wat aan. En veel AR spul wordt ook professioneel ingezet. Maar als je niet weet hoelang je buizen mee zouden moeten gaan, zoals bij veel dhz, dan is het alleen een leuk speeltje.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Handig: een urenteller.
Leg eens uit Peter. Het lijkt mij handig om een indicatie te hebben van het totale aantal speeluren toch…
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
