Olaf's audio hoekje.
Moderator: Beheerdersteam
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4782
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: De audioset van Olaf.
Dat klopt inderdaad. Het voorversterker gedeelte is klasse A.
De eindtrappen zijn klasse A/B
De eindtrappen zijn klasse A/B
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: De audioset van Olaf.
Mooi hoor! Het zal met die warmte inderdaad wel meevallen. Kan je de voortrap ook loskoppelen van de eindtrap om zodoende een andere eindtrap te gebruiken?
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4782
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: De audioset van Olaf.
Dat kan inderdaad. Dat kun je via de instellingen regelen.
Er gaan dan met een dikke klik een paar stevige relais om waarmee de voor trap geheel gepasseerd wordt.
Er dient wel rekening mee gehouden te worden dat vanaf dat moment de volume regeling dan niet meer mee doet dus het toestel dan zoals iedere eindversterker alles vol uit stuurt
Er gaan dan met een dikke klik een paar stevige relais om waarmee de voor trap geheel gepasseerd wordt.
Er dient wel rekening mee gehouden te worden dat vanaf dat moment de volume regeling dan niet meer mee doet dus het toestel dan zoals iedere eindversterker alles vol uit stuurt
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: De audioset van Olaf.
Reden waarom ik dat vraag is dat, als je de pre los kan gebruiken, het heel interessant zou zijn om een zo’n bejubelde Purifi of Ncore te vergelijken. Voor mijn gevoel staan alle klasse D fanaten dan weer met twee voetjes stevig op de grond. Maar ja, draai zelf ook met AB versterkers dus ik ben wel wat bevooroordeeld 
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4782
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: De audioset van Olaf.
Ik heb inderdaad je vraag niet helemaal juist gelezen. Mijn antwoord klopt dat je het toestel dan als eindversterker kunt gebruiken, maar de pre kun je dan helaas niet los gebruiken omdat het toestel geen pre-out uitgangen op de achterzijde heeft. Dat had het trouwens wel compleet gemaakt als ze die er dus wel ingebouwd hadden, en volgens mij had dat ook prima gekund
Verder ga ik overigens wel met je mee, ik blijf ook voorlopig bij klasse A/B. Ik ben nog niet om voor klasse D (buiten het eventueel aansturen van een sub)
Overigens is in mijn auto wel alles klasse D en dat klinkt op zich prima. Maar een auto is wel een hele andere omgeving.
Verder ga ik overigens wel met je mee, ik blijf ook voorlopig bij klasse A/B. Ik ben nog niet om voor klasse D (buiten het eventueel aansturen van een sub)
Overigens is in mijn auto wel alles klasse D en dat klinkt op zich prima. Maar een auto is wel een hele andere omgeving.
Re: De audioset van Olaf.
Ik ben benieuwd hoe warm hij zo gaat worden.....
Mijn voorkeur heeft het niet. .
Mijn voorkeur heeft het niet. .
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: De audioset van Olaf.
Voor sub en auto is D een prima oplossing! Voor muziek is het niet mijn ding…
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: De audioset van Olaf.
Dre heeft wel een puntje, ventilatie zijkant lijkt prima maar de bovenkant lijkt mij ook niet voldoende…
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4782
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: De audioset van Olaf.
Dit heeft inderdaad ook niet mijn voorkeur, wordt vervolgd dus.
Ik ben mij aan het oriënteren op de aanschaf van een audiorack
Overigens heeft de versterker de hele dag staan te spelen en hij was nog niet eens hand warm. Ik kan hier uiteraard ook alleen maar op laag volume draaien omdat ik in een tussenwoning woon.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4782
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: De audioset van Olaf.
Er staan twee hele mooie Creaktiv racks bij W&W audio met driepunts dempers er in per paneel.
En hun leveren ook de racks van Norstone Stäbbl Hifi
Dus één van die racks zou het kunnen gaan worden, tenzij jij of iemand anders nog tips voor me heeft.
En hun leveren ook de racks van Norstone Stäbbl Hifi
Dus één van die racks zou het kunnen gaan worden, tenzij jij of iemand anders nog tips voor me heeft.
Laatst gewijzigd door Olaf Analogue op za 10 feb 2024, 20:29, 2 keer totaal gewijzigd.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4782
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4782
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: De audioset van Olaf.
Damn! jammer dat hij er nog maar één heeft, ik had ze graag beiden gehad.
Bedankt voor de tip Walt!
Laatst gewijzigd door Olaf Analogue op za 10 feb 2024, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4782
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: De audioset van Olaf.
Hiervan staan er twee stuks bij W&W audio, die kan ik voor een nette prijs overnemen:
https://www.yumpu.com/en/document/read/ ... e-creaktiv
https://www.yumpu.com/en/document/read/ ... e-creaktiv
Re: De audioset van Olaf.
In mijn eerste huis bejaarde buren gehad die doof waren maar ook niet sliepen.
Ook niet ideaal.
Wat betreft de koeling is het vooral een levensduur dingetje; hoe beter de versterker zijn warmte kwijt kan, hoe langer hij plezier zal geven.
Naar mijn idee is zo'n mooie bak ook wel een fatsoenlijk rack waard.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4782
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: De audioset van Olaf.
Klopt helemaal wat je zegt hoor Richard, het is alleen ineens snel gegaan dat het toestel er kwam, dus vandaar nog even deze minder fraaie oplossing.
Maar er komt een mooi rack voor in de plaats, het wordt ook wel een keer tijd dat het kastje weg gaat, deze beperkt me namelijk sowieso in mijn keuze vrijheid voor nog meer apparatuur. qua ruimte.
Ik heb nog steeds de neiging om de Creativ racks van W&W audio te pakken, want die vond ik wel erg mooi en degelijk.
Maar er komt een mooi rack voor in de plaats, het wordt ook wel een keer tijd dat het kastje weg gaat, deze beperkt me namelijk sowieso in mijn keuze vrijheid voor nog meer apparatuur. qua ruimte.
Ik heb nog steeds de neiging om de Creativ racks van W&W audio te pakken, want die vond ik wel erg mooi en degelijk.
Re: De audioset van Olaf.
Dat zijn ook mooie racks, en altijd goed om zaken te doen met je vaste partij, jij helpt hun, en zij helpen jou als dat nodig is.
Je kan later altijd nog eens Leobus zijn ringen onder de versterker testen, dat geeft een verdere verbetering verwacht ik.
Je kan later altijd nog eens Leobus zijn ringen onder de versterker testen, dat geeft een verdere verbetering verwacht ik.
Laatst gewijzigd door Walt op za 10 feb 2024, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
