Avalon clone

Verouderde en afgehandelde advertenties van afgelopen jaar.
Gesloten
edje9
Berichten: 29
Lid geworden op: do 13 nov 2008, 23:01

Avalon clone

Bericht door edje9 »

Avalon clone voorkant.JPG
Aangeboden Avalon clone luidsprekers. Dit is een project van een goede vriend van me. Hij heeft de luidsprekers een paar jaar geleden gebouwd waarbij iemand anders de filters heeft gemaakt. De luidsprekers klinken goed in een geschikte ruimte, maar in zijn woonkamer is het laag veel te overheersend door de power van de enorme Eton woofers. Omdat hij dit zelf niet kan aanpassen en inmiddels iets anders heeft zijn de luidsprekers te koop.

De speaker zijn een keer gedemonstreerd, zie het verslag op
https://www.audioclubvelsen.nl/verslag/ ... N1dG9uIl0=

Er zitten top units in van Thiel, bijvoorbeeld de zeer bijzondere underhung mid/woofer:
  • Accuton C25-6-013 tweeter
    Accuton C173-6-090 mid
    Eton 11-581/50 Hex woofer
Het filter bestaat alleen uit de beste componenten, Mcap supreme evo silver/gold, Audyn mkp plus, wax coils enz.

Al met al een zeer kostbaar project, er zit voor ongeveer 6000 euro aan onderdelen in, de middentoners alleen kosten al 1200 euro/stuk. De woofers zijn niet meer leverbaar, maar erg gezocht, dit zijn exact dezelfde woofers als in de Avalon Eidolon worden gebruikt. Dat is zonder de kast, gefreesde frontplaat enzo.

Op de kast zit aan de voorkant een heel fraai professioneel gefreesde frontplaat. De kast is nu tijdelijk in betonverf geschilderd zoals je op de foto's kunt zien, maar wel strak:
Avalon clone voorkant.JPG
Avalon clone front_2.JPG
Avalon clone achterkant.JPG
frontplaat.jpg
Stuur een berichtje bij interesse. Prijsidee: Eur 3000,-
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Avalon clone

Bericht door rikpost »

Als je googled op die midrange dan zie je dat deze meer dan verdubbeld is in prijs in 10 jaar tijd .
Prachtige drivers allemaal
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Avalon clone

Bericht door Walt »

Prachtige weergevers!
johan283
Berichten: 556
Lid geworden op: vr 12 nov 2010, 15:27

Re: Avalon clone

Bericht door johan283 »

Wat zijn de maten van de kast?
johan283
Berichten: 556
Lid geworden op: vr 12 nov 2010, 15:27

Re: Avalon clone

Bericht door johan283 »

Wat zijn de maten van de kast?
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Avalon clone

Bericht door richard »

Wel jammer dat ondanks de investering in top luidsprekerunits en filtercomponenten en de moeite om fraaie creaties te bouwen, deze luidsprekers niet hebben gebracht wat je vriend er van heeft verwacht.
edje9
Berichten: 29
Lid geworden op: do 13 nov 2008, 23:01

Re: Avalon clone

Bericht door edje9 »

Is zeker jammer dat hij het niet lekker aan de praat krijgt, maar de speakers staan vrijwel tegen de muur en de luister plek is ook tegen de muur. Dat kan met zo’n dikke woofer nooit goed gaan natuurlijk. Erg jammer maar de speakers hebben wel een beetje ruimte nodig.

De afmetingen moet ik even navragen, daar kom ik op terug, maar ik denk dat deze identiek zijn aan de Eidolon:
Dimensions: 1105 x 305 x 432mm
edje9
Berichten: 29
Lid geworden op: do 13 nov 2008, 23:01

Re: Avalon clone

Bericht door edje9 »

rikpost schreef: vr 09 feb 2024, 18:39
Als je googled op die midrange dan zie je dat deze meer dan verdubbeld is in prijs in 10 jaar tijd .
Prachtige drivers allemaal
Helaas als zoveel vandaag de dag.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Avalon clone

Bericht door richard »

edje9 schreef: vr 09 feb 2024, 23:38
Helaas als zoveel vandaag de dag.
Nu je inkomen nog.
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: Avalon clone

Bericht door architect »

dat laagprobleem zou je toch prima kunnen oplossen - neem aan dat er teveel laag is op bepaalde frequenties - dat kun je zo aanpakken met correctie - kleine speaker zouden het probleem waarschijnlijk ook hebben maar dan is de output zo minimaal dat dat niet stoort

is er al eens gemeten hoe het geluid is in de kamer ?
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Avalon clone

Bericht door Marp »

Dat zal voor de huidige eigenaar niet meer nodig zijn. Die heeft het al opgelost met andere luidsprekers, ondanks dat de ontwerper van zijn filters waarschijnlijk best een aanpassing had kunnen maken.
edje9
Berichten: 29
Lid geworden op: do 13 nov 2008, 23:01

Re: Avalon clone

Bericht door edje9 »

Lijkt me niet zo eenvoudig om een passieve luidspreker aan te passen aan de ruimte. Is een flinke woofer, dus vergt dan ook enorme spoelen.

Project is overigens inmiddels verkocht, dus topic kan gesloten worden.
Gesloten