2a3-40W SE met 6Z51P en ringkern ugt's
Moderator: Beheerdersteam
Re: 2a3-40W SE met 6Z51P en ringkern ugt's
Als het buisje met de anode rond de helft van de voedingsspanning uitkomt zit je goed, mikte jij niet ook op zo'n 8 mA instelstroom?
Klopt, zat ergens rond de 8mA met de rode HE diode.
Dan laat ik de stroom zoals die nu is. Tenzij je 'm graag anders zou willen instellen.
Klopt het dat het schema er dan als volgt uitziet met de aangepaste weerstanden?
Ja, alleen R4 is 180 Ohm. Ik heb voor M1 exemplaren uit mijn bakje gebruikt, die lagen wat dichter bij elkaar dan de exemplaren die je had opgestuurd.
Dat waren toch de 200r die de 8 mA maken?
Maar als het straks klopt is het in orde.
Maar als het straks klopt is het in orde.
Precies, en omdat de mijne iets minder fanatiek zijn stelt die stroom zich in bij een iets lagere weerstandswaarde.
Ik had nog wat geld over en dacht laat ik daar een paar mundorf condensatoren voor kopen, 50 euro is niet niks maar ik wilde de gok toch eens wagen en ze vervangen voor de Russische PIO's.
Het is echt geen weggegooid geld, wat een detail krijg je er voor terug, ik ben van plan voor de 300B ook een setje te bestellen.
Zaterdag is de versterker te beluisteren in Hengelo.
Het is echt geen weggegooid geld, wat een detail krijg je er voor terug, ik ben van plan voor de 300B ook een setje te bestellen.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
welke C is dit dan?peterl schreef: ↑za 27 jan 2024, 18:41Ik had nog wat geld over en dacht laat ik daar een paar mundorf condensatoren voor kopen, 50 euro is niet niks maar ik wilde de gok toch eens wagen en ze vervangen voor de Russische PIO's.
- RobertD
- Contacteer:
Dat is wel het fijne van zo’n buizenbak, dan heb je maar één koppel-C per kanaal en blijven de kosten te overzien.
Tijdens de luisterdagen zat er brom in de versterker wat een aard probleem bleek te zijn. ik gebruik thuis geen aarde in de huiskamer(is er niet) dus ook nooit problemen. Toch alles nagekeken en bleek dat de voeding zwevend was en nog niet gekoppeld was aan het chassis
, zag het probleem ook op de scoop, is nu opgelost. Volgens jaar in de herhaling op de luisterdag.