2a3-40W SE met 6Z51P en ringkern ugt's

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
timpert
Berichten: 2441
Lid geworden op: ma 08 jun 2015, 15:09
Locatie: 026

Re: 2a3-40W SE met 6Z51P en ringkern ugt's

Bericht door timpert »

Als het buisje met de anode rond de helft van de voedingsspanning uitkomt zit je goed, mikte jij niet ook op zo'n 8 mA instelstroom?
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: 2a3-40W SE met 6Z51P en ringkern ugt's

Bericht door peterl »

Klopt, zat ergens rond de 8mA met de rode HE diode.
Gebruikersavatar
timpert
Berichten: 2441
Lid geworden op: ma 08 jun 2015, 15:09
Locatie: 026

Re: 2a3-40W SE met 6Z51P en ringkern ugt's

Bericht door timpert »

Dan laat ik de stroom zoals die nu is. Tenzij je 'm graag anders zou willen instellen.
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: 2a3-40W SE met 6Z51P en ringkern ugt's

Bericht door peterl »

Klopt het dat het schema er dan als volgt uitziet met de aangepaste weerstanden?
Bijlagen
Schermafbeelding 2023-12-21 155936.png
Gebruikersavatar
timpert
Berichten: 2441
Lid geworden op: ma 08 jun 2015, 15:09
Locatie: 026

Re: 2a3-40W SE met 6Z51P en ringkern ugt's

Bericht door timpert »

Ja, alleen R4 is 180 Ohm. Ik heb voor M1 exemplaren uit mijn bakje gebruikt, die lagen wat dichter bij elkaar dan de exemplaren die je had opgestuurd.
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: 2a3-40W SE met 6Z51P en ringkern ugt's

Bericht door peterl »

Dat waren toch de 200r die de 8 mA maken?
Maar als het straks klopt is het in orde. :wink:
Gebruikersavatar
timpert
Berichten: 2441
Lid geworden op: ma 08 jun 2015, 15:09
Locatie: 026

Re: 2a3-40W SE met 6Z51P en ringkern ugt's

Bericht door timpert »

Precies, en omdat de mijne iets minder fanatiek zijn stelt die stroom zich in bij een iets lagere weerstandswaarde.
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: 2a3-40W SE met 6Z51P en ringkern ugt's

Bericht door peterl »

Ik had nog wat geld over en dacht laat ik daar een paar mundorf condensatoren voor kopen, 50 euro is niet niks maar ik wilde de gok toch eens wagen en ze vervangen voor de Russische PIO's.
Het is echt geen weggegooid geld, wat een detail krijg je er voor terug, ik ben van plan voor de 300B ook een setje te bestellen.
Zaterdag is de versterker te beluisteren in Hengelo.
Bijlagen
mundorf.jpg
Gebruikersavatar
timpert
Berichten: 2441
Lid geworden op: ma 08 jun 2015, 15:09
Locatie: 026

Re: 2a3-40W SE met 6Z51P en ringkern ugt's

Bericht door timpert »

Ik ben benieuwd, tot volgende week!
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 2a3-40W SE met 6Z51P en ringkern ugt's

Bericht door Henkjan »

peterl schreef: za 27 jan 2024, 18:41
Ik had nog wat geld over en dacht laat ik daar een paar mundorf condensatoren voor kopen, 50 euro is niet niks maar ik wilde de gok toch eens wagen en ze vervangen voor de Russische PIO's.
Het is echt geen weggegooid geld, wat een detail krijg je er voor terug, ik ben van plan voor de 300B ook een setje te bestellen.
Zaterdag is de versterker te beluisteren in Hengelo.
welke C is dit dan?
Gebruikersavatar
timpert
Berichten: 2441
Lid geworden op: ma 08 jun 2015, 15:09
Locatie: 026

Re: 2a3-40W SE met 6Z51P en ringkern ugt's

Bericht door timpert »

De koppel C tussen de driver en de 2A3.
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: 2a3-40W SE met 6Z51P en ringkern ugt's

Bericht door RobertD »

Dat is wel het fijne van zo’n buizenbak, dan heb je maar één koppel-C per kanaal en blijven de kosten te overzien.
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: 2a3-40W SE met 6Z51P en ringkern ugt's

Bericht door peterl »

Ja, gelukkig wel :lol: :lol:
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: 2a3-40W SE met 6Z51P en ringkern ugt's

Bericht door peterl »

Tijdens de luisterdagen zat er brom in de versterker wat een aard probleem bleek te zijn. ik gebruik thuis geen aarde in de huiskamer(is er niet) dus ook nooit problemen. Toch alles nagekeken en bleek dat de voeding zwevend was en nog niet gekoppeld was aan het chassis :hide: , zag het probleem ook op de scoop, is nu opgelost. Volgens jaar in de herhaling op de luisterdag.
Plaats reactie