11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: 11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024

Bericht door Kappa7 »

dre schreef: zo 14 jan 2024, 13:39
Ik neem 2 sets speakers mee:de Paper Hatt en de Accuton monitors.
Zoals ik het begrijp heeft George in ieder geval een set nodig,die mag dan ook kiezen welke hij wil.
Beide mag uiteraard ook. :lol:
Top bedankt,
Ik denk dat de Accutons het meeste resolutie laten horren maar als het gewenst is dat er gewisslet wordt kan dat ook prima.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024

Bericht door Barry2001 »

Dat zijn weer een hoop nieuwe aanmeldingen :rock: Bas / Chris / Rudy / Gerjan / Wigbert & Bauke / Ryvm welkom allen, jullie inbreng is genoteerd. Als ik iets vergeet laat het weten he, kan zo wat tussendoor schieten.
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: 11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024

Bericht door Thomox »

Ik probeer in de ochtend nog even aan te sluiten, Barry. Nog niet geheel zeker, maar kans is groot.
Altijd gezellig en dichtbij :goedzo: ik neem dit jaar niets mee
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024

Bericht door Barry2001 »

Leuk dat je er weer bij bent Thomas, welkom!
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: 11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024

Bericht door FR_Aad »

Ik heb Dre zijn Paper Hatts nog steeds niet gehoord. Lijkt mij alleen al een goede reden om te komen.
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: 11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024

Bericht door satefan »

Mischien een gekke vraag. Is er iemand die op de luisterdag een uurtje met me mee wil kijken naar VituixCad en hoe ik mijn speaker ook passief (ipv zoals nu actief) zou kunnen aansturen? (Ja je leest het goed!). Ik heb echt de ballen verstand van passief filteren. Ik maak wel wat stappen, maar geen idee of wat ik fabriceer ook hout snijd zeg maar.

Groet,

Satefan
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024

Bericht door Barry2001 »

Welkom Aad! Breng je zelf nog iets ter demo mee?

Kan/wil iemand met Stefan mee kijken?
Gebruikersavatar
GerardJ
Berichten: 301
Lid geworden op: do 30 mar 2006, 15:51

Re: 11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024

Bericht door GerardJ »

Ik kom ook naar Hengelo. Vooralsnog neem ik niets mee.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024

Bericht door pappaleo »

satefan schreef: di 16 jan 2024, 23:11
Mischien een gekke vraag. Is er iemand die op de luisterdag een uurtje met me mee wil kijken naar VituixCad en hoe ik mijn speaker ook passief (ipv zoals nu actief) zou kunnen aansturen? (Ja je leest het goed!). Ik heb echt de ballen verstand van passief filteren. Ik maak wel wat stappen, maar geen idee of wat ik fabriceer ook hout snijd zeg maar.

Groet,

Satefan
Ja hoor. Ik kan wel meekijken. Ik zal me even verdiepen in vituixcad, want dat gebruik ik zelf ook haast niet.
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: 11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024

Bericht door satefan »

Dankjewel! Ik kan VituixCAD wel bedienen, het gaat meer om welke passief onderdeel plaats je nu waar, en waarom ;-)
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024

Bericht door pappaleo »

Daar kan ik je wel wat over vertellen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Mtraxx
Ook commercieel actief
Berichten: 436
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
Locatie: hurdegaryp
Contacteer:

Re: 11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024

Bericht door Mtraxx »

satefan schreef: di 16 jan 2024, 23:11
Mischien een gekke vraag. Is er iemand die op de luisterdag een uurtje met me mee wil kijken naar VituixCad en hoe ik mijn speaker ook passief (ipv zoals nu actief) zou kunnen aansturen? (Ja je leest het goed!). Ik heb echt de ballen verstand van passief filteren. Ik maak wel wat stappen, maar geen idee of wat ik fabriceer ook hout snijd zeg maar.

Groet,

Satefan
Ik neem aan dat je al uitgebreide metingen hebt gedaan welke makkelijk in VituixCad zijn te gebruiken?
Je zou deze kunnen delen zodat ik of anderen er een aantal setupjes mee kunnen fabrieken voor je?

Mag ook via PM.
Laatst gewijzigd door Mtraxx op do 18 jan 2024, 22:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: 11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024

Bericht door WrineX »

ik heb mij toch bedacht, ik neem of mijn oude planars mee met nieuwe tweeters (als ik ze af krijg, en vervoert krijg) of niks :) laat het wel op tijd weten voor de planning, maar misschien neemt Chris nog iets van mij mee dus dan kan hij stukje van mijn tijd gebruiken.

wordt toch weer een klassiek last minute ding :) haha of dus niet :) BTW voor mogelijk vervoer als het al lukt ze zijn 150cm lang :) maar wel dun
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: 11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024

Bericht door satefan »

Mtraxx schreef: do 18 jan 2024, 20:58
satefan schreef: di 16 jan 2024, 23:11
Mischien een gekke vraag. Is er iemand die op de luisterdag een uurtje met me mee wil kijken naar VituixCad en hoe ik mijn speaker ook passief (ipv zoals nu actief) zou kunnen aansturen? (Ja je leest het goed!). Ik heb echt de ballen verstand van passief filteren. Ik maak wel wat stappen, maar geen idee of wat ik fabriceer ook hout snijd zeg maar.

Groet,

Satefan
Ik neem aan dat je al uitgebreide metingen hebt gedaan welke makkelijk in VituixCad zijn te gebruiken?
Je zou deze kunnen delen zodat ik of anderen er een aantal setupjes mee kunnen fabrieken voor je?

Mag ook via PM.

Thanks! Ik kan ook wel even een topic openen. Metingen heb ik inderdaad. Die deel ik dan daar wel even.
Jos_br
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 17 okt 2022, 19:58

Re: 11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024

Bericht door Jos_br »

Gezien het feit dat ik ook het e.e.a. wil proberen te begrijpen v.w.b. het meten toch besloten te komen kijken.

Jos.
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: 11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024

Bericht door WrineX »

Jos_br schreef: do 18 jan 2024, 22:40
Gezien het feit dat ik ook het e.e.a. wil proberen te begrijpen v.w.b. het meten toch besloten te komen kijken.
Ik doe zelf de metingen niet , maar leuk dat iemand het doet en dat er zoveel belangstelling voor is !! hoe meer zielen hoe meer vreugde !
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024

Bericht door Barry2001 »

WrineX schreef: do 18 jan 2024, 21:15
ik heb mij toch bedacht, ik neem of mijn oude planars mee met nieuwe tweeters (als ik ze af krijg, en vervoert krijg) of niks :) laat het wel op tijd weten voor de planning, maar misschien neemt Chris nog iets van mij mee dus dan kan hij stukje van mijn tijd gebruiken.

wordt toch weer een klassiek last minute ding :) haha of dus niet :) BTW voor mogelijk vervoer als het al lukt ze zijn 150cm lang :) maar wel dun
Prima. Kijk maar even, heb het in elk geval genoteerd :goedzo:
Jos_br schreef: do 18 jan 2024, 22:40
Gezien het feit dat ik ook het e.e.a. wil proberen te begrijpen v.w.b. het meten toch besloten te komen kijken.

Jos.
Ook welkom Jos!
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: 11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024

Bericht door motoindo »

motoindo schreef: zo 14 jan 2024, 15:04
Change of plans, ik neem in ieder geval mijn schuurflippen mee want ik heb ze spelend :yeah: en als er dan nog plek in mijn AYGO is neem ik ook de joppostaten mee
Ik heb inmiddels een oude MFBfreaks kennis met een grote auto kunnen interesseren voor dit evenement dus gaan zowel de flippen als joppostaten mee !
Gebruikersavatar
timpert
Berichten: 2437
Lid geworden op: ma 08 jun 2015, 15:09
Locatie: 026

Re: 11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024

Bericht door timpert »

Even pollen of er behoefte is dat ik mijn meetset meeneem (die met de draaischijf, had ik vorig jaar ook mee). Ik lees namelijk dat er meerdere meetsets naar Hengelo meegenomen worden, en omdat ik nu ook twee vrij forse speakers plus versterker meeneem ben ik bang dat ik niet alles zonder beschadigingen in de auto gepropt krijg.
RemcoB
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 22 jan 2024, 12:01

Re: 11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024

Bericht door RemcoB »

Neemt er misschien iemand speakers mee met een RAAL dipool tweeter? Zou die graag eens willen horen.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024

Bericht door Shadow »

Welkom Remco, RAAL dipolen zijn vrij zeldzaam, maar de Mundorf AMT versie niet, misschien dat er een komt dit jaar...
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024

Bericht door Pjotr »

Is niet zo gek. RAAL is altijd al behoorlijk aan de prijs geweest. Zijn originele pure alu ribbons, the one and only m.i. Buisje hier op het forum heeft er destijds monitors mee gebouwd meen ik. Maar dat was niet als dipool.
RemcoB
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 22 jan 2024, 12:01

Re: 11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024

Bericht door RemcoB »

Ik heb nu een paar Aurum Cantus AST25120 AMT’s, maar vind ze wat terughoudend in het hoog t.o.v. mijn breedbanders (Coral Beta 10), vandaar mijn specifieke interesse voor de RAALs. Zal dit draadje er verder niet mee vervuilen, start er binnenkort wel een apart draadje over. Kom denk ik wel even kijken op 3 februari.
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: 11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024

Bericht door satefan »

timpert schreef: zo 21 jan 2024, 20:58
Even pollen of er behoefte is dat ik mijn meetset meeneem (die met de draaischijf, had ik vorig jaar ook mee). Ik lees namelijk dat er meerdere meetsets naar Hengelo meegenomen worden, en omdat ik nu ook twee vrij forse speakers plus versterker meeneem ben ik bang dat ik niet alles zonder beschadigingen in de auto gepropt krijg.
Ik neem mijn meetset mee, maar niet met zo'n mooie draaischijf ;-)
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: 11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024

Bericht door WrineX »

RemcoB schreef: ma 22 jan 2024, 12:08
Neemt er misschien iemand speakers mee met een RAAL dipool tweeter? Zou die graag eens willen horen.
die zou ik ook wel eens willen horen. maarja komt ze niet zo vaak tegen in het wild vanwege de prijs :)
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”