Vierkante magneten?
Moderator: Beheerdersteam
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Vierkante magneten?
Omdat de unit dan beter door het montagegat past.
Ik krijg trouwens een licht deja-vu gevoel bij deze vraag.
Ik krijg trouwens een licht deja-vu gevoel bij deze vraag.
Re: Vierkante magneten?
Grappig, dus tegenwoordig vinden de fabrikanten het prettiger als ze niet goed passen. Zo leer je nog eens wat.
Zo iets als mijn auto. Het kost mij 1/3 seconde om de verwarming hoger of lager te zetten, zonder te kijken uiteraard. Tegenwoordig moet je Windows 11 opstarten, het stuur overdragen aan de passagier en je dan door allerlei menus heen worstelen. Super handig en bovenal veilig!
Ik had echter gehoopt op een ander antwoord. Zoals: het geluid wat hier uitkomt is waanzinnig mooi en als ik jou was zou ik er 100 kopen, helemaal voor die prijs!
Helaas, ze passen alleen maar en zijn zo ouderwets dat ze voor geen meter klinken .......
Zo iets als mijn auto. Het kost mij 1/3 seconde om de verwarming hoger of lager te zetten, zonder te kijken uiteraard. Tegenwoordig moet je Windows 11 opstarten, het stuur overdragen aan de passagier en je dan door allerlei menus heen worstelen. Super handig en bovenal veilig!
Ik had echter gehoopt op een ander antwoord. Zoals: het geluid wat hier uitkomt is waanzinnig mooi en als ik jou was zou ik er 100 kopen, helemaal voor die prijs!
Helaas, ze passen alleen maar en zijn zo ouderwets dat ze voor geen meter klinken .......
Laatst gewijzigd door Sofa op za 30 dec 2023, 0:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Vierkante magneten?
Wel goed passen.
Ik bedoel dus: Als een magneet van die grootte rond zou zijn, dan past ie niet door het ovale gat om de unit te monteren.
Oplossing: Sterkere neodymium magneten gebruiken.
Nadeel: veel duurder.
Laatst gewijzigd door pappaleo op za 30 dec 2023, 0:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Vierkante magneten?
Ah, dus deze niet neodymium magneet driver is dus behoorlijk ouderwets en zou heel goedkoop moeten zijn. Alweer helaas want dat is die niet.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Vierkante magneten?
Duur?
Geen idee wat voor unit dit is, maar alleen al door de verschijningsvorm valt hij buiten mijn scope of interest.
Geen idee wat voor unit dit is, maar alleen al door de verschijningsvorm valt hij buiten mijn scope of interest.
Re: Vierkante magneten?
Ik ben gewoon aan het kijken wat er is qua formaat van de SC 5.9. Je weet nooit wat je tegen komt. Deze was net zo duur/goedkoop maar ik vroeg me af of dit iets speciaals was vanwege de magneet. Niet dus! Bedankt voor je antwoord.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Vierkante magneten?
Ik heb hem elders aangeraden, maar er is nu een wildgroei van topics. edit: iets ander model aan de conus versterking te zien
De meuk van Visaton met Qts ver boven de 0,4 is eigenlijk niet echt bruikbaar behalve voor dingen als effect of middengebied luidsprekers.
Die Dayton is meer fullrange, de BxL factor is gunstiger want voor het speakergat is de grootst mogelijke magneet gevonden.
Kost dat gekke ding ook nog maar iets van 13 euro
viewtopic.php?p=2079450#p2079450
Onderste linkje
De meuk van Visaton met Qts ver boven de 0,4 is eigenlijk niet echt bruikbaar behalve voor dingen als effect of middengebied luidsprekers.
Die Dayton is meer fullrange, de BxL factor is gunstiger want voor het speakergat is de grootst mogelijke magneet gevonden.
Kost dat gekke ding ook nog maar iets van 13 euro
viewtopic.php?p=2079450#p2079450
Onderste linkje
