Olaf's audio hoekje.
Moderator: Beheerdersteam
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4782
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4782
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Waar luistert Olaf naar? (R2R vs Sabre ES9038)
Doordat de Hegel een All-in-one toestel was zijn automatisch zowel de dac alsook de versterker vervangen.
Als dac heb ik zoals bekend de Denafrips Pontus II.
Deze dac ga ik nu vergelijken met een Sigma Delta dac met daarin de Sabre ES9038 chip.
Deze heb ik vanmorgen opgehaald.
Dit is een stukje nieuwsgierigheid en een stukje leerzaamheid.
Ik ben benieuwd.
Als dac heb ik zoals bekend de Denafrips Pontus II.
Deze dac ga ik nu vergelijken met een Sigma Delta dac met daarin de Sabre ES9038 chip.
Deze heb ik vanmorgen opgehaald.
Dit is een stukje nieuwsgierigheid en een stukje leerzaamheid.
Ik ben benieuwd.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Waar luistert Olaf naar? (R2R vs Sabre ES9038)
Nu mogen we raden welke dac dat is? Is er ook wat te winnen?
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4782
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Waar luistert Olaf naar? (R2R vs Sabre ES9038)
Een geldprijs van € 25,-
Voor degene die het als eerste goed heeft.
Wel merk + type.
Voor degene die het als eerste goed heeft.
Wel merk + type.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4782
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4782
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4782
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4782
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Waar luistert Olaf naar? (R2R vs Sabre ES9038)
Helaas ook niet. Maar je bent tot nu toe de enige in de strijd, dus uiteindelijk zul je wel gaan winnen als je lang genoeg doorgaat.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15177
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Waar luistert Olaf naar? (R2R vs Sabre ES9038)
Helaas, ik moet er vandoor
misschien later nog even proberen als het niet geraden is.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4782
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4782
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Waar luistert Olaf naar? (R2R vs Sabre ES9038)
Dat is een geluidskaart. Daarvan liggen er op zolder trouwens nog een aantal in de bak. De Soundblaster AE5.
Maar het ging hier over een dac. Dus geen prijs voor jou.
Maar het ging hier over een dac. Dus geen prijs voor jou.
Re: Waar luistert Olaf naar? (R2R vs Sabre ES9038)
Het lijkt erop dat je bij een Devialet dealer geweest bent, ik gok AudioFile, die hebben Astell & Kern, Innuos, Mark Levinson, Nagra, Nuprime en T+A in het assortiment met dacs, dat zijn stuk voor stuk geen tussendoortjes qua prijs 
Re: Waar luistert Olaf naar? (R2R vs Sabre ES9038)
Ik denk dat het deze is.
https://audiofile.nl/audio-analogue-aadac-dac-inruil/
Die hebben TAD en Devialet en natuurlijk deze, waar je al wat van hebt staan.
Groet,
Leobus
https://audiofile.nl/audio-analogue-aadac-dac-inruil/
Die hebben TAD en Devialet en natuurlijk deze, waar je al wat van hebt staan.
Groet,
Leobus
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4782
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Waar luistert Olaf naar? (R2R vs Sabre ES9038)
Leo heeft zojuist € 25 gewonnen, Gefeliciteerd!
De Audio Analogie AAdac staat trouwens ook op één van de foto's die ik vanmorgen genomen heb.
De Audio Analogie AAdac staat trouwens ook op één van de foto's die ik vanmorgen genomen heb.
Re: Waar luistert Olaf naar? (R2R vs Sabre ES9038)
'Tis wel van het ene uiterste in het andere uiterste met die Olaf zeg. Van een old school NOS naar een Spic & Span ESS Sabre DAC
Ben wel benieuwd waar je uiteindelijk voor gaat.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4782
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Waar luistert Olaf naar? (R2R vs Sabre ES9038)
Het is één grote ontdekkingsreis, en ik vind het leuk 
Ik zal er zaterdag verder over uitweiden, maar er staan een aantal advertenties van mij aan te komen zeg maar
Ik zal er zaterdag verder over uitweiden, maar er staan een aantal advertenties van mij aan te komen zeg maar
Re: Waar luistert Olaf naar? (R2R vs Sabre ES9038)
Ja is ook leuk
Maar geef het wel de tijd. Wat uiteindelijk een blijvertje is, is of gelijk duidelijk of pas na een tijdje.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4782
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Waar luistert Olaf naar? (R2R vs Sabre ES9038)
Dat is ook zo. Ik ga ook nog wel een aantal keren wisselen.
Maar wat wel duidelijk is, is dat een Delta-Sigma dac net zo vriendelijk, natuurlijk en analoog kan klinken als een nos R2R dac.
Zoals jij ook eerder al zei: Het draait uiteraard ook om de implementatie.
In dit geval spelen er ook andere factoren, daarover zaterdag meer.
Maar wat wel duidelijk is, is dat een Delta-Sigma dac net zo vriendelijk, natuurlijk en analoog kan klinken als een nos R2R dac.
Zoals jij ook eerder al zei: Het draait uiteraard ook om de implementatie.
In dit geval spelen er ook andere factoren, daarover zaterdag meer.
