Geluidskwaliteit verschil in streamers
Moderator: Beheerdersteam
Re: Geluidskwaliteit verschil in streamers
Voordeel van Daphile ten opzichte van Vortexbox is dat je geen Linux kennis nodig hebt.
Schijven worden direct herkend.
Schijven worden direct herkend.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Geluidskwaliteit verschil in streamers
Dat is waar, maar Vortexbox is dan ook van de periode vóór Daphile.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Geluidskwaliteit verschil in streamers
ik denk dat met de "UPnP/DLNA bridge" plugin in LMS je die Marantz als streamer kan blijven gebruiken
Re: Geluidskwaliteit verschil in streamers
Of zelfs met de AirPlay Bridge plug-in wellicht. Op zich kan Airplay gewoon lossless 16b/44.1 CD kwaliteit.
-
Marantz jeffrey
- Berichten: 6
- Lid geworden op: do 07 dec 2023, 20:33
Re: Geluidskwaliteit verschil in streamers
De laatste berichten zijn voor mij een beetje abracadabra
Er worden termen genoemd die mij weinig zeggen
Er worden termen genoemd die mij weinig zeggen
Re: Geluidskwaliteit verschil in streamers
LMS is Logitech media server .
Je moet dan wel een pc of een nas hebben draaien .
Waar dit op geïnstalleerd is ,tevens werkt de Tidal integratie niet zo mooi via LmS
Je moet dan wel een pc of een nas hebben draaien .
Waar dit op geïnstalleerd is ,tevens werkt de Tidal integratie niet zo mooi via LmS
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Geluidskwaliteit verschil in streamers
sorry....Marantz jeffrey schreef: ↑ma 11 dec 2023, 12:10De laatste berichten zijn voor mij een beetje abracadabra
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Geluidskwaliteit verschil in streamers
bekend van de squeezebox. de server software is nu een open source project sinds Logitech met de hardware gestopt is. draait ook op een mini computer zoals de Raspberry Pi, en daarvoor kan je complete geconfigureerde "distro's" downloaden waar je zonder veel moeite zelf e.e.a. draaiende kan krijgen
Re: Geluidskwaliteit verschil in streamers
Als dit allemaal te veel abracadabra is en je Marantz heeft nog een digitale input over, dan is het misschien beter zoiwets als de wiim streamer te kopen.
Re: Geluidskwaliteit verschil in streamers
Ja, hoewel de WiiM-mini Qobuz niet lekker streamde bij mij. Raakte steeds de draad kwijt. Zit denk ik toch een te dun ARM core sjippie in. Hoe het met de WiiM-Pro is weet niet. Voor wat die kost had ik voor minder een 2e hands I5 micro PC'tje met Daphile er op en dat loopt als een zonnetje.
Re: Geluidskwaliteit verschil in streamers
Ik werk zelf ook met de raspberry in combinatie met het Allo digione bordje .Henkjan schreef: ↑ma 11 dec 2023, 16:46bekend van de squeezebox. de server software is nu een open source project sinds Logitech met de hardware gestopt is. draait ook op een mini computer zoals de Raspberry Pi, en daarvoor kan je complete geconfigureerde "distro's" downloaden waar je zonder veel moeite zelf e.e.a. draaiende kan krijgen
Het klinkt mooi maar je hebt af en toe wel stabiliteits probleempjes .
Re: Geluidskwaliteit verschil in streamers
Je moet nog al wel eens de speler opnieuw selekteren .
Kan ook aan volumio liggen natuurlijk ,voor mij inmiddels niet zo'n probleem maar wanneer je voor het gemak gaat zijn er misschien betere oplossingen
Kan ook aan volumio liggen natuurlijk ,voor mij inmiddels niet zo'n probleem maar wanneer je voor het gemak gaat zijn er misschien betere oplossingen
Re: Geluidskwaliteit verschil in streamers
Wat bedoel je met speler? Een end point of Volumio zelf? Heb met LMS en SqueezeLite er i.i.g. geen last mee.
Re: Geluidskwaliteit verschil in streamers
Op het spelertje draait volumio , dat is geïnstalleerd op de raspberry !
Zit een spdif bordje aangeplakt
Zit een spdif bordje aangeplakt
Re: Geluidskwaliteit verschil in streamers
Op die manier. Soms wordt met "speler" de software zelf bedoeld. Met Volumio heb ik geen ervaring op de Pi, alleen een paar jaar terug op de PC geprobeerd. Vond ik toen niet zo lekker werken. Maar ik begrijp dat voor Volumio het S/PDIF bordje de eigenlijke en enige speler is? Dan is het i.d.d. wel raar dat Volumio het af en toe kwijt is.
Met LMS is LMS de eigenlijke muziek server en die kan verschillende "SqueezeLite spelers" bedienen. Dat kan SqueezeLite op dezelfde PC zijn als waar LMS op draait, maar ook op een PC of Pi elders in het netwerk. Of gewoon ook een echte oude hw Sqeezebox. Met het bediening appje op de telefoon moet je dan wel steeds kiezen welke "player" je bedienen wilt.
Met LMS is LMS de eigenlijke muziek server en die kan verschillende "SqueezeLite spelers" bedienen. Dat kan SqueezeLite op dezelfde PC zijn als waar LMS op draait, maar ook op een PC of Pi elders in het netwerk. Of gewoon ook een echte oude hw Sqeezebox. Met het bediening appje op de telefoon moet je dan wel steeds kiezen welke "player" je bedienen wilt.
-
Rob Dingen
- Berichten: 618
- Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 16:51
- Locatie: Gerwen
- Contacteer:
Re: Geluidskwaliteit verschil in streamers
Hoi Jeroen, Ben daar niet zo thuis in maar wat jij zegt hoor ik ook, er gaat altijd wat resolutie en luchtigheid verloren.
Waar zit hem dat in en hoeveel resolutie verlies je dan als je DSP filtering gebruikt?
Rob
