OWC schreef: ↑wo 29 nov 2023, 21:08Ja dat stukje heb ik gelezen en citeer ik bewust niet, omdat het niet strookt met hun eigen metingen. (en zelfs niet met hun eigen commentaar)
Die 2kHz is echt gebaseerd op vuistregel waardes.
Er zijn meer dan genoeg andere tweeters met een gelijke Fs die mensen zonder enige moeite vanaf 1500Hz gebruiken.
Ik zou absoluut geen moeite hebben om deze rond de 1-1.2kHz in te zetten.
Tenzij mensen op belachelijke niveaus spelen, maar in dat geval kan een iets stijler filter soelaas bieden.
Er werd eerder gezegd dat de hogere crossover een minpunt was, maar dat blijkt gewoon niet uit de specs en metingen.
Wat voor verhaal mensen er dan bij kletsen is niet meer relevant.
Blijft hoe dan ook een nogal dure tweeter voor wat het doet.
Ook al zou 1kHz wel kunnen, zet het weinig zoden aan de dijk.
Behalve dat het misschien net beter uit zou kunnen komen op de BR poort resonantie daar boven te krijgen.
Dat is alleen wel een heel erg niche use case.
Er is nogal een verschil tussen wanneer een tweeter meettechnisch inzetbaar is en gehoormatig.
Ik ben helemaal afgestapt van laag crossen, ongeacht metingen.
Als gesteld wordt dat het vanaf 2kHz inzetbaar is zal dat zeer waarschijnlijk bij zo'n uniek product niet voor niets zijn.
Dat er dan andere tweeters interessanter zijn is begrijpelijk, al vind ik een waveguide oplossing eerder een probleem dan een oplossing.
Wavecor is gewoon echt te duur voor even proberen, ik zou dan eerder een bliesma overwegen denk ik.