9000006 stelt zich voor

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
90000006

9000006 stelt zich voor

Bericht door 90000006 »

Al weer een tijdje terug hier aangemeld, maar nog niet voorgesteld. Bij deze dan. Martijn, 50+ en al vanaf heel jong muziekliefhebber en bezig met audio. Op pakweg 12-jarige leeftijd bouwde ik mijn draagbare radiootje om naar stereotuner met een MC1310 en schroefde ik twee breedbandertjes op een klankbordje en zo is het begonnen.

De hobby is over de jaren geëvolueerd Audiostatics als hoofdweergevers, ondersteund door dipoolsubs voor het laag. Volumio streamertje, een ouwe NAD als pre en als eindtrap voor de subs en een dikke zelfbouw eindtrap die de ESL’s aanstuurt. Plus een actief scheidings/correctie filter dat het hele spul aan elkaar smeedt, geheel analoog nog. Alles is zelfbouw uitgezonderd de Audiostatics. Die heb ik defect gekocht en zelf gereviseerd. Stukke Audiostatics koop je voor een appel en een ei, daar kan je echt niet tegenop bouwen :D

Ik ben prima tevreden over dit systeem, zo tevreden dat ik, sinds ik het pakweg 20 jaar terug in deze vorm heb afgebouwd, niet meer de behoefte heb gehad om er nog aan te sleutelen. Nou ja, de Volumio heeft de cd speler verdrongen een paar jaar terug uit praktische overwegingen. En een beetje onderhoud natuurlijk, keertje nieuwe folies op de Audiostatics, de 40 jaar oude NAD wat opgefrist.

Uiteraard zo nu en dan wel eens gaan luisteren hier en daar, maar eigenlijk valt dat steeds weer tegen. Ik ben denk ik teveel vergroeid met mijn eigen setje. Of het is gewoon echt goed. Ik ben als nuchtere ingenieur ook tamelijk ongevoelig voor de kabeltjes fabeltjes en het hele gebakken lucht haaiend gebeuren. Het gaat om de muziek beleving, niet om de hardware.

Naast deze set heb ik nog een setje Quad 63 staan, aardige allrounder maar ze missen in mijn oren de magie die een elektrostaat kan hebben. Doen dienst in de werkkamer, daar zijn het prima luidsprekers voor achtergrond muziek die niet teveel mag afleiden. Staat een lm3886 trapje en een Volumiootje op, goed genoeg voor dit doel.

Na jaren van dus relatieve inactiviteit op ZBA gebied begon het toch weer wat te kriebelen. Recentelijk een account aangemaakt hier om eens te polsen wat er speelt vandaag de dag. Een minidsp 2x4hd en umik aangeschaft om te kijken of er wat te winnen valt door de analoge filtering van mijn set te moderniseren. Daarnaast al een tijdje aan het spelen het met idee een lxmini achtig ding te bouwen. Dus toen hier pas een setje Vifa TC9 voorbijkwamen en de aanbieder ook nog twee Seas woofertjes bleek te hebben liggen, de kans gegrepen. Zal ik binnenkort wellicht een topic over starten, ik verwacht wel wat hulp te kunnen gebruiken bij het uitpluizen van de filtering. Ik heb nog geen specifiek doel met de mini's, gewoon nieuwsgierig naar wat er te bereiken is met zo’n concept en of dit qua geluidsprojectie in de buurt kan komen van een elektrostaat. Ze zijn lekker compact dus altijd wel een plekje voor te vinden.
pappaleo
Contacteer:

Re: 9000006 stelt zich voor

Bericht door pappaleo »

Had al wel diverse posts van je voorbij zien komen. Alsnog welkom !
Douwe84

Re: 9000006 stelt zich voor

Bericht door Douwe84 »

Welkom, leuk project ;)
Plaats reactie