Oh, ga even zoeken
Walter zijn tweaks en andere fratsen
Moderator: Beheerdersteam
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Nou die Bison twee componenten lijm is tamelijk krachtig, denk eerder dat het MDF splijt dan de lijmverbinding.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Die F1 is weinig over te vinden, is niet commercieel uitgebracht:
De woofers zitten in een aparte baffle, verstopt achter de voorste baffle waar alleen twee grote gaten inzitten waardoor de woofers zichtbaar zijn:
De woofers zitten in een aparte baffle, verstopt achter de voorste baffle waar alleen twee grote gaten inzitten waardoor de woofers zichtbaar zijn:
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Netjes, daar is dan zo op het oog niets van te zien.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ja, die lijm ken ik. Dan wordt het eerder weg flexen. En dan een slag bredere profielen terugplaatsen.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ja mooie speaker, volgens mij zaten daar ook speciale lange slag versies in van de bekende Audiotechnology 10 incher… 
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Waarom niet eens een paar mooie baffles laten maken met een frame?
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Veel te grote operatie joh, dan moet ik alles helemaal opnieuw gaan opbouwen, misschien ooit nog eens. Voorlopig lekker verder tunen met wat ik heb. Ik ben benieuwd naar het effect van de aanpassing, vanaf vandaag logees, dus luisteren moet even wachten, maar dan kan de lijm mooi helemaal uitharden.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Als je wilt tunen met effect, de baffle rond de mid driver is onvoldoende uitgefreesd, de driver zit nog te veel in een koker opgesloten. Frees dit mooi uit zodat de conus veel meer vrije ruimte ziet en je hebt gratis een veel groter effect dan dat elke netkabel, sjoelschrijv, of zandzakje je ooit zal brengen.
Dat ga je beslist terug horen!
Dat ga je beslist terug horen!
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Jij geen mooiere netkabels, ik geen grotere uitfresing! 
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik zou ook nog wel een setje Duelund 2.2uF condensators kunnen gebruiken, mocht iemand iets tegenkomen hoor ik het graag, Mundorf SGO is ook een optie eventueel.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Dan heb jij gratis veel resultaat en geniet je nog meer van je geluid (audiofielen luisteren geen muziek)
Ik ben dan veel geld kwijt, heb ineens lelijke buigstangen door mijn huiskamer lopen en alles klinkt gewoon zoals het al klonk.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik heb hier met kabels grotere verschillen gehoord dan met akoestische panelen, met name stroomkabels doen veel, maar het meest extreme was met de Metrum HEX dac, Jeroen had een speciale USB kabel gemaakt van Mundorf goudkabel in een airtube, en zonder een voedingsgeleider, dit schoonde het laag zo veel op, echt ongelofelijk. Ik moet die kabel nog ergens hebben liggen, mocht je hier intresse in hebben.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Het is wel interessant wat hoe sterk placebo kan werken, het valt mij op dat technische tweaks welke hoorbaar en meetbaar zijn niet zo populair zijn bij je, dat terwijl de kostbare tweaks zonder technische onderbouwing of meetbare en hoorbare effecten het erg goed doen.
Het vrij maken van de baffle rond de mid driver zal een beduidend mooiere mid weergave opleveren, maar ik begrijp ook dat ik mijn energie kan besparen.
De andere forum genoten hebben de moed waarschijnlijk jaren geleden al opgeven en chatten nu alleen nog passief mee met een stukje vermaak er bij, en ze hebben gelijk. Maar ik moet iedereen nog een beetje leren kennen dus ik ijl een beetje achter de rest aan.
Maakt ook niet uit, ieder zijn ding. Maar toen ik die baffle rond de mid driver zag was het uiteraard meteen een inwendige "oef", "dat is zonde van zo'n mooie mid driver. Daar valt veel te halen!"
En nog gratis ook, maar misschien is dat het probleem. Gratis tweaks werken niet.
Uiteraard is dit een geschreven tekst, hier hoort gewoon een vriendelijk gezicht met een glimlach bij. Met andere woorden, vat mijn intenties niet verkeerd op. Ik ben er niet op uit om iemand voor de schenen te schoppen, integendeel.
We beleven allen onze hobby op een eigen manier, en dat is juist een goede zaak.
Het vrij maken van de baffle rond de mid driver zal een beduidend mooiere mid weergave opleveren, maar ik begrijp ook dat ik mijn energie kan besparen.
De andere forum genoten hebben de moed waarschijnlijk jaren geleden al opgeven en chatten nu alleen nog passief mee met een stukje vermaak er bij, en ze hebben gelijk. Maar ik moet iedereen nog een beetje leren kennen dus ik ijl een beetje achter de rest aan.
Maakt ook niet uit, ieder zijn ding. Maar toen ik die baffle rond de mid driver zag was het uiteraard meteen een inwendige "oef", "dat is zonde van zo'n mooie mid driver. Daar valt veel te halen!"
En nog gratis ook, maar misschien is dat het probleem. Gratis tweaks werken niet.
Uiteraard is dit een geschreven tekst, hier hoort gewoon een vriendelijk gezicht met een glimlach bij. Met andere woorden, vat mijn intenties niet verkeerd op. Ik ben er niet op uit om iemand voor de schenen te schoppen, integendeel.
We beleven allen onze hobby op een eigen manier, en dat is juist een goede zaak.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Dat blijft van elastiek en grotendeels Mifi (Misty Fidelity). Wellicht heeft de extra diffractie van die dikke baffle voor Walt net dat beetje toegevoegde muzikale waarde. Het heen en weer schudden van de mids t.g.v. de bassen juist weer niet kennelijk.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Daar hadden wij thuis een uitdrukking voor, als er iemand wat stond te fantaseren en/of kletspraatjes had, dan was het op z'n Rotterdams,
3 x L ( LLL ) oftewel Lekker Laten Lullen.
3 x L ( LLL ) oftewel Lekker Laten Lullen.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Er was een nog kortere, ook typisch Rotterdamse, versie van: Simpelweg 1x "O"
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik ontken niet dat de speakers en akoestiek veel effect hebben, maar als je alleen daarmee bezig bent, doe je jezelf tekort, dat zie je nu met je versterker, hoeveel invloed dat wel niet heeft. Toch zullen beide versterkers meettechnisch zeer dicht bij elkaar liggen, zodanig dat men zal zeggen dat wij mensen dat nooit kunnen horen in een blindtest. Nu, hetzelfde effect bereik je met de bekabeling, niet meetbaar, wel hoorbaar!
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Helemaal eens.
Echter, jij doet jezelf ook te kort. Die mid moet echt meer ruimte hebben achteraan. Je had hem verzonken moeten monteren om te beginnen. Was netter geweest aan de voorkant en scheelt 6mm kokerwerking wat echt uitmaakt! Meer dan die buis verwacht ik.
Echter, jij doet jezelf ook te kort. Die mid moet echt meer ruimte hebben achteraan. Je had hem verzonken moeten monteren om te beginnen. Was netter geweest aan de voorkant en scheelt 6mm kokerwerking wat echt uitmaakt! Meer dan die buis verwacht ik.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Mochten de speakers nog een keer helemaal uit elkaar gaan, dan kan ik dit proberen te verbeteren, maar voor nu is dit niet praktisch.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Eén klein kutplankje per speaker dat niet eens aan een kast is gelijmd maar met zes schroeven vast zit en dan beweren dat dat niet praktisch is terwijl alles uit de kast en beurs wordt gehaald om ook maar de kleinste verbetering te bewerkstelligen… Je zou de politiek in moeten gaan…
