link geeft een 404?Walt schreef: ↑zo 29 okt 2023, 8:31Wow, dit merk kende ik nog niet, mooi spul zo te zien:
http://extremeaudio.it/en/?portfolio=orchestra-2
Walter zijn tweaks en andere fratsen
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
denk t. of slecht weer.
of ze zijn bang voor hun fontein
of ze zijn bang voor hun fontein
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Dat klopt wel, ze zijn vergeten om hun website compatible te maken met Chrome.Henkjan schreef: ↑zo 29 okt 2023, 14:39link geeft een 404?Walt schreef: ↑zo 29 okt 2023, 8:31Wow, dit merk kende ik nog niet, mooi spul zo te zien:
http://extremeaudio.it/en/?portfolio=orchestra-2
Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Akoestisch paneel)
Ik ga trouwens nog eens testen met de speakers direct op de vloer, tip van Cock van der Weiden, ipv de Townsend achtige oplossing met de verwonder ringen.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Bovenstaande beviel niet volledig, tweeter stond te laag naar mijn smaak, met de overtollige verwonder ringen - de kogels is dat opgelost:
Laatst gewijzigd door Walt op wo 05 feb 2025, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Zo is de kogel door de kerk?
Echt verwonderenswaardig.
Echt verwonderenswaardig.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Uiteraard heb ik gisteren ook even geluisterd naar de 3 opstellingen:
1) op de Leobus verwonder ringen, met de zware MDF tussenplaat.
2) baffles direct op de grond, geen zware MDF tussenplaat.
3) met de zware MDF tussenplaat en de houten vierkanten van de ringen als verhogers daaronder, maar dus geen kogels.
Ik vond het eigenlijk wel lastig de verschillen te duiden, ik ga de komende weken verder met optie 3 in ieder geval, om te kijken hoe dit bij langer luisteren uitpakt, misschien komt daar dan nog de stabilisatie stang naar de achterwand bij. Ik weet van mezelf dat ik geen ‘laag luisteraar’ of ‘dynamiek luisteraar’ ben dus misschien vallen de verschillen mij relatief weinig op. Hoe dan ook leuk om zo weer bezig te zijn en wie weet waar het me brengt.
1) op de Leobus verwonder ringen, met de zware MDF tussenplaat.
2) baffles direct op de grond, geen zware MDF tussenplaat.
3) met de zware MDF tussenplaat en de houten vierkanten van de ringen als verhogers daaronder, maar dus geen kogels.
Ik vond het eigenlijk wel lastig de verschillen te duiden, ik ga de komende weken verder met optie 3 in ieder geval, om te kijken hoe dit bij langer luisteren uitpakt, misschien komt daar dan nog de stabilisatie stang naar de achterwand bij. Ik weet van mezelf dat ik geen ‘laag luisteraar’ of ‘dynamiek luisteraar’ ben dus misschien vallen de verschillen mij relatief weinig op. Hoe dan ook leuk om zo weer bezig te zijn en wie weet waar het me brengt.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik gebruik al zo een 25 jaar deze dingen.
https://www.hobo.nl/audio-selection-demper.html
https://audio-selection.com/en/dampers-large-o-100mm/
https://www.hobo.nl/audio-selection-demper.html
https://audio-selection.com/en/dampers-large-o-100mm/
Laatst gewijzigd door hannesie op ma 13 nov 2023, 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik gebruik deze: https://www.hubo.nl/sanivesk-wasmachine ... 4x21mm-4st
Niet bij Hobo, maar bij Hubo.
Niet bij Hobo, maar bij Hubo.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Die had ik 25 jaar geleden nog niet in beeld.
Heb die dan iemand anders aangeraden en dan in combi met een tuintegel.
Is bij Hornbach goed betaalbaar
Heb die dan iemand anders aangeraden en dan in combi met een tuintegel.
Is bij Hornbach goed betaalbaar
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Aluminium stabilisatie stang rond 16 x 1, nog op maat te maken, dan klemmen tussen baffle en hoek.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Grappig, krijg het telefoonnummer van Hubo in Leeuwarden te zien…pvanlingen schreef: ↑zo 12 nov 2023, 15:43Ik gebruik deze: https://www.hubo.nl/sanivesk-wasmachine ... 4x21mm-4st
Niet bij Hobo, maar bij Hubo.
Laatst gewijzigd door Leeuwarden op zo 12 nov 2023, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Monteren van het aluminium rond 16 x 1, simpel maar het zit stevig. Als je nu bovenaan tegen de baffle druk geeft deze geen krimp meer.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
De eerste indruk is ZEER positief, klinkt als een klok.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ondersteunt die stang ook een trekbelasting? De driver beweegt nl twee kanten op...
Zo lijkt het niet gemonteerd. Van wat ik nu zie werkt het alleen voor uitslagen naar voren indien de baffle tegen de stang leunt. De stang lijkt verder niet vast te zitten. Klopt dat of zie ik het verkeerd?
Zo lijkt het niet gemonteerd. Van wat ik nu zie werkt het alleen voor uitslagen naar voren indien de baffle tegen de stang leunt. De stang lijkt verder niet vast te zitten. Klopt dat of zie ik het verkeerd?
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Dit zijn dan van de mogelijke opties de "fratsen", en dat raakt kant nog wal, in mijn beleving.
Mechanisch gezien geen stabiele oplossing, zou voor een werktuigbouwkundige geen probleem mogen zijn om dit goed op te lossen.
Mechanisch gezien geen stabiele oplossing, zou voor een werktuigbouwkundige geen probleem mogen zijn om dit goed op te lossen.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
De stang is bewust 3-5mm te lang, en zit dus strak geklemd, zonder konus invloed zit er altijd een drukspanning in de buis. Daardoor kan de buis trek en druk opnemen. Als ik met mijn handen de baffle naar voren trek, geeft de buis ook weerstand/stijfheid . Uiteraard zijn hier grenzen aan, maar zonder de buis zie je de baffle bovenaan al nauwelijks bewegen, ik
schat minder dan een mm, dus is de voorspanning voldoende.
schat minder dan een mm, dus is de voorspanning voldoende.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Die druk wordt dan volledig bepaald door het kracht moment van de baffle. Mij ontgaat dan de winst. Want als de baffle die druk kan zetten, dan is hij van zichzelf toch al stabiel genoeg? Het is toch de omgekeerde wereld dat je een object wil vastzetten en dan het object zelf gaat gebruiken om de steunstang vast te zetten?
Maar goed, ik ben geen werktuigbouwkundig ingenieur
Maar goed, ik ben geen werktuigbouwkundig ingenieur
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Inmiddels even gebeld met Jeroen om het beter uit te leggen, het is nu duidelijk.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Gelukkig, zijn we allemaal weer gerustgesteld en kunnen wa het Sinterklaasjournaal rustig gaan slapen…
Trouwens, je gaat er gewoon omheen stofzuigen?
Trouwens, je gaat er gewoon omheen stofzuigen?
