Sanne - KT88 push-pull eindversterker project
Moderator: Beheerdersteam
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Fase met de scoop: Je zet beide kanalen op dezelfde verzwakking. Op het eerste kanaal het ingangssignaal en het triggeren. Het uitgangssignaal gaat op het tweede kanaal. Je draait nu je frequentie op, tot beide amplitudes identiek zijn. Kijk dan hoever het tweede kanaal verschoven is t.o.v. het eerste kanaal. Een halve sinus is 180 graden. 45 graden is daarvan een kwart. Het komt niet op een graad nauwkeurig aan.
Piet
Piet
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Bedankt Piet, zo kan het inderdaad ook, lekker nononsense! Vandaag geen tijd gehad, had een klus voor TaTa steel in IJmuiden, met de drone door de hoogovens, letterlijk!
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Niets aan kunnen doen sinds half Maart, te druk met werk.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Het is inmiddels half September jongens, dus binnenkort hier ook maar weer eens mee verder.
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Volgens mij ligt bij de meeste mensen hier het hobby werk wat stil, ik ga ook pas verder wanneer andere zomeractiviteiten stoppen.
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Hier lig ik ook stil.Behalve m'n lijf, die wil altijd de verkeerde kant uit, wordt er doodmoe van.
Lijkt vandaag wat te kalmeren dus aan de slag. Zien of het een tijdje blijft duren.
Anne
Lijkt vandaag wat te kalmeren dus aan de slag. Zien of het een tijdje blijft duren.
Anne
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Als je afleiding zoekt Anne heb ik nog een leuk project op de verlanglijst staan (en het gros van de onderdelen voor liggen), een OTL met vier stuks 6C33 per kanaal in de eindtrap. De winter komt er immers aan, dus een stuk bijverwarming is altijd welkom! Als je wilt dat ik hiervoor een topic start dan doe ik dat met alle liefde en plezier.
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Sander, jij wilt graag goedkoop stoken op elektrisch deze winter, dat zal daar wel mee lukken.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
12,6V met 3.3A of 6.3V @ 6.6A.
Dat is meer dan 40W per buis om enkel te gloeien.
120W voor vier
Dat wordt wel lekker warm ja, daar mag je ook wel geforceerde koeling bij gaan zetten......
Dat is meer dan 40W per buis om enkel te gloeien.
120W voor vier
Dat wordt wel lekker warm ja, daar mag je ook wel geforceerde koeling bij gaan zetten......
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Het is niet de afleiding die ontbreekt maar de fut en de zin. Van dat gehannes met dat lijf wat niet wil wordt je zo moe dat je eigenlijk nergens zin in hebt. Zit nu in een wat kalmer moment, tijd om wat achterstand in te halen.SSassen schreef: ↑di 27 sep 2022, 21:17Als je afleiding zoekt Anne heb ik nog een leuk project op de verlanglijst staan (en het gros van de onderdelen voor liggen), een OTL met vier stuks 6C33 per kanaal in de eindtrap. De winter komt er immers aan, dus een stuk bijverwarming is altijd welkom! Als je wilt dat ik hiervoor een topic start dan doe ik dat met alle liefde en plezier.
Anne
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Ik moet zeggen dat ik toch wel diep respect heb voor Anne dat hij ondanks al zijn ongemakken erin slaagt om nog zo betrokken te zijn in vele topics.

Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Dat ben ik helemaal met je eens Sander, petje af voor Anne en zijn betrokkenheid en ervaring. Wat moesten we zonder hem.
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Als ik me niet goed voel heb ik nergens zin in. Maar zodra 't wat beter gaat wil ik wel wat te doen hebben.
Maar wat doe je in een rusthuisbed, het "amuzement" hier is niks voor mijn.
Maar dan is er het forum
, uitstekende bezigheidstherapie
Anne
Maar wat doe je in een rusthuisbed, het "amuzement" hier is niks voor mijn.
Maar dan is er het forum
Anne
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Maar volgens mij draait je bovenkamer continu toch.
Douwe
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Blij dat ik je bezig kan hoden Anne
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Zo, hoog tijd voor een update. Dit is waar ik vandaag geëindigd ben, mijn audio analyzer stopte er namelijk mee, en zonder dat essentiële stuk gereedschap is het blind rommelen en daar heb ik een hekel aan. Een nieuwe is besteld en onderweg vanuit Texas, maar volgens de tracking info is de levering op z'n vroegst a.s. donderdag.
Proto 044
Proto 044
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Mooie reactie van je in onderwerp over Anne
En ik snap precies wat je mist nu je verder gaat met dit project Sander
Probeer het te volgen , maar ik ga ook mijn Radiohobby weer nieuw leven in blazen en nogmaals genieten
Dat wordt de derde keer in mn leven dat ik zo,n zonne cycles mee gaat maken
Met de uitbarstingen op de zon kun je met 1 watt de wereld rond op de juiste tijd en plaats
Het is niet goed voor te stellen uit te leggen hoeveel plezier ik daar in heb.
Ben je ergens anders dan heb je oneindig veel meer energie nodig en soms kan het gewoon niet !
Dus ik ga daar hoop ik een paar jaar van genieten specifiek op 10 mtr en misschien soms even op 1 metertje hoger , immers daar begon voor bijna iedereen
Maar ga je proberen te volgen Sander
En ik snap precies wat je mist nu je verder gaat met dit project Sander
Probeer het te volgen , maar ik ga ook mijn Radiohobby weer nieuw leven in blazen en nogmaals genieten
Dat wordt de derde keer in mn leven dat ik zo,n zonne cycles mee gaat maken
Met de uitbarstingen op de zon kun je met 1 watt de wereld rond op de juiste tijd en plaats
Het is niet goed voor te stellen uit te leggen hoeveel plezier ik daar in heb.
Ben je ergens anders dan heb je oneindig veel meer energie nodig en soms kan het gewoon niet !
Dus ik ga daar hoop ik een paar jaar van genieten specifiek op 10 mtr en misschien soms even op 1 metertje hoger , immers daar begon voor bijna iedereen
Maar ga je proberen te volgen Sander
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Tegenwoordig zijn er geluidskaarten niet ver van huis, waar ook buitengewoon goed mee te meten valt trouwensSSassen schreef: ↑di 07 nov 2023, 17:44Zo, hoog tijd voor een update. Dit is waar ik vandaag geëindigd ben, mijn audio analyzer stopte er namelijk mee, en zonder dat essentiële stuk gereedschap is het blind rommelen en daar heb ik een hekel aan. Een nieuwe is besteld en onderweg vanuit Texas, maar volgens de tracking info is de levering op z'n vroegst a.s. donderdag.
Proto 044
proto_044.jpg
Ik denk jij bent inmiddels aan de rode kastjes uit Colorado?
