Scratch in combinatie met preamp...maar hoe?

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Pcdg
Berichten: 891
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 14:24
Locatie: Den Haag

Scratch in combinatie met preamp...maar hoe?

Bericht door Pcdg »

Oké, ik wil dus een Scratch gaan nabouwen van TriodeDick. Nu heb ik alleen ook een preamp nodig. Althans: een bronkeuzeschakelaar en een volumeregeling. Dat wil ik in hetzelfde kastje combineren. Alleen wat is dan wijsheid? Ik kan dat laatste volledig passief uitvoeren zoals dit:
IMG_20231101_182848.jpg

Probleem is dan alleen misschien dat de impedantie misschien te hoog is. Alternatief is een extra buisje zoals bv de universal 4S preamp:

https://diyaudioprojects.com/Tubes/Univ ... amplifier/

Dan wordt het zoiets

IMG_20231101_181741.jpg

Daarmee ben ik dan alleen bang dat ik het mooi uitgedokterde ontwerp van TriodeDick vernachel....

Wat is wijsheid?
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: Scratch in combinatie met preamp...maar hoe?

Bericht door douwebakker »

Hoi Paul, de keuze schakelaar moet naar de ingang. De schakeling die je er achter denkt te plaatsen heeft geen zin. De uitgangs impedantie hiervan is nog hoger.
Is die eerste triode een phono ingang? Dan de keuze schakelaar er tussen in.
Pcdg
Berichten: 891
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 14:24
Locatie: Den Haag

Re: Scratch in combinatie met preamp...maar hoe?

Bericht door Pcdg »

Hoi Douwe, die eerste drie buisjes vormen samen een phono versterker. Ha, ik snap wat je bedoelt. Een beetje ongelukkig getekend inderdaad. Ik doe het even anders. Groeten, Paul
Pcdg
Berichten: 891
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 14:24
Locatie: Den Haag

Re: Scratch in combinatie met preamp...maar hoe?

Bericht door Pcdg »

Misschien helemaal niet zo gek om de bronkeuzeschakelaar in het midden te doen net na de riaa correctie en voor de eerste helft van de ECC83
Plaats reactie