het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Forumregels
- Lees de gebruiksvoorwaarden om iets aan te bieden én om te reageren.
- Registreren om een verkoopadvertentie te plaatsen? Lees dan eerst dit.
- Lees de gebruiksvoorwaarden om iets aan te bieden én om te reageren.
- Registreren om een verkoopadvertentie te plaatsen? Lees dan eerst dit.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
In de keuken is “Wild Places” van Duncan Browne anders ook wel een interessante ervaring…
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Slechte versterker die is gaan clippen misschien?
Ik heb gevraagd of hij na wilde kijkenof op de zij en/of achterkant van de tweeters misschien informatie staat maar er zijn helemaal geen kenmerken te zien (stickers of stempels) en deze tweeters zijn als vervangers geplaatst door "de shop" die beweerden dat er geen aanpassingen in het filter nodig waren. Lekker vaag allemaal.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Onopvallend opvallend is ook dat hij 4 foto's toont, maar niet één van de achterkant of zelfs maar een beetje schuin genomen. Dan zou je als koper bijvoorbeeld al kunnen zien dat het geen Focal of Scan-Speak is, want die zien er aan de zij- en achterkant verschillend uit.
Het lijkt haast of hij niet wil dat kopers de tweeter kunnen identificeren, en dan maar gokken dat ze voor een prikkie dure tweeters kopen. Hoe hij de tweeters in woord en beeld presenteert, en dat hij om de vraag naar het merk heen lijkt te draaien, versterken die indruk slechts.
Het lijkt haast of hij niet wil dat kopers de tweeter kunnen identificeren, en dan maar gokken dat ze voor een prikkie dure tweeters kopen. Hoe hij de tweeters in woord en beeld presenteert, en dat hij om de vraag naar het merk heen lijkt te draaien, versterken die indruk slechts.
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Lijkt mij zo'n Melodavid ding zoals op Ali te vinden is.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Geen idee hoe ze zouden klinken, en dat hangt uiteraard ook af van de filters, maar deze zien er in mijn ogen uit als capabele luidsprekers
Ik kan ze verder niet. Maar vind dat ze er goed uit zien.
Luidsprekers SEAS zelfbouw, 4-weg
€ 500,00
https://link.marktplaats.nl/m2032425219?
Ik kan ze verder niet. Maar vind dat ze er goed uit zien.
Luidsprekers SEAS zelfbouw, 4-weg
€ 500,00
https://link.marktplaats.nl/m2032425219?
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Ik heb deze twee in een impuls gekocht; een hoarder-stapje.
Ik ben er stiekem blij mee want ze kosten nieuw zo'n 420 euro per stuk (voor zover ze nog niet uit productie zijn).. En da's heel veel geld.
De 23W is erg goed als sub in zo'n 25 tot 30 liter (in acht nemende het lage rendement), maar ik vraag me af tot welke frequentie ik ze kan gebruiken, evt in een 3 weg (semi-) actief met een middentoner vanaf 350 Hz?
Zie vervormingsgrafiek van de Hobby-Hifi-review: http://website.audiocomponents.nl/downl ... 2004-6.pdf : 1% K2 bij 500Hz / 90dB, verder behoorlijk clean tot 1kHz.
Zijn er daarnaast 'transient' (= start-stop) zorgen bij gebruik op hogere frequenties?
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Je moet gewoon ver bij die break-up bij 6kHz weg blijven! Lijkt mij tot een Hz of 500 - 600 probleemloos inzetbaar w.d.b. Dus een 3-weg op 300Hz tussen laag en midden is een mooie. Heb er destijds ook naar gekeken voor een kleine 25L sub maar vond de prijs toch wel hoog voor zulks laag rendement.
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Gezien bij een kringloopwinkel bij mij in de buurt: Bose 901 speakers in optisch goede staat. Een vroege set met van dat gelige jaren '60 luidsprekerdoek. Ik durf er niet aan te beginnen. Ik zag de equilizer er niet bij en die dingen direct aansturen is geen goed idee. Sowieso weet ik niet of het nou een goed idee is
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Zou eerst maar eens naar de staat van de rolranden kijken. Als die er nog zijn!
Doorgaans is dit geen goed idee als gebruiksobject.
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Speaker Repair Shop verkoopt kits om de randen te vervangen, niet duur, wel veel werk.
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Heel veel werk als je kijkt hoeveel drivers er in zo'n 901 zitten.
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Ik heb niet naar de prijs geïnformeerd. Ze staan bij de Schatkamer in Leidschendam!
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Ja, het hangt enorm af van wie je daar voor je hebt. Chaos troef daar
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Die drie vrijwel identieke trafo's aan de linkerkant, wat zou dat kunnen zijn?
https://www.marktplaats.nl/v/hobby-en-v ... gen-1-koop
https://www.marktplaats.nl/v/hobby-en-v ... gen-1-koop
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Je hoopt natuurlijk op een mooi setje van een voedingstrafo en twee uitgangstrafo's uit 1 apparaat. Voor de rest zijn het allemaal voedingstrafo's en ik heb het vermoeden dat de eigenaar prima weet wat het is, dus ik vrees toch gewoon drie keer dezelfde voeding.
