ik heb m'n Quad 33 en 303 terug van revisie door Armand van Ommeren, super blij word ik van het kraakvrije geluid uit mn speakers, maar die Kef iQ5's beginnen me tegen te staan. In het hoog en midden gaat het nog wel maar het laag is een beetje droevigmakend, De laagste tonen van Bachs cello-sonates klinken meer als een lage brom ipv snaren. Ik draai merendeels klassiek en nooit het volume voluit.
De money en plek (WAF!) voor klipsch la Scala's of Quad ELS 57 heb ik niet al staat internet vol met adviezen om die vooral aan mn Quad te hangen, helaas. Dus wat te doen met een (DIY) budget van ongeveer €600 (incl. hout) en een drang naar zuiver geluid?
Ik ben heel handig met hout maar electronica solderen gaat altijd fout bij mij dus ingewikkelde cross-overs zijn aan mij niet besteed
ik heb al heel wat kant-en -klare diy-pakketten bekeken maar kan niet vinden wat ik zoek. Wat ik mij mooi lijkt is één driver voor laag en één driver voor het midden en hoog. maar misschien hebben jullie daar een andere visie op, 1 voor laag-midden en 1 voor midden-hoog oid, geen idee wat zinnig is om te doen. Welke drivers gaan goed samen en wat voor cross-over heb ik dan nodig?
En wie heeft ervaring met deze versterker en wat had/heb je er voor (zelfbouw-) luidsprekers aanhangen?
groetjes Ronny
Quad 303 specs:
Power output: 45 watts per channel into 8Ω (stereo)
Frequency response: 30Hz to 35kHz
Total harmonic distortion: 0.1%
Input sensitivity: 0.5V
Signal to noise ratio: 100dB
Speaker load impedance: 8Ω to 16Ω