Luidsprekers met een 2e kans.

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door Kappa7 »

Vanharte met de nieuwe aanwinst dan.
Toch verrassend zo als dingen kunnen gaan.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door Olaf Analogue »

hannesie schreef: zo 15 okt 2023, 21:31
We hebben besloten dat het een blijvertje is. :kwijl: :kwijl:
Betekent dit dat je andere luidsprekers in de verkoop gaan?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door Pjotr »

:proost: Dat jullie er nog lang plezier van moge hebben!
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door hannesie »

Olaf Markus schreef: zo 15 okt 2023, 22:19
hannesie schreef: zo 15 okt 2023, 21:31
We hebben besloten dat het een blijvertje is. :kwijl: :kwijl:
Betekent dit dat je andere luidsprekers in de verkoop gaan?
We gaan eens zien, ik kan er niet meer zo veel mee, en Walter heeft niet zoveel vrije tijd om ze een beetje op te fleuren.

Ik weet ook niet of er dan gegadigden zijn, de platen Belgisch hardsteen zijn nog steeds heel, althans 1 heeft een breuk die gerepareerd is met speciale hars voor natuur steen, en nog niet goed weggeschuurd. Maar verder werken ze gewoon zoals het hoort.
Ik weet ook niet of er liefhebbers zijn.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door hannesie »

hannesie schreef: vr 21 jul 2023, 20:57
aanbieding.jpg
jager.jpg
barry.jpg

Naar aanleiding van de vraag van de vraag van Barry, kan het ook op het forum, dan nu een overzicht van de vorderingen, hij besteed de tijd liever aan het klussen dan dan het schrijven e.d.
Walter heeft dan een mooie ruimte op dit soort dingen te doen, en tevens een goede voorraad aan gereedschap die er over de jaren verzameld is.
verlopen..png
Om dan maar te duiden dat het nu, net als bij de start, gedaan is met de onzekerheid. :lol: :lol: :lol:

Het is verkocht. :goeie: :goeie:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door Walt »

Mooie aanschaf, veel luisterplezier gewensd, en de eer van ‘het grootste filter’ van het forum natuurlijk.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door Olaf Analogue »

Als je het puur over het formaat en gewicht hebt dan staat de titel "grootste filter van het forum " nog altijd op mijn naam. :mrgreen: (gaat ook niet meer veranderen)
Qua complexiteit wint Hannesie het uiteraard heel dik.:goeie:

Het Serie filter uit mijn Flipse MEGA d'appolito's naast een 12 inch driver: (de systemen bestaan niet meer)
IMG_1516.jpg
viewtopic.php?t=16982
Laatst gewijzigd door Olaf Analogue op ma 16 okt 2023, 7:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door dre »

Walt schreef: ma 16 okt 2023, 5:40
Mooie aanschaf, veel luisterplezier gewensd, en de eer van ‘het grootste filter’ van het forum natuurlijk.
Is dat zo? 8-[
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door Shadow »

Welnee, Dat valt allemaal wel mee...
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door hannesie »

Dat boeit mij dus helemaal niet, het klinkt als het MOOISTE!!!!!!!!!!!!!!!!! van het forum :kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl: :yeah:
Ik ga vandaag eens de boel op de Soekris zetten, en dan eens beluisteren hoeveel impact ook de DSDDAC heeft, ik denk dat het zeker een schot in de roos kan zijn met de combinatie van die 2 elementen als luidspreker en DSDDAC. :-({|= :-({|= :-" :-({|=
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door VintageHarry »

Dit moeten wel heel bijzondere luidsprekers zijn! Ik heb ooit je huidige set mogen beluisteren en die klonken toch uitermate goed :-({|=
Veel vernieuwd luisterplezier toegewenst!
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door Olaf Analogue »

Mid en hoog drivers van Accuton beloven sowieso veel goeds weet ik sinds ik de set van Dré heb kunnen beluisteren.
Ik denk dat je hele mooie luidsprekers hebt.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door hannesie »

Wie ze wil horen moet dan maar langs komen, het zijn ook best zware jongens en meenemen naar een ZBA dag is een uitgesloten zaak, heb het haar dus beloofd als voorwaarde dat ze nergens meer naar toe gaan, ook niet naar de AVMN.

Het is dan dat het mede door de astma dat ik dat niet meer trek, en de kans op beschadigen is al een keer gebeurt.
Dat was met de eerder grote jongens, en toen brak er een hardstenen zijplaat.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door Kappa7 »

Lekker laten staan Hans,
Ik hoor ze wel een keer bij jou thuis.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door Henkjan »

zo dan, revolutie in huize Hannesie :rock:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door hannesie »

Nog al, er zitten nu zelfs frontjes voor, moet ook niet gekker worden. :yeah: :rofl:


Nooit aan gedacht dat dit zou kunnen gebeuren toen ik de eerste verhalen over het ophalen van die delen wat een luidspreker zou moeten worden.

En dan de achterliggende verhalen. [-X :-({|= :-"
Laatst gewijzigd door hannesie op ma 16 okt 2023, 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door Leeuwarden »

Oude speakers maar naar de slaapkamer!
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door hannesie »

demo.png
Die staan nu gedemonteerd nog in de kamer.
Die gaan de trap niet op.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door Leeuwarden »

Als bezitter van meerdere setjes goede speakers zou ik je de tip willen geven om ze niet te snel weg te doen. Zet ze na 1-2 maanden nog eens op hun plek en beoordeel nogmaals.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door hannesie »

Je kent mijn vrouw niet, alles wat je niet nodig hebt is overbodig, mijn kamer is de uitzondering, daar mag ze niet komen. :lol: :kwijl: :sure:

Een levens bestendige opzet en geen zolder, nergens voor nodig, daar zet je dingen die een ander dadelijk moet opruimen. :lol:
Laatst gewijzigd door hannesie op ma 16 okt 2023, 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door Pjotr »

Heb je al eens naar haar schoenenkast gevraagd? :mrgreen:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door hannesie »

Leuk dat je er naar vraagt, ik werd net verzocht een sandaal te pakken die van de plank was gevallen en ergens achter viel, waar zij niet bij kon. :yeah:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door hannesie »

Leuk dat je er naar vraagt, ik werd net verzocht een sandaal te pakken die van de plank was gevallen en ergens achter viel, waar zij niet bij kon. :yeah:

Nieuw in dit theater, ik kan een dubbele post niet verwijderen!
Vreemd, ik heb het niet vaak maar dit is dan wel vreemd.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door hannesie »

licht.png
Even wat opgeruimd en een sessie met nog de oude sub kasten er bij, wel nodig als je al een paar jaar gewend bent aan de laag van zo een 21 Hz.

De foto is een beetje opgekrikt v.w.b. het licht, maar geeft nu een beeld van de huidige situatie.
Meer rust in de tent. :sure:
Wat begon als een begeleidend schrijven van een proces/bouw van een bij elkaar geraapt zooitje onderdelen naar een luidspreker

En dan de uiteindelijke eigenaar worden zat totaal niet in mijn hoofd, was er niet mee bezig.
De eerste keer horen was ook gelijk de stap naar, hoe krijg ik dat thuis, en wat gaan we er aan doen.

En nu staan ze er met een dikke glimlach, en blij dat ik de kans heb gekregen van Walter om de aankoop te doen, en dat voor mij wel aangeeft, dit soort dingen zijn die het leven wel heel leuk maken. :-({|= :-" :-({|=
Gebruikersavatar
cool
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 09 okt 2006, 11:35
Locatie: Den Haag

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door cool »

:proost: :-({|= \:D/
Heel veel luisterplezier Hans!!!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”