Downloaden Youtube filmpje

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

OpaBert

Re: Downloaden Youtube filmpje

Bericht door OpaBert »

Wondershare Bedankt Bas
En bijzonder aardig dat je aanbied om eventueel het voor me te downloaden en via wetransfer naar me te sturen
Trouwens allemaal aardige lui hier :dank: :dank: :goedzo:
Ik zal een ander Topic maken om een programma te vinden waar je met een iPad kan tekenen met zo,n Apple pen
Allen reuze bedankt O:)
Ah!buis

Bericht door Ah!buis »

Dit hele verhaal hier was me niet opgevallen.Ik kijk zelden op tjoeptjoep, meestal enkel als er hier in het forum naar verwezen wordt, laat staan om het op te slaan.
Komt er afgelopen week een verzorgster hier, met afrikaanse achtergrond, vragen "je bent handig met computers zeker" of ik haar een bestand kon bezorgen van een optreden van ene Sinach in Kenia van 2uur15min.
Even rondgekeken, hoe doe je dat.Nu kun je aan Firefox hulpstukken hangen (extensies) waaronder "DownloadHelper", kun je lopende filmpjes (niet enkel tjoeptjoep) opslaan.
De boel in gang gezet en draaien maar.Na de ruim twee uur was de film afgelopen, denk je dat is binnen.Niks van, DH blijft ijverig? verder laden.Zou 760MB groot zijn en meer dan negen uur duren :shock: .Snap ik niet, de hele boel is toch al binnen en afgespeeld, dus waarom is het niet klaar ?
Maar goed dan maar laten doen.En idd rond middernacht is ie klaar :-$ bedtijd.
Volgende dag, blijkt die aangekondigde 760MB een bestand van "maar" 300MB opgeleverd te hebben ??
En ook nog .webm wat WindowsMediaspeler (W7) niet lust.
Toen https://online-omzetten.nl/ gevonden (blijkt een bijhuis van een duitse stek), film heensturen, wachten en resultaat teruglezen.
Geen probleem behalve dat de 300MB .webm gegroeid is tot 1,2GB .mp4
Ondanks de grootte heeft het hele heen- en terugsturen maar ongeveer een uur geduurd.Dat de DH er zo lang over deed is dus niet te wijten aan een trage verbinding.
Het is uiteindelijk gelukt maar een rare boel die DownloadHelper.
Anne
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

Tegenwoordig heb ik een manier om rechtstreeks de originele videostroom te downloaden, zonder opnemen en/of converteren en zonder speciale tool. De url van de stream is eenvoudig te achterhalen met VLC Media Player.

Werkwijze:
  • Kopiëer de URL uit de adresbalk op youtube.
  • Slecteer linksboven in het VLC-menu: Media > Netwerkstream openen...
    Schermafdruk van 2020-03-03 16-39-34.png

• Plak de gekopiëerde url in het geopende dialoogvenster en klik op afspelen.
    Schermafdruk van 2020-03-03 16-36-14.png

• Selecteer tijdens dit afspelen in het VLC-menu: Extra > Codecinformatie.
  • Onderin het dan geopende dialoogvenster staat de rechtstreekse url.
    Schermafdruk van 2020-03-03 16-43-12.png

• Als ik deze url in de browser (Firefox) plak, verschijnt een afspeelbediening, waar ik overigens niks mee doe.
    Schermafdruk van 2020-03-03 16-38-33.png
  • Firefox slaat de film op als je linksboven in het menu kiest: Bestand > Pagina opslaan als...
    Dit klinkt eigenaardig als je een videofragment wil bewaren i.p.v. een pagina, maar vervolgens wordt
    gewoon de video opgeslagen.
In het voorbeeld stond een willekeurige pagina op youtube open, welke ik net even als test heb binnengehaald. De 146 min. durende clip met een resolutie van 1280x738 had ik binnen een minuut binnen, en deze mp4 was slechts 341,1 MB groot. Met opnemen en/of converteren wordt de bestandsomvang inderdaad al snel 4x groter, ondanks dat de kwaliteit wat minder wordt.
Muug
Contacteer:

Bericht door Muug »

Even deze topic terug naar boven lepelen.

Al jarenlang ben ik een uitermate tevreden gebruiker van 4k Video Downloader. En met een simpele klik kan je ook goeie mp3's downloaden, meerdere tegelijk zelfs, parallelle downloads etc. Dat gaat altijd lekker snel. Ik moet dat ooit eens een keer ergens gedownload hebben, toen het nog gratis was, voor zover ik me het nog herinner. Jarenlang waren er ook upgrades, voor oa bugs te fixen.
Maar bij mijn laatste update twee weken werd er blijkbaar een "nieuwe" versie geïnstalleerd, met een plusje achter de naam: 4kvideodownloader+ Dat blijkt nu enkel te werken als ik wat centjes neer tel.
Nu, ik gebruik het meestal enkel als ik het nodig heb, (nogal wiedes...) en soms gebruik ik het wel een jaar niet, dus die upgrade kan al een jaar "klaargezeten" hebben. Maar vandaag heb ik me dus moeten behelpen met een trialversie die 15 dagen werkt. Een trialversie met slechts één feature in: van youtube downloaden naar mp3. Hiero: https://www.4kdownload.com/products/youtubetomp3-72
Kortom, ik ga ofwel een andere tool moeten zoeken, ofwel eens kijken wat de beste prijsformule is voor dit product.
ray5150

Bericht door ray5150 »

Je zou deze site eens kunnen proberen : https://en1.y2mate.is/q6rwc/
Muug
Contacteer:

Bericht door Muug »

Indrukwekkend! :goedzo:
Wat zou de interessantste kwaliteit zijn? Zou er hoorbaar verschil zijn tussen 192 en 128 kbps? Ik veronderstel even dat de twee laagste inderdaad minder goed zullen klinken (niet dat ik er eigenlijk iets van af weet :hide: )

Quality File Size
(.mp3) 192kbps 19.9 MB
(.mp3) 128kbps 13.2 MB
(.mp3) 64kbps 6.6 MB
(.mp3) 48kbps
Kappa7
Contacteer:

Bericht door Kappa7 »

Ver bij compressie formaten vandaan blijven zou ik zo zeggen.
Probeer eens een FLAC bestand en vergelijk dat eens meet mp3 dan ben je snel klaar, ook met 192kbps
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Veel hangt ook af van de manier van de MP3 coder. Dat kan ook op verschillende kwaliteitsniveaus. Hogere kwaliteit vraagt ook veel meer rekentijd bij het comprimeren. Niet bij het afspelen overigens. Bitrate alleen zegt niet zoveel. Flac compressie met een haalbare compressie van hooguit 30% is m.i. wel achterhaald met de huidige bandbreedte en opslagcapaciteit. Enige bestaansrecht nog is historisch en dat het een containerformaat is met tags.
Laatst gewijzigd door Pjotr op ma 25 sep 2023, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Muug
Contacteer:

Bericht door Muug »

Hm. Ik was niet duidelijk genoeg.
Via de link van @ray5150: kan je de quality kiezen. Vind ik wat bizar want niet alles op Youtube is 192. Vanuit die aanname vroeg ik wat de interessantste quality zou zijn.
Kappa7
Contacteer:

Bericht door Kappa7 »

Geen van deze dus
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

maar op YT is de bron denk ik al meestal niet beter dan 192 of 128
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Tja, dat blijft duister met YT. Bij digitale TV is het i.i.g. 264 kb/s. Zou zeggen kies gewoon de hoogste bitrate. Qua data valt die van de audio in het niet t.o.v. die van de video.
AntonZ

Bericht door AntonZ »

Een beetje laat, maar ik gebruik al jaren GemistDownloader voor het downloaden vanaf Youtube. Je kunt de originele filmpjes in verschillende resoluties, maar ook enkel de audio component opslaan als MP3. Kwaliteit daarvan haalt het natuurlijk niet bij ongecomprimeerd of FLAC, maar het is altijd beter dan niets.

https://www.helpdeskweb.nl/gemistdownloader/
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

werkt die weer dan?
ik had die ooit wel eens gebruikt, maar op een bepaald moment werkte die niet meer voor muziek
AntonZ

Bericht door AntonZ »

Ik gebruik het nog regelmatig voor muziekjes en incidenteel voor filmpjes. Ik heb de indruk dat sommige youtube streams wel en andere niet werken met Gemistdownloader. Gisteren heb ik nog wat yt filmpjes van de atletiekunie lokaal opgeslagen, dat ging goed. Ik weet er het fijne niet van, mogelijk heeft het met DRM te maken die op een deel van de content aanwezig is, op een ander deel niet.

Dat is in ieder geval wel het geval met uitzendingen op NpoStart: het meeste daarvan is wegens drm tegenwoordig niet meer te downloaden, sommige uitzendingen wel.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Klopt geldt ook voor uitzending gemist. Veel daarvan is ook DRM. Vooral jammer met sommige NPO Klassiek (Radio 4) concerten. Ze zijn nog wel te vangen via de digitale return van mijn DAW maar dan alleen met real time afspelen. Niet als download.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”