Dutch Audio Event
Moderator: Beheerdersteam
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Dutch Audio Event
Oja, de aziatische dame stond voor de stand van Sangean, een relatief nieuw koreaans merk. Kwamen de kamer in, stond van alles opgesteld, wat er speelde klonk prima. Ik vraag aan 1 van de mannen met een Sangean naambordje, wat speelt er eigenlijk. Bleek een all-in-one te zijn, BT, FM/DAB+, internet audio met speakers er bij in. Beetje terug naar de grote radio-cassette recorders zoals je die in de jaren 80 zag
En dat klinkt dan echt prima, zou ik bv in een aparte kleinere ruimte (werkkamer, keuken, serre noem het maar) prima mee kunnen leven. Prijs iets onder de 1k. Dingen hebben toch ook wel een ontwikkeling door gemaakt.
Re: Dutch Audio Event
Duh
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Dutch Audio Event
Ja taiwanees, je hebt gelijk. Volgens de standhouder proberen ze het sinds kort in het hogere segment, vandaar ook DAE. High-end, ach nee, maar voor wat het is klinkt het prima. Volgens de website bestaat de merknaam al sinds 1974.
Re: Dutch Audio Event
Ah, ja dat radio'tje van mijn vader was geheel van plastic. Er kwam weliswaar geen bas onder de 100Hz meer uit maar het verbaasde mij toen al hoe goed dat voor de rest klonk. Totaal niet dat dozige wat je zou verwachten maar een mooi rustig aangenaam geluid. I.d.d. prima voor er bij op de studeerkamer of keuken.
Re: Dutch Audio Event
Een jaar of 20 geleden had je de Tivoli Audio model 1, voor zijn formaat klonk die best knap. Maar Sangean had toen een rivaal op de markt gebracht die een haartje groter was. Het design was iets minder strak en het ding kostte ook wat minder, maar hij klonk wel beter. Ze stonden destijds naast elkaar bij de Mediamarkt.
Re: Dutch Audio Event
Voor allen die er niet waren:
PS, ikkan kon dit filmpje niet invoegen met het media knopje, wat doe deed ik fout?
PS, ik
Laatst gewijzigd door Henkjan op ma 09 okt 2023, 12:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: de tracking info van de YT link weggehaad (dit stuk dus: ?si=KE0XxmN948bizZ_D )
Reden: de tracking info van de YT link weggehaad (dit stuk dus: ?si=KE0XxmN948bizZ_D )
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Dutch Audio Event
sinds kort voegt YT een stuk tracking info standaard toe aan de links.
nu is dat zo-i-zo een goede gewoonte om dat weg te halen.
dit deel dus: ?si=KE0XxmN948bizZ_D
nu is dat zo-i-zo een goede gewoonte om dat weg te halen.
dit deel dus: ?si=KE0XxmN948bizZ_D
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Dutch Audio Event
Daar hoéf je inmiddels geen rekening meer mee te houden, al is het verwijderen van de trackingcode inderdaad altijd prima. Het lijkt erop dat ik voor dit forumgedeelte heb verzuimd om alle permissies voor de nieuwe plugin aan iedereen toe te wijzen. 
Update: aangepast. Ook hier kan nu door iedereen youtube worden ingevoegd.
Update: aangepast. Ook hier kan nu door iedereen youtube worden ingevoegd.
Re: Dutch Audio Event
Zoals gewoonlijk zit je daar dan weer gewoon lekker te luisteren .
Ik denk dat ze met dit modulair concept best wel succes boeken ,zeker gezien de prijs .
Uiteraard hebben de uitvoeringen met de duurdere units wat meer detail maar het geheel klopt gewoon en zolang je ze er niet naast hoort mis je niets
Re: Dutch Audio Event
Zijn die kabels dan zo stug dat je de apparaatjes met piramides moet verzwaren zodat ze op hun plek blijven?
Re: Dutch Audio Event
Grappig, zo'n kastje trekt misschien een paar honderd mA uit het net,
daar hangt dan een kabel aan waarmee je makkelijk een John Deere of iets in die trant mee kunt opstarten.
daar hangt dan een kabel aan waarmee je makkelijk een John Deere of iets in die trant mee kunt opstarten.
Re: Dutch Audio Event
Ja, maar dan die zelf kiezen welke stroompjes hij pakt, hij is natuurlijk wel kieskeurig.

- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Dutch Audio Event
Dan zat ik op een verkeerd spoor. Ik dacht dat het een soort infuusslangen waren, bedoeld voor eigenaardige schepsels die altijd sap toedienen aan hun apparatuur.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Dutch Audio Event
Wat ook altijd geinig is van een DAE is dat de muzak die voorbij komt vaak iets is wat je vaker hoort op audioshows, maar ook wel iets nieuws. Voor mij dan tenminste. Ben even gaan zitten relaxed in de avond om de ge-shazaamde nummers hier thuis eens te draaien, met Qobuz op de Calpamosjes. Dit nummer valt op, geeft, hoe zal ik het zeggen, een aparte belevenis op de 15" woofs
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: Dutch Audio Event
Op de lijn uitgangen? Een voor links en 1 voor rechts
Overigens heb ik verschillende Topping dacjes uitgebreid bekeken op voeding. Het maakt echt totaal niks uit of je uit een standaard 5V @ 1A wratje voedt of uit en dedicated lineaire voeding. Niet gehoormatig, niet meettechnisch!
Overigens heb ik verschillende Topping dacjes uitgebreid bekeken op voeding. Het maakt echt totaal niks uit of je uit een standaard 5V @ 1A wratje voedt of uit en dedicated lineaire voeding. Niet gehoormatig, niet meettechnisch!
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Dutch Audio Event
Dit jaar DAE 5&6 oktober. Wij gaan die kant op, zater- of zondag nnb, gaan er nog meer ZBA-ers?
Re: Dutch Audio Event
0 dagen
. Vorig jaar geweest, eens in de 2 a 3 jaar is vaak genoeg, voor mij.
