het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Forumregels
- Lees de gebruiksvoorwaarden om iets aan te bieden én om te reageren.
- Registreren om een verkoopadvertentie te plaatsen? Lees dan eerst dit.
- Lees de gebruiksvoorwaarden om iets aan te bieden én om te reageren.
- Registreren om een verkoopadvertentie te plaatsen? Lees dan eerst dit.
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Ja, daar zit iets te veel meuk tussen.
Zonde om weg te gooien maar eigenlijk kan je er niet veel mee.
Zonde om weg te gooien maar eigenlijk kan je er niet veel mee.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
In dat geval moet je deze ook laten opsturen!
https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-e ... -scanspeak
https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-e ... -scanspeak
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Oeh die zijn mooi!Walt schreef: ↑do 05 okt 2023, 19:21In dat geval moet je deze ook laten opsturen!
https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-e ... -scanspeak
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Vandaag de Paper Hatt's nagekeken, en ik zeg het natuurlijk al zo vaak: rubber kan net als foam ook vergaan, alleen is dat nog dramatischer. De midwoofer heeft geen fs van 67hz maar 180hz. Na veel lampenolie uiteindelijk 140Hz. Ik zal dus ook niet snel op zoek gaan naar een gebruikt paartje, en nieuw is wel weer even een investering. Vifa en Seas zijn toch wel de meest beroerde qua rubberen randen, maar ook Visaton hard uit. Scanspeak heb ik gehad met droogte scheurtjes en tweeters hebben al te vaak bewezen ook niet oud te worden. Wat mij betreft is zelfbouw van 10 jaar oud een risico om off spec te zijn. Dus, ook mooie Scan Speaks zoals hierboven, het is een risico en zeker als er geen frontjes voor zitten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Hoe oud zijn die Paper Hatts dan al, enig idee?
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Ik heb op die manier ook geleerd om geen oude drivers meer te kopen, sommige zijn nog prima maar andere zijn aan grondige reparatie toe ook al "doen ze het nog goed". Opgedroogd ferrofluid en harde randen komen best vaak voor, en sigarettenrook maakt dingen ook niet beter.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Het is wel en blijft wel apart, mijn ervaring is extreem wisselend.wouter schreef: ↑ma 09 okt 2023, 0:00Vandaag de Paper Hatt's nagekeken, en ik zeg het natuurlijk al zo vaak: rubber kan net als foam ook vergaan, alleen is dat nog dramatischer. De midwoofer heeft geen fs van 67hz maar 180hz. Na veel lampenolie uiteindelijk 140Hz. Ik zal dus ook niet snel op zoek gaan naar een gebruikt paartje, en nieuw is wel weer even een investering. Vifa en Seas zijn toch wel de meest beroerde qua rubberen randen, maar ook Visaton hard uit. Scanspeak heb ik gehad met droogte scheurtjes en tweeters hebben al te vaak bewezen ook niet oud te worden. Wat mij betreft is zelfbouw van 10 jaar oud een risico om off spec te zijn. Dus, ook mooie Scan Speaks zoals hierboven, het is een risico en zeker als er geen frontjes voor zitten.
Ik heb bv een paar KEF B110 liggen, die meten nog steeds helemaal best.
Ook wat oude Philips woofers gemeten, ook allemaal nog prima.
Het lijkt dan soms wel specifiek op een bepaalde periode te gaan met sommige speakers?
Het feit dat sommige fabrikanten hun eigen manier van T/S bepalen gebruiken, maakt het ook niet makkelijker
Vooral omdat je dan niet weet of ze bij 0.1V AES standaard gemeten hebben, of stiekem ineens bij 6-8V gaan meten, zoals we dat bij SB Acoustics hebben gezien.
Ik verdenk meer fabrikanten van zulk soort praktijken.
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Die vond ik een paar jaar geleden in Alphen wel heel erg fraai klinken. Ik was er erg van onder de indruk....Walt schreef: ↑do 05 okt 2023, 19:21In dat geval moet je deze ook laten opsturen!
https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-e ... -scanspeak
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Ik vraag me ook af wat het is. Nergens een merk vermeld, maar wel een lijstje met zoektermen. Chinese namaak?
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Dat zou zomaar kunnen, een merkwaardige advertentie is het wel. Of wellicht merkonwaardig. Een beetje als:
Luxe auto 502cm, 2.8ltr linnen kap te koop
Zo goed als nieuwe luxe cabrio auto te koop.
Zilverkleurige carrosserie 502cm.
2.8 ltr 6 cil softtop ethyleenglycol gekoeld.
Verzendkosten koper.
Steekwoorden Volvo, Alpine, Mercedes, Audi, BMW, Daimler.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Voor mensen die nog naar hoge kwaliteit nostalgie zoeken, hier een totale Davis kit voor weinig;
Davis TW26T tweeter:
https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-e ... avis-tw26t
Davis 13klv5ma midwoofer;
https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-e ... s-13klv5ma
Davis Davis 20MC8A woofer:
https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-e ... vis-20mc8a
Standaard bezetting is een Davis MV7 (BR), ik zou er zelf een mooie transmissielijn van maken
Davis TW26T tweeter:
https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-e ... avis-tw26t
Davis 13klv5ma midwoofer;
https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-e ... s-13klv5ma
Davis Davis 20MC8A woofer:
https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-e ... vis-20mc8a
Standaard bezetting is een Davis MV7 (BR), ik zou er zelf een mooie transmissielijn van maken
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Dynaudio tweeters sneuvelen? Die heeft echt zijn best gedaan.... 
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Set SATORI TW29B-B €425,-
https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-e ... idsprekers
Heeft ook een set Eigteen sound 8NMB420 te koop.
ACCUTON C173-6-090 (Paar) € 825,00
https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-e ... 6-090-paar
https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-e ... idsprekers
Heeft ook een set Eigteen sound 8NMB420 te koop.
ACCUTON C173-6-090 (Paar) € 825,00
https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-e ... 6-090-paar
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Een set luidsprekers met Accuton drivers:
https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-e ... rstaanders
€ 995,-
https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-e ... rstaanders
€ 995,-
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Daar staan z’n afdankertjes al aangezien die niet de trap op gaan naar de slaapkamer…
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Ik hoef de "Bolero van Ravel" niet meer in de slaapkamer. Zo vermoeiend.
