ik stuur een NC252MP ongebalanceerd aan. Dat klinkt prima, maar ik mis gain.
Nou staat er in de datasheet van de NCxxx dat gain aanpassen niet ondersteund wordt.
Volgens mij is de NE5532 die aan de ingang zit enkel een buffer.
Nou ga ik tegen beter weten in toch vragen of ik middels het aanpassen van enkele weerstanden in de buffer 3-6 dB winst kan krijgen?
Ncore main - gain
Moderator: Beheerdersteam
Re: Ncore main - gain
Een voor de hand liggende vraag is natuurlijk met welke bron je het geheel aanstuurt.
Re: Ncore main - gain
Ik vrees dat je dan wel je garantie verliest, indien die nog van toepassing is, natuurlijk.
Re: Ncore main - gain
In het kort: Ja.
De NCxxxMP series modules gebruiken een zelfde soort input buffer als in het datasheet van de NC500_OEM wordt beschreven op pagina 16.
https://www.hypex.nl/media/64/53/92/164 ... xx_R11.pdf
Met het wisselen van een weerstandje kun je dus de gain van de buffer aanpassen.
De buffer op de MP modules heeft 8dB of 13.5dB gain afhankelijk van de versie en variant.
Als je de buffer hebt gebypassed dan is aanpassen van de gain niet mogelijk, want de gain van de ncore lus op zichzelf ligt vast op ongeveer 12dB en daar kun je niet (zomaar) aan sleutelen.
De NCxxxMP series modules gebruiken een zelfde soort input buffer als in het datasheet van de NC500_OEM wordt beschreven op pagina 16.
https://www.hypex.nl/media/64/53/92/164 ... xx_R11.pdf
Met het wisselen van een weerstandje kun je dus de gain van de buffer aanpassen.
De buffer op de MP modules heeft 8dB of 13.5dB gain afhankelijk van de versie en variant.
Als je de buffer hebt gebypassed dan is aanpassen van de gain niet mogelijk, want de gain van de ncore lus op zichzelf ligt vast op ongeveer 12dB en daar kun je niet (zomaar) aan sleutelen.
