Compacte impuls gecompenseerde gesloten behuizing SB Acoustics SB34SWPL76-4
Moderator: Beheerdersteam
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4780
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Compacte impuls gecompenseerde gesloten behuizing SB Acoustics SB34SWPL76-4
De kast houdt zich prima, omdat deze tamelijk compact is, is hij evengoed stijf, dus dat geeft geen krimp.
In de huiskamer vindt er overigens niet veel "geweld" plaats want ik woon in een tussenwoning. Maar ook in de auto heb ik er op vol vermogen niets van kunnen merken.
Een Hypex plateamp is een prima oplossing, in mijn geval kies ik echter voor een losse eindversterker van hoge kwaliteit (Audiolab 8300XP) in combinatie met een MiniDsp Flex
Dit mede zodat de componenten flexibel inzetbaar zijn en de eindversterker tevens voor andere doelen inzetbaar is buiten het aansturen van de sub.
In de huiskamer vindt er overigens niet veel "geweld" plaats want ik woon in een tussenwoning. Maar ook in de auto heb ik er op vol vermogen niets van kunnen merken.
Een Hypex plateamp is een prima oplossing, in mijn geval kies ik echter voor een losse eindversterker van hoge kwaliteit (Audiolab 8300XP) in combinatie met een MiniDsp Flex
Dit mede zodat de componenten flexibel inzetbaar zijn en de eindversterker tevens voor andere doelen inzetbaar is buiten het aansturen van de sub.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4780
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Compacte impuls gecompenseerde gesloten behuizing SB Acoustics SB34SWPL76-4
Inmiddels staat de sub er alweer een dikke week, de tijd gaat snel, en ik ben er super blij mee.
De bas is robuust en diep, de baslijnen zijn goed te volgen omdat de weergave zo droog is.
Verder is de weergave mooi kleurloos omdat er vrijwel geen staande golven optreden door de impuls gecompenseerde opstelling van de drivers. (Ze gedragen zich niet zoals in een vierkante doos)
Dit ding klinkt lekker! Een dergelijke kwaliteit verwachten van één van de grote merken zou vele malen duurder uitpakken.
Ook vandaag weer lekker uitgebreid muziek geluisterd. Het klinkt bijzonder naar mijn zin allemaal.
Ook even een kerkorgel er op losgelaten in de vorm van het nummer van Konstantin Reymaier "Bach: Toccata", dit hoort en voelt erg goed.
Deze sub heeft zijn definitieve plekje wel gevonden zo.
De bas is robuust en diep, de baslijnen zijn goed te volgen omdat de weergave zo droog is.
Verder is de weergave mooi kleurloos omdat er vrijwel geen staande golven optreden door de impuls gecompenseerde opstelling van de drivers. (Ze gedragen zich niet zoals in een vierkante doos)
Dit ding klinkt lekker! Een dergelijke kwaliteit verwachten van één van de grote merken zou vele malen duurder uitpakken.
Ook vandaag weer lekker uitgebreid muziek geluisterd. Het klinkt bijzonder naar mijn zin allemaal.
Ook even een kerkorgel er op losgelaten in de vorm van het nummer van Konstantin Reymaier "Bach: Toccata", dit hoort en voelt erg goed.
Deze sub heeft zijn definitieve plekje wel gevonden zo.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4780
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Compacte impuls gecompenseerde gesloten behuizing SB Acoustics SB34SWPL76-4
Ja dat zag ik, maar dat werkt niet nadelig voor je weergave?
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4780
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Compacte impuls gecompenseerde gesloten behuizing SB Acoustics SB34SWPL76-4
De kast is aan de achterzijde helemaal open. En staat van de muur af. Dus dat gaat prima.
Re: Compacte impuls gecompenseerde gesloten behuizing SB Acoustics SB34SWPL76-4
Geen OB subs in huize HJ
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Compacte impuls gecompenseerde gesloten behuizing SB Acoustics SB34SWPL76-4
op de plank, telt dat ook?
