https://nl.mouser.com/c/?q=lm3886
Composiet versterker MK1-V2
Moderator: Beheerdersteam
-
tigradekat
- Berichten: 431
- Lid geworden op: za 11 jun 2011, 18:35
Re: Composiet versterker MK1-V2
Nu de LM3886 weer leverbaar is trekt de belangstelling voor het bouwen van de CA ook weer aan. Ik heb de bestellijst voor Mouser in de openingspost bijgewerkt naar de huidige stand van zaken qua leverbaarheid.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Composiet versterker MK1-V2
@Pjotr:
Heb jij aub. voor mij de afmetingen van de PCB? Ik zit even in CAD e.e.a. in een kastje proberen te proppen en de bestukte PCBs liggen op kantoor.
Heb jij aub. voor mij de afmetingen van de PCB? Ik zit even in CAD e.e.a. in een kastje proberen te proppen en de bestukte PCBs liggen op kantoor.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Composiet versterker MK1-V2
Ach ja, wat in het vat zit verzuurt niet zeg ik altijd. Het wordt overigens wel even een klus van passen en meten om alles in één klein kastje te krijgen, meer daarover op een later moment.Mag ook wel na bijna 3 jaar
Re: Composiet versterker MK1-V2
Valt wel mee toch als je er niet gelijk een hele kerstboom van wilt maken? 2 printen + 2 trafo's. Een softstart heb je op zich niet nodig. Heb hem zelf een jaar geleden in deze gefrommeld: https://www.audiophonics.fr/en/aluminiu ... 13040.html Paste wel net maar toch ook wel netjes.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Composiet versterker MK1-V2
Ja, jouw geknutsel was een inspiratie om ook alles in een klein kastje te frommelen. Twee printen, twee trafo's, een klik-aan-klik-uit print en uiteraard nette aansluitingen, dan wordt het al gauw krap in een kastje met binnenmaten 22x17x6cm.
Re: Composiet versterker MK1-V2
Niet overdrijven hè: 26cm x 18,3cm. Een klik-aan-klik-uit print heb je toch niet nodig als ie alleen als eind moet werken. Gewoon een relais geschakeld vanuit e.o.a. vv-dinges. Maar o.k. het spul is sowieso erg slecht leverbaar.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Composiet versterker MK1-V2
Nee, 22x17x6cm, dat zijn de binnenmaten van mijn kast, da's niet dezelfde die jij hebt gebruikt. En die klik-aan-klik-uit heb ik wel nodig omdat ik een push-button wil gebruiken met ring-led verlichting.
Re: Composiet versterker MK1-V2
Ja, dat gaat idd niet zo passen dan. Je moet dan sowieso naar kleinere trafo's van denk 100VA. Speelt ie overigens ook de sterren mee van de hemel. Maar die kliko zal lastig worden. Er zijn tegenwoordig ook gewoon van die RVS schakelaars met aan/uit stand en ring led. Maar die zijn niet voor 230V getest/gekeurd. Ben bang dat die kast iig vrij hopeloos wordt zo...
Andere optie is om bij Toroidy een 160VA of 250VA met 4x 24V wikkelingen te bestellen. Maar dan ben je ook zo 4 - 6 weken verder.
Andere optie is om bij Toroidy een 160VA of 250VA met 4x 24V wikkelingen te bestellen. Maar dan ben je ook zo 4 - 6 weken verder.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Composiet versterker MK1-V2
Het past inmiddels wel, in CAD tenminste, maar het is krap, dus de volgorde van monteren is dan van belang.
Re: Composiet versterker MK1-V2
Je kunt ook een alu tussenplaat maken en de elco's aan de onderkant van de print solderen. Die steken dan door de tussenplaat heen naar beneden. Dan heb je aan de andere kant van die plaat ruimte genoeg voor de kliko. Dan hoef je niet zo te proppen denk ik.
Re: Composiet versterker MK1-V2
Ik heb ook een dual mono in een klein kastje gefröbeld door ook het deksel te gebruiken om componenten te monteren...
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Composiet versterker MK1-V2
Ik heb het anders opgelost, eleganter, jullie gaan het binnenkort zien.
Re: Composiet versterker MK1-V2
Het voordeel van deze versie is dat alles op 1 print zit, ik had 2 CA printen en 2 Knuisvoedingen te huisvesten, samen met 2 trafo's, een ALPS pot en 230V schakelaar.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Composiet versterker MK1-V2
Optimist, nee, zelfbouw audio is dood en inmiddels begraven.Voorbereidingen voor de nieuwe Elektuur Audio Special?
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: Composiet versterker MK1-V2
Als je nu eens een mooie versterker ontwerpt met Exicon fets.
Je hebt die dingen een tijdje terug al eens besteld.
Volgens mij is daar wel belangstelling voor.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Composiet versterker MK1-V2
Dat kan, is daar animo voor denk je?Als je nu eens een mooie versterker ontwerpt met Exicon fets.
