Karlson

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Bert911

Re: Karlson

Bericht door Bert911 »

Ik miste best wat mid inderdaad en deze twee vullen dat heel goed aan, ik twijfelde nog tussen de 16 cm of deze 13 cm, uiteindelijk toch voor de kleintjes gekozen, deze doen het meer dan prima. Vooral gitaarspel komt heel goed tot zijn recht met deze twee, ik denk dat als je ze in twee mooie vloerstaanders zet, dat ze heel goed doen.
PaulPaul

Bericht door PaulPaul »

Dank je wel voor de uitleg, dat neem ik mee in mijn bouwoverpeinzingen :)
Bert911

Bericht door Bert911 »

Mag ik vragen wat je gaat/wil bouwen?
PaulPaul

Bericht door PaulPaul »

Dat mag zeker, de eerste kast staat nu in de grondlak te drogen, bedoeling is als ik mijn digitale camera terug heb er wat foto,s van te knippen, ik ben de 12inch Karlson aan het bouwen zoals beschreven in het boekje van Meulenberg (Tekeningen komen uit de links hier op het forum)
Bert911

Bericht door Bert911 »

Toch wel mooi dat er nog steeds liefhebbers zijn van deze kast, sommige vinden hem wat dozig klinken, maar als je ze goed dempt aan de binnenkant, valt dit reuze mee. Die van mij zijn ook nog eens aan de buitenkant bekleed met dik tapijt, wat ook nog eens goed dempt. Bij vol vermogen voel je amper trilling aan de buitenkant. Ik weet niet of je een crossover gaat gebruiken, maar ik heb het anders gedaan dmv twee versterkers, één voor het laag en de andere voor mid/hoog, een extra aansluitterminal aan de achterzijde. Maar het is gewoon een leuk kastje om te bouwen, relatief klein met een groots geluid. Er zijn er hier op het forum meer die ze hebben gebouwd, maar dat zul je vast al gezien hebben.
Succes met bouwen en we zien graag de fotos voorbij komen!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”