Nieuwe Purifi drivers (en 2e generatie Eigentakt) in aankomst?
Moderator: Beheerdersteam
Re: Nieuwe Purifi drivers (en 2e generatie Eigentakt) in aankomst?
Ik heb zelf een ONKYO TX-L20D ,volgens mij is dat een digi pwm als ik de ic ,s bekijkt van in tot uit ,het enigste wat klinkt is sacd en dsd,pcm klinkt waardeloos.
Mvg wol5455
Mvg wol5455
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Nieuwe Purifi drivers (en 2e generatie Eigentakt) in aankomst?
PWM is een analoog signaal, niet digitaal.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Nieuwe Purifi drivers (en 2e generatie Eigentakt) in aankomst?
Klopt inderdaad, maar als de discriminerende factor kleiner wordt zal de uitkomst minder voorspellend zijn in een ab of abx test.OWC schreef: ↑zo 03 sep 2023, 16:09Daar kan ik mij wel iets bij voorstellen.
Ik denk dat het dubbele blinde, de willekeur, hier zwaarder weegt.
Het een hoeft het ander ook niet uit te sluiten.
Dus naast een ABX test kun je ook een AB test doen.
De (onbewuste) gokkans van een AB test is alleen hoger.
Dit maakt het krijgen van resultaten en conclusies dan ook direct moeilijk.
(Af en toe) 60% goed gokken is niet moeilijk in bepaalde gevallen, zeker wanneer een test maar eenmalig gedaan wordt.
Dat maakt het resultaat echter nog niet valide.
Het feit dat iemand al weet dat hij/zij aan een test meedoet beïnvloed al de test.
Re: Nieuwe Purifi drivers (en 2e generatie Eigentakt) in aankomst?
THD en N zeggen echt niet alles. Ik vermoed dat de (veel eerder hoorbare) IMD van de Purifi ook lager ligt. Gedrag op hoger vermogen zal ook beter zijn. Desondanks vraag ik me af of ik het verschil zou horen. Ik hoor sowieso zelden iets aan een versterker naast ruis, maar ik heb het ook nog nooit direct vergeleken.WrineX schreef: ↑zo 03 sep 2023, 0:57verschil tussen de Ncore en purify ? heb je de metingen gezien ? knappe jongen als je verschil hoort (beide zitten in SNR onder wat een mens kan horen eveneens vervorming. ). ik zou graag zien dat iemand de verschillen kan duiden in een blind test. liefst dubbel blindPjotr schreef: ↑do 11 mei 2023, 9:46Zit wel een enorm leeftijdsverschil tussen foto en video zegLeuk interview in begrijpelijke taal! Paar weken terug de huidige Purifi versterker gehoord in vergelijk met een NCore. Beide goed maar toch wel een behoorlijk hoorbaar verschil! De Purifi geeft veel meer rust en autoriteit. Spannend wat de 2e generatie gaat brengen.
en ik zet 250 euro in als je het legitiem 9 van de 10 keer goed hebt. (mits je niet weet welke speelt, dus geen volume verschillen etc identiek maar andere amp!!!)
Ik weet wel dat het zeer belangrijk is dat de gains exact gematched zijn. 0,5 dB verschil in luidheid is hoorbaar en zal voorkeur geven aan de luidere versterker.
Re: Nieuwe Purifi drivers (en 2e generatie Eigentakt) in aankomst?
Ik vindt geen da converter in de Onkyo.ik heb alle ic gecontroleerd,ik heb ook class d versterker.s schematisch zit wel een da converter in.
Mvg wol5455
Mvg wol5455
Re: Nieuwe Purifi drivers (en 2e generatie Eigentakt) in aankomst?
Ik wilde de purifi versterker kopen ,1600 euro was ik kwijt,bij een vriend ,die had een KT 88 mod Ucd versterker en had een N Core gekocht,die kwam niet mee met Ucd van KT 88.
Dus ik denk dat er vanaf ziet van de Purify versterker.
De Ucd klonk marginaal slechter dan de graaf buizenversterker met EL 34 ,daar ga ik niet muggen ziften om een graaf te Kopen.
Alles werd beluisterd op magnapan
Mvg wol5455
Dus ik denk dat er vanaf ziet van de Purify versterker.
De Ucd klonk marginaal slechter dan de graaf buizenversterker met EL 34 ,daar ga ik niet muggen ziften om een graaf te Kopen.
Alles werd beluisterd op magnapan
Mvg wol5455
Re: Nieuwe Purifi drivers (en 2e generatie Eigentakt) in aankomst?
Ik snap nu niet wat je met wat vergeleken hebt en wanneer...
Re: Nieuwe Purifi drivers (en 2e generatie Eigentakt) in aankomst?
Of je een versterker mooi of goed vind,is wel smaak afhankelijk....
Ik zie ze het liefst erg neutraal,terwijl een ander wegloopt met een strontbruine klank.
Ik zie ze het liefst erg neutraal,terwijl een ander wegloopt met een strontbruine klank.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Nieuwe Purifi drivers (en 2e generatie Eigentakt) in aankomst?
Nog steeds geen foto's? ...
