Luidsprekers met een 2e kans.
Moderator: Beheerdersteam
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Ik ben een beetje terug gekomen op dat parallel zetten, gebruik nu liever 1 condensator van de gewenste kwaliteit.
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Weer wat informatie binnen gekregen.
Oplossing voor het zware filter. Nog een kastje erachter waar hij ook op rust, het filter kan er van bovenaf in geschoven worden.
Zit nog niet vast, voor de foto provisorisch neergezet.
Oplossing voor het zware filter. Nog een kastje erachter waar hij ook op rust, het filter kan er van bovenaf in geschoven worden.
Zit nog niet vast, voor de foto provisorisch neergezet.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
En je mag wel goed in de gaten houden (meten) of je wel op je gewenste waarde uit komt. De toleranties tellen ook op natuurlijk. Maar dat is mogelijk wel gebeurd.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33826
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
volgens wat ik me van statistiek herinner, neemt de tolerantie af bij parallel zetten. mits die random is natuurlijk.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Aangezien de waarde optelt bij parallel zetten, blijft de relatieve nauwkeurigheid exact hetzelfde.
Dus ook "tolerantie".
Dit gaat met partiële afgeleiden en de ketting regel, hoewel dat in dit geval gewoon optellen is.
(geen zin om dat uit te schrijven, zoek het maar op)
Het zou alleen idd zo kunnen zijn dat de spreiding beter zou kunnen worden.
Daar valt alleen bij voorbaat niet zoveel over te zeggen.
Vanuit relatief oogpunt maakt het in elk geval geen bal uit, dus niet slechter of beter.
Dus ook "tolerantie".
Dit gaat met partiële afgeleiden en de ketting regel, hoewel dat in dit geval gewoon optellen is.
(geen zin om dat uit te schrijven, zoek het maar op)
Het zou alleen idd zo kunnen zijn dat de spreiding beter zou kunnen worden.
Daar valt alleen bij voorbaat niet zoveel over te zeggen.
Vanuit relatief oogpunt maakt het in elk geval geen bal uit, dus niet slechter of beter.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Wie zegt dat alles parallel geschakeld is? Als ik het plaatje van het filter bekijk vraag ik me dat af.
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Zo’n verfje van een paar micron dik zal wel een zeer gering effect hebben .
Mijn enige zorg zouden de oplos middelen zijn die een reactie geven .
Mijn enige zorg zouden de oplos middelen zijn die een reactie geven .
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Provisorisch een spuitcabinetje gemaakt, de eerste baffle staat in de grondverf .
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Het is wat te vroeg gereageerd van Walt, de oplossing moest een mooie zijn, en die is er nu. De bovenkant op een mooie manier onderscheidend gemaakt, herkenbare "vorm volgt functie".
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Geen zorgen, ik ben er nog hoor, volg dit topic met intresse, die oude Eton en Accuton beestjes klinken beter dan menig moderne speaker!
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
In de grondverf en dan eens zien hoe dat staat.
Hmm.... , zwart maakt het anders.
Filter wat in de extra kast moet is echt een Joekel.
Als je dit allemaal ziet moet het haast wel gaan klinken. 
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Nee,dit zijn de oudere Accuton modellen.
Die hebben er doek voor i.p.v. gaas.
Die hebben er doek voor i.p.v. gaas.
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
De randen zijn dan even nagelopen/bijgewerkt.
En Nr1 draait/speelt. En ik hoor bijzonder goede berichten

En Nr1 draait/speelt. En ik hoor bijzonder goede berichten
Laatst gewijzigd door hannesie op ma 09 okt 2023, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Wat erachter staat lijkt me anders ook niet misselijk.
Uit de kluiten gewassen draaitafeltje ook.
Uit de kluiten gewassen draaitafeltje ook.
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Er is in Dordrecht een wijk waar veel audio met veel zelfwerkzaamheid is te vinden.
Deze zal waarschijnlijk op de vrijdag wel spelen.
Deze zal waarschijnlijk op de vrijdag wel spelen.
