In dat geval sluit ik mij zeker aan bij het eerdere idee.
Neem iets van een 8NMB420 oid. Uit ervaring kan ik wel spreken het lekker licht te houden!
Dat doet met twee stuks al 99dB.
Rond de 32-64W al voldoende om de hele buurt boos te maken, maar zeker 200 man happy te krijgen.
(We zitten dan op zo'n 117 theoretische dB's en meer dan zat reserve!).
Dus een 100-200W versterker @ 4ohm zal meer dan voldoende sap moeten geven.
Dat is wel echt zoveel beter dan die Dayton trouwens!
Ik zou ze persoonlijk gesloten houden, maar wil je echt willen gassen, kun je evt BR gebruiken, om zo de mid-bas wat te ontzien.
Zet er vervolgens een leuke compressie driver en hoorn na keuze bij en je hebt een prima, mooi en simpel systeem.
Vervolgens netjes filteren en EQ'en naar smaak.
Wil je echt mooi verticaal willen bundeling, kun je beter een mini line array gebruiken.
Dan heb je ook direct wel een hoop meer hoog-drivers nodig om dat goed homogeen te krijgen.
Anders kan het resultaat nog steeds teleurstellend worden.
Zeker als je laag wilt gaan filteren, valt dat bundelen namelijk wel tegen. (moet je even simuleren)
Het maakt het ook wel al snel heel duur, zwaar en vrij complex.
Zestien 4FE42 per kant is dan zelfs ook nog een oplossing.
Of 8-10x in een BR setup. Maakt het allemaal wel super simpel.
Om nog maar even een smaak en idee er tegenaan te gooien.
Ik zou hoe dan ook die Daytons zelf niet willen gebruiken.
Al is het maar om het gebrek in vertrouwen.
Niks zo erg als een systeem dat ineens ophoudt met werken tijdens een optreden oid.
Ik heb jaren met zulk soort professionele systemen gewerkt en ontworpen, dus inmiddels krijg je dan wel wat mee wat werkt en niet
