Sony TA-70
Sony TA-70
VERKOCHT
Ik heb een Sony TA-70 Integrated Amplifier te koop. Vintage 1972-1978 meen ik gelezen te hebben. Een heel leuk versterkertje. Het ledlapmpje bij aan/uit doet het niet. Verder OK. Geen krakende potmeters. Bijpassende tuner zag ik op marktplaats staan.
Ik denk dat €60 euro een redelijke prijs is.
Ik heb een Sony TA-70 Integrated Amplifier te koop. Vintage 1972-1978 meen ik gelezen te hebben. Een heel leuk versterkertje. Het ledlapmpje bij aan/uit doet het niet. Verder OK. Geen krakende potmeters. Bijpassende tuner zag ik op marktplaats staan.
Ik denk dat €60 euro een redelijke prijs is.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door snoef3 op za 26 aug 2023, 14:23, 2 keer totaal gewijzigd.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Sony TA-70
Gezien het bouwjaar zal het wel een gloeilampje zijn.
Re: Sony TA-70
https://i.ytimg.com/vi/8KYEDXT0nrU/maxresdefault.jpg een plaatje net brandend ledje. Ik heb hem niet open gehad maar dit lijkt me echt een ledje.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Sony TA-70
Niet om een hele polemiek op te starten, maar de Led was pas in 1962 uitgevonden en waren decennia reteduur. Daarom lijkt het mij heel sterk dat Sony dat in een super low budget versterkertje toepaste.
Re: Sony TA-70
Het kan zijn dat het lampje ooit eens vervangen is door een LED.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Sony TA-70
Dat zou kunnen, maar dan is het niet origineel.
Sterker nog: gloeilampje met zelfs een eigen wikkeling:
Sterker nog: gloeilampje met zelfs een eigen wikkeling:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Sony TA-70
....niet origineel.......en snel defect.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Sony TA-70
Dat viel wel mee, die lampjes draaiden op zware onderspanning.
Re: Sony TA-70
Ik heb het even opengemaakt. Het is een stevig gebouwde amp. Zie hier de led.
Overigens heb ik ook nog een pdf met volledig 'werkplaatshandboek', zeg maar, gevonden. Kom daar eens om tegenwoordig!
Overigens staat in het 'werkplaats handboek' UK model met din ingang. die heb ik niet. Ik heb ongetwijfeld een US model met op de plek van de din een dubbele AC outlet om tuner of iets anders op aan te sluiten, voor smalle platte usa stekkers.
Overigens heb ik ook nog een pdf met volledig 'werkplaatshandboek', zeg maar, gevonden. Kom daar eens om tegenwoordig!
Overigens staat in het 'werkplaats handboek' UK model met din ingang. die heb ik niet. Ik heb ongetwijfeld een US model met op de plek van de din een dubbele AC outlet om tuner of iets anders op aan te sluiten, voor smalle platte usa stekkers.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Sony TA-70
De servicemanual had ik al binnen 2 tellen boven water. Maar het blijft gewoon een gloeilampje:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Sony TA-70
ok, een heel klein lampje dan. daar ben ik te veel leek voor.
en nu iemand die 'm wil kopen!
en nu iemand die 'm wil kopen!
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Sony TA-70
Een lief klein draadlampje zit er in. In het front zit een groen lensje waar het licht door heen schijnt
Het lensje kun je nu goed zien nu dat je hem uit elkaar hebt
Het lensje kun je nu goed zien nu dat je hem uit elkaar hebt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
