Bezoek Aurel Bryan Indonesië

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Pjotr27
Berichten: 28
Lid geworden op: do 29 sep 2011, 12:50

Bezoek Aurel Bryan Indonesië

Bericht door Pjotr27 »

A.s. Vrijdag 19 mei hoop ik Aurel Bryan (Rudy Gunawan) te bezoeken in Indonesië. Ik heb daar een aantal jaar gewoond en ken Rudy van een hifibeurs en een eerder bezoek. Hij heeft een nieuwe set fieldcoil units voor me klaarliggen en daarnaast ga ik lekker bijkletsen. Ik zal proberen foto’s te maken en een verslagje te schrijven. De man maakt prachtige units voor nog alleszins redelijke prijzen. Zondag vlieg ik weer terug naar Nederland.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Bezoek Aurel Bryan Indonesië

Bericht door Henkjan »

leuk man! veel plezier en doe m van ons allemaal de groeten :lol:
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Bezoek Aurel Bryan Indonesië

Bericht door wouter »

Gaaf, veel plezier daar en inderdaad - foto's, maar vooral de klik met de man met passie in het verhaal maakt het de moeite waard. Mooi merk!
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: Bezoek Aurel Bryan Indonesië

Bericht door motoindo »

Goede reis en smakelijk eten !!!
Pjotr27
Berichten: 28
Lid geworden op: do 29 sep 2011, 12:50

Re: Bezoek Aurel Bryan Indonesië

Bericht door Pjotr27 »

Ik ben net weer terug van een bezoek aan Aurel Bryan. Zo'n 5 jaar geleden had ik er al een set luidsprekers gekocht en ik ken Rudy Gunawan intussen een jaar of 6. Uiterst vriendelijk, praat nauwelijks Engels en zijn Indonesisch mixed met Javaans. Gelukkig spreek ik indonesisch vloeiend en dat maakt communicatie niet zo moeilijk. Een jaar of twee geleden was er een preview van een komende review op 6Moons, maar die is verdwenen. Een van mijn eerste vragen aan hem was waarom dit niet is doorgezet. De grootste reden was de kosten van transport naar Europa, hij moet een set versturen die niet meer terug kan. Dat kost (kast+units) intussen alleen al aan transport ruim 1000 euro. Dat geld kan hij niet missen, daar is hij te klein voor. Ik heb straks 2 sets, wellicht kan een set van mij gebruikt gaan worden voor een review. Zoals overal in Indonesië is zijn werkplaats een grote bende. Beneden maakt hij de units, boven is zijn primitieve luisterkamer. Hij speelt met een Aiwa cd speler met buizen uitgangstrap, een zelfbouw buizenamp en dat is het dan ook. We luisterden naar de 8 inch ferriet versie in een aangepaste kast. Het verschil met mij thuis is wel duidelijk hoorbaar. Hij heeft in zijn kamer meer laag, maar ook minder 3D beeld en de stemmen zijn minder tastbaar. We hebben ook nog even naar de 4 inch geluisterd. Klein kastje maar wel mooi sonoor geluid. Hij maakt intussen 4 inch, 5 inch, 6 inch en 8 inch unit met ferriet magneet of neodymium magneet. De 5,6 en 8 inch zijn ook in fieldcoil verkrijgbaar. Inclusief transport en invoerrechten variëren de prijzen van zo'n 300 euro per set voor de 4 inch ferriet tot een kleine 2000 euro voor een set 8 inch fieldcoil inclusief voeding. De prijzen zijn stuk hoger als 5 jaar geleden, naast hogere materiaalprijzen is ook transport erg duur. Mochten er mensen interesse hebben, stuur me een pm. Ik wil er verder niets aan verdienen, de prijs is gewoon wat ik Rudy (Aurel Bryan) betaal + transport + invoerrechten. Er zijn een aantal fotos en twee korte video's, wellicht wil iemand die in dit draadje zetten. Stuur me even een pm met email dan stuur ik een WeTransfer.

--
Opm. ZBA: is geregeld. Zodra de link binnen is, wordt het materiaal toegevoegd.
Update: de ontvangen foto's zijn toegevoegd.

IMG_20230519_101902037.jpg
IMG_20230519_101911008.jpg
IMG_20230519_101917707.jpg
IMG_20230519_120932532.jpg
IMG_20230519_121119115.jpg
IMG_20230519_121907504.jpg
IMG_20230519_121909978.jpg
IMG_20230519_121913394.jpg
IMG_20230522_172900064.jpg
IMG_20230522_172904216.jpg
IMG_20230725_182226433.jpg
IMG_20230729_121850669.jpg
IMG_20230801_210321771~2.jpg
IMG_20230803_170750984.jpg
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Bezoek Aurel Bryan Indonesië

Bericht door Marp »

zba schreef: vr 19 mei 2023, 17:00
Zodra de link binnen is, wordt het materiaal toegevoegd.
Toch nog goed gekomen, al duurde het langer dan verwacht. Je zou verwachten dat als spam gemarkeerde mails in de spambox belanden, maar gmail laat die tegenwoordig veelal in stilte verdwijnen. Zodoende kwam onlangs pas aan het licht dat we de mail van 19 mei waren misgelopen.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Bezoek Aurel Bryan Indonesië

Bericht door richard »

Dat is toch een leuk verslag om te lezen en nu ook te zien.
Ziet er goed uit.
Pjotr27
Berichten: 28
Lid geworden op: do 29 sep 2011, 12:50

Re: Bezoek Aurel Bryan Indonesië

Bericht door Pjotr27 »

Het was erg leuk om Rudy weer eens "life" te ontmoeten. Mijn meegenomen units spelen inmiddels in de andere kasten. De oude set 8 inch fieldcoil komt met voeding en kasten te koop voor liefhebbers. De kasten zijn niet mooi meer, maar een handige timmerman maakt er weer iets moois van.
In Oktober ga ik opnieuw naar Indonesie, wellicht ook weer langs Rudy, maar dat is nog niet zeker.
Gebruikersavatar
PimDriessen
Berichten: 1452
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41

Re: Bezoek Aurel Bryan Indonesië

Bericht door PimDriessen »

Dag Pjotr27,
Mooi verhaal, ben benieuwd naar de speakers die ja gaat verkopen, komen die op dit forum als eerste in de verkoop?.
Groet,
Pim
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Bezoek Aurel Bryan Indonesië

Bericht door Pjotr »

Mooi verhaal Peter! Leuk om te lezen :rock:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Bezoek Aurel Bryan Indonesië

Bericht door Leeuwarden »

Mooi verslag, zou een en ander best een keer willen horen. Heb mij er eigenlijk altijd over verbaasd dat field coils zo onbekend zijn en slecht verkrijgbaar…
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Bezoek Aurel Bryan Indonesië

Bericht door richard »

Een fieldcoil is tegenwoordig wel een heel specialistische luidspreker. In het verleden waren magneten nog niet veel soeps en was de coil naast de bron van het magnetisch veld meteen de smoorspoel voor de buizenversterker.
Tegenwoordig zal het vooral voor de gevorderde zelfbouwer iets zijn, die naast luidsprekers ook zijn eigen versterkers en voedingen kan/wil bouwen.

Daarnaast zijn ze tegenwoordig vrij prijzig.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Bezoek Aurel Bryan Indonesië

Bericht door Pjotr »

Het is vooral een specialistisch "liefhebbers" product in de hoek van de breedbandspeakers. Voor het gewone werk zijn permanente magneten allang vele malen economischer.
Pjotr27
Berichten: 28
Lid geworden op: do 29 sep 2011, 12:50

Re: Bezoek Aurel Bryan Indonesië

Bericht door Pjotr27 »

Ja, uiteraard komen ze eerst hier op het forum. Denk erover om ze verder nergens aan te bieden. Ze hoeven niet weg maar.maak er graag iemand blij mee. Komende week alles even testen en aansluiten.
Pjotr27
Berichten: 28
Lid geworden op: do 29 sep 2011, 12:50

Re: Bezoek Aurel Bryan Indonesië

Bericht door Pjotr27 »

Leeuwarden schreef: di 08 aug 2023, 16:46
Mooi verslag, zou een en ander best een keer willen horen. Heb mij er eigenlijk altijd over verbaasd dat field coils zo onbekend zijn en slecht verkrijgbaar…
Kom een keer naar Hoogeveen, welkom!
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Bezoek Aurel Bryan Indonesië

Bericht door Shadow »

Reinout z'n set is toch ook genoeg te horen geweest op diverse luisterdagen
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Bezoek Aurel Bryan Indonesië

Bericht door FR_Aad »

Pjotr27 schreef: wo 09 aug 2023, 14:14
Leeuwarden schreef: di 08 aug 2023, 16:46
Mooi verslag, zou een en ander best een keer willen horen. Heb mij er eigenlijk altijd over verbaasd dat field coils zo onbekend zijn en slecht verkrijgbaar…
Kom een keer naar Hoogeveen, welkom!
Uurtje rijden Jan! :rock:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Bezoek Aurel Bryan Indonesië

Bericht door Pjotr »

Ben lang geleden bij Peter op bezoek geweest. Toen nog in Leerdam met de Sun versterker en PHY speakers. Was een mooi bezoekje destijds en een hele belevenis. Zou deze uitnodiging zeker aannemen Jan! En zoals gezegd niet eens ver weg voor jou!
Pjotr27
Berichten: 28
Lid geworden op: do 29 sep 2011, 12:50

Re: Bezoek Aurel Bryan Indonesië

Bericht door Pjotr27 »

Klopt, was een hele leuke avond...denk er nog met veel plezier aan terug. Ik denk alleen dat ik mijn huidige set nog mooier vind...
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Bezoek Aurel Bryan Indonesië

Bericht door Pjotr »

Dat weet ik wel zeker en ik denk ik ook. Het is mij jammer genoeg nu even te ver om die kant op te komen. Maar wie weet...
Pjotr27
Berichten: 28
Lid geworden op: do 29 sep 2011, 12:50

Re: Bezoek Aurel Bryan Indonesië

Bericht door Pjotr27 »

Altijd welkom Peter!
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Bezoek Aurel Bryan Indonesië

Bericht door Leeuwarden »

Pjotr27 schreef: wo 09 aug 2023, 14:14
Leeuwarden schreef: di 08 aug 2023, 16:46
Mooi verslag, zou een en ander best een keer willen horen. Heb mij er eigenlijk altijd over verbaasd dat field coils zo onbekend zijn en slecht verkrijgbaar…
Kom een keer naar Hoogeveen, welkom!
Dank! Ik ben momenteel vrij druk met werk, als alles weer in wat rustiger vaarwater komt neem ik contact met je op!
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Bezoek Aurel Bryan Indonesië

Bericht door FR_Aad »

Shadow schreef: wo 09 aug 2023, 15:33
Reinout z'n set is toch ook genoeg te horen geweest op diverse luisterdagen
Iets met appels en …..
Pjotr27
Berichten: 28
Lid geworden op: do 29 sep 2011, 12:50

Re: Bezoek Aurel Bryan Indonesië

Bericht door Pjotr27 »

Precies, mijn set is best nog wel redelijk betaalbaar.....bij Reinout is het een set waar vele jaren ontwikkeling en heel veel geld in zit...
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Bezoek Aurel Bryan Indonesië

Bericht door FR_Aad »

En hij speelt niet fullrange. (Heeft allebei wel iets)
Plaats reactie