Mini schroefmachine/ elektrische schroevendraaier
Moderator: Beheerdersteam
Mini schroefmachine/ elektrische schroevendraaier
Afgelopen weekend wilde ik mijn speakers afmaken, helaas bleken mijn handen te groot om de schroeven van het filter vast te kunnen draaien met een normale schroevendraaier...
Nu heb ik dus bedacht een mini schroefmachine of elektrische schroevendraaier te kopen, welke er zijn is allerlei soort maten en dito range aan prijzen.
Heeft iemand ervaring met dergelijke apparaten en welke zijn (niet) aan te bevelen?
Ik ben niet van plan veel geld uit te gaan geven, zal het apparaat amper gebruiken en enkel voor een schroefje af en toe, meer hoeft het niet te kunnen.
Nu heb ik dus bedacht een mini schroefmachine of elektrische schroevendraaier te kopen, welke er zijn is allerlei soort maten en dito range aan prijzen.
Heeft iemand ervaring met dergelijke apparaten en welke zijn (niet) aan te bevelen?
Ik ben niet van plan veel geld uit te gaan geven, zal het apparaat amper gebruiken en enkel voor een schroefje af en toe, meer hoeft het niet te kunnen.
Re: Mini schroefmachine/ elektrische schroevendraaier
Je wilde het filter door het luidsprekergat in de kast vastschroeven misschien ? en dat je hand niet in het gat paste ?
Een truukje dat ik dan gebruik is een stukje plakband in een u vorm aan de schroef en schroevendraaiersteel vastplakken.
Ik heb helaas geen advies voor een miniding, doe veel met een vrij kleine schroefmachine van Makita, maar heb ze ook in een groter formaat.
Een truukje dat ik dan gebruik is een stukje plakband in een u vorm aan de schroef en schroevendraaiersteel vastplakken.
Ik heb helaas geen advies voor een miniding, doe veel met een vrij kleine schroefmachine van Makita, maar heb ze ook in een groter formaat.
De Bosch IXO 6
Eenmaal in huis kunnen je plannen meteen de Kliko in. Die ga je veel gebruiken i.p.v. je "Lidl tot Makita Superschoefstar"
Ik heb de korte en de lange van Bosch.
De lange gebruik wel het meest.
https://www.coolblue.nl/product/880570/ ... drive.html
Heel plezierig.
Heb er iets van €50 voor betaald.
De lange gebruik wel het meest.
https://www.coolblue.nl/product/880570/ ... drive.html
Heel plezierig.
Heb er iets van €50 voor betaald.
Er is er ook eentje van de Lidl voor nog geen 20 pleuries! I.i.g. houdt de IXO 6 het hier nu al 3 jaar vol en is ook al voor menig geavanceerd Ikea meubelstuk de redding geweest 
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
Dat lijkt me een handig machientje. Ik geloof dat ik vooral het offset-hulpstuk erg zou gaan waarderen.
Je wil hem alleen niet van Gamma, want die heeft er een persluchtaansluiting aan geknutseld.
Je wil hem alleen niet van Gamma, want die heeft er een persluchtaansluiting aan geknutseld.
Ha, ha. Was wel razend populair want uitverkocht 
De ixo vond ik zelf dikke troep. Er zit namelijk geen gang in en ik wil doorschroeven.
Een psr1200 bijvoorbeeld draait drie keer zo vlot, heeft uitwisselbare accus en weegt nog steeds zeer weinig. Het formaat kan echter al weer te groot zijn
Mijne was 35,- nieuw
Een psr1200 bijvoorbeeld draait drie keer zo vlot, heeft uitwisselbare accus en weegt nog steeds zeer weinig. Het formaat kan echter al weer te groot zijn
Mijne was 35,- nieuw
Ja, ja gelijk er maar weer troep van maken hè door iets te misbruiken waarvoor het niet bedoeld is... tsss 'tis toch wat. Het verbaasde mij nu juist hoeveel koppel er in zo'n klein dingetje zit.
Misbruik? Is ie niet om schroeven te draaien?
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
Een mini schroefmachientje gebruik je het best als aanvulling op een volwaardige schroefmachine, lijkt me. Niet ter vervanging van.
Of als de eisen bescheiden zijn, zoals bij Douwe het geval is:
Een ixo is eerder voor mensen met beperkte kracht in de handen. Een lange schroevendraaier werkt namelijk net zo goed en snel.
Een 10.8V modelletje is een stuk universeler en ook zeer compact (en haaks) te verkijgen.
Een 10.8V modelletje is een stuk universeler en ook zeer compact (en haaks) te verkijgen.
Dank voor alle input, ik heb al 2 schroef machines waarvan een al wat kleiner dus dit is er echt een voor als de andere er niet bij kunnen.
Ik was erg gecharmeerd van het offset ding, die bleek de Lidl versie ook te hebben dus die heb ik maar besteld.
Ik was erg gecharmeerd van het offset ding, die bleek de Lidl versie ook te hebben dus die heb ik maar besteld.
Het past door het gat maar met een hand een schroef vasthouden en met de ander vastdraaien in de hoek zonder voorgeboord te hebben bleek al snel kansloos.ray5150 schreef: ↑ma 26 jun 2023, 15:27Je wilde het filter door het luidsprekergat in de kast vastschroeven misschien ? en dat je hand niet in het gat paste ?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
je mist het hele punt van dat het ding enorm compact is, en daardoor veeeeel bruikbaarder dan een gewone accutol. ook de manier van vasthouden is ergonomischer dan een gewone schroevendraaier, heeft niets met kracht te maken ik heb er m'n hele Ikea keuken mee inelkaar geschroefd, en ook het hele wandmeubel in de woonkamer. ook voor verzinken zeer geschikt, dat gat wordt mooi rustig gemaakt.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
zo, die gaan we er maar eens bij kopen, voor die prijs wel handig, zeker omdat die haakse en excenter verloop er bij zitten
https://www.lidl.nl/p/parkside-4-in-1-a ... p100344339
Moet daar nog een batterij cq oplader bij?
Krijgt i.i.g. goede recensies! Maar hij lijkt mij toch wel groter dan de Bosch. Zoals HJ al opmerkte: Die IXO6 is ook ergonomisch fijn om mee te werken!
Laatst gewijzigd door Pjotr op ma 26 jun 2023, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Er zit een kabeltje bij voor een usb lader.
Hebben jullie dan zulke kleine handen? Een slag groter ligt mij juist fijner in de hand en ik heb geen kolenschoppen.
Ook ooit aangeschaft met ikea meubels en keukens in gedachten. Maar daarnaast wil ik ook ergens een zelftapper in kunnen zetten en dat wil gewoon niet met zo'n ding. Rustig draaien kan met een andere machine ook.
Zo'n haakse is nog wèl een nuttige aanvulling.
Ook ooit aangeschaft met ikea meubels en keukens in gedachten. Maar daarnaast wil ik ook ergens een zelftapper in kunnen zetten en dat wil gewoon niet met zo'n ding. Rustig draaien kan met een andere machine ook.
Zo'n haakse is nog wèl een nuttige aanvulling.
Handen is het probleem niet.
Soms past een fullsize niet op de plek waar je hem nodig hebt.
Soms past een fullsize niet op de plek waar je hem nodig hebt.