3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik vind de websitenaam wel iets ironisch hebben. 
De prijs ook! Pst, niet verder vertellen, maar binnenkort komen er aparte digitale zekeringen en analoge zekeringen.
Die hebben we al: verzekeringen. Zijn ook duur…
Niet echt direct een toepassing voor, maar op MP 2 stuks Audyn MKP 330uF gekocht, komt wellicht nog eens van pas.
Opladen tot 1500V en je frituurt er van alles mee 
Ze kunnen maar 250V aan volgens de fabrikant.
Slappe hap dus...
Ik was eerder eens terug geweest naar Jeroen met een N1000 Ncore eindversterker, omdat ik een lichte ruis hoorde uit de woofers, bij Jeroen bleek het ding echter doodstil. Conclusie was de bekabeling pikt ergens iets op. Verder geen aandacht meer aan besteed. Gisteren was ik bezig de bekabeling anders te leggen, en had de interlinks naar de N1000 daarbij over de SBooster voedingen laten lopen.
Je raad het al, ineens behoorlijke ruis door de woofers, til de interlinks 10cm op en de ruis is zo goed als weg. De Sonore interlinks zijn niet afgeschermd, en die SBoosters produceren blijkbaar genoeg rotzooi. Wel geinig om te zien dat 10cm extra afstand zoveel helpt. Ik denk dat ik de bekabeling nog eens verder moet fatsoeneren. Op zich handig interlinks van meer dan 1m, maar bijv. de ASP en N1000 staan op elkaar, wat doe je dan met de overige lengte?
Heeft iemand hier tips voor? Kun je interlinks oprollen of samenbinden, zodanig dat dit geen negatieve effecten heeft?
Groetjes Walter
Je raad het al, ineens behoorlijke ruis door de woofers, til de interlinks 10cm op en de ruis is zo goed als weg. De Sonore interlinks zijn niet afgeschermd, en die SBoosters produceren blijkbaar genoeg rotzooi. Wel geinig om te zien dat 10cm extra afstand zoveel helpt. Ik denk dat ik de bekabeling nog eens verder moet fatsoeneren. Op zich handig interlinks van meer dan 1m, maar bijv. de ASP en N1000 staan op elkaar, wat doe je dan met de overige lengte?
Heeft iemand hier tips voor? Kun je interlinks oprollen of samenbinden, zodanig dat dit geen negatieve effecten heeft?
Groetjes Walter
Waarom niet gewoon afgeschermde kabel gebruiken ?
Blijkbaar vergis ik me, maar ik heb altijd gedacht dat een basis vereiste in audio techniek was.
Blijkbaar vergis ik me, maar ik heb altijd gedacht dat een basis vereiste in audio techniek was.
Daar zijn de meningen over verdeeld, zonder afscherming zou namelijk beter klinken, zo is ook de mening van Cock van der Weiden, de man achter deze Sonore kabels.
Dus even onder het gegeven dat de Sonore interlinks voorlopig blijven, wat is wijsheid, oprollen, vlechten, iets anders?
Groetjes Walter
Dus even onder het gegeven dat de Sonore interlinks voorlopig blijven, wat is wijsheid, oprollen, vlechten, iets anders?
Groetjes Walter
Of een kabel op maat (laten) maken ?
Heb ik laten doen door Jeroen, korte kabel van DAC naar voorversterker, inderdaad dan geen kabel wirwar, maar totaal niet flexibel als je de opstelling eens anders wilt maken, je weet wat Johan C. zou zeggen.
Eerste waar ik aan denk, is een kleine lus maken en tie-wrap erom heen, maar doe je dat dan per twee interlinks? Dan krijg je wellicht interferentie tussen links en rechts, en een lus is een spoel/antenne, wie weet pik je dan ook weer rotzooi op..
Eerste waar ik aan denk, is een kleine lus maken en tie-wrap erom heen, maar doe je dat dan per twee interlinks? Dan krijg je wellicht interferentie tussen links en rechts, en een lus is een spoel/antenne, wie weet pik je dan ook weer rotzooi op..
Je gaat toch geen nylon tiewraps om die fanatische zijden Cock kabels doen hè
Dan is gelijk de klank zoek! Dan zouden audiofiele kabelklossen wel wat voor je zijn. Heeft Kemp zoiets niet? Of iets met een kurk en een SNS sticker?
- Leeuwarden
Kom Peter, we blijven de problemen toch wel even serieus benaderen, niet dan! 
Hoe zo? Opwikkelkurkjes lijken mij serieus genoeg. Paar schuurkurkjes bij de Gamma halen en in laten stralen door Gehakt of was het nou Suzie?
- Leeuwarden
Peter toch…
Kom jij dan maar met een beter idee wat Walt-verantwoord is......
- Leeuwarden
Ik kom niet verder dan draadloos aansluiten, maar ik ben dan ook geen techneut… 
Interlinks twisten maakt dat ze inductief minder storing oppikken. Dat is eigenlijk een must bij niet afschermen.Walt schreef: ↑vr 02 jun 2023, 9:38Heb ik laten doen door Jeroen, korte kabel van DAC naar voorversterker, inderdaad dan geen kabel wirwar, maar totaal niet flexibel als je de opstelling eens anders wilt maken, je weet wat Johan C. zou zeggen.
Volgens mij zijn de sonore intern al wel getwist, maar storing oppikken doen ze dus nog wel, bedoel je de interlink voor links met die voor rechts als geheel in elkaar twisten?
Gewoon die tie wraps gebruiken. Kan best want die Cock kabels hebben helemaal geen zijden mantel, maar gewoon een Nylon mantel.
En in het kader van Walter dollen; Ikzelf zou ze natuurlijk aan een Twaron touwtje ophangen.
Groet,
Leobus
En in het kader van Walter dollen; Ikzelf zou ze natuurlijk aan een Twaron touwtje ophangen.
Groet,
Leobus
Kun je het dan niet gelijk met een Twaron touwtje samenbinden? Maar zonder dollen, neem gewoon die klittenband bindertjes: https://www.allekabels.nl/kabelbinder/3 ... stuks.html In vele kleuren per stuk of per meter, en het ziet er nog netjes uit ook!