Het moet een vloerstaander zijn met ongeveer dezelfde afmetingen als wat ik nu heb. Veel groter krijg ik niet door de WAF commissie, als ik kleiner ga ben ik het volume wat ik nu inneem voor goed kwijt
Wat eisen zomaar random wat nu in me op komt:
- Zelfde formaat ruwweg als mijn huidige speakers
- Hoger rendement
- 2 woofers / midwoofers
- Moet een beetje punch hebben. Dit mis ik wel bij de DD8 in 24 liter behuizing. Een stevige midbas die een drumstel eer aan doet zeg maar
- Hoeft geen afgronddiep laag te hebben, 45Hz -3dB kan ik mee leven. Iets lager mag altijd maar voorgaande vindt ik belangrijker
- Stemmen, diepte en seperatie zijn belangrijk
- Ik houd van een "life" sound. Een leven en sprankelend geluid. Als ik het gevoel heb er bij te zijn ben ik happy
- Een beproefd ontwerp
Ik heb wat ontwerpen van Troels Gravesen op het oog die qua prijs en formaat mogelijkheden bieden:
- Iemand ervaring met ontwerpen van Troels? Welke speaker? Wat is zijn sound signatuur in jouw beleving?
- Wat denken jullie van de drivers en het ontwerp van de voorstellen?
http://www.troelsgravesen.dk/NOMEX-164-mkII.htm
- Peerless heb ik goede ervaringen mee in mijn eerste monitor die ik gemaakt heb. Wat denken jullie van deze scan speak tweeter?
http://www.troelsgravesen.dk/Discovery-MTM.htm
Een MTM opstelling heb ik altijd esthetisch heel mooi gevonden!
- Wat denken jullie van deze combi? Ervaringen met deze discovery woofer en tweeter, performance?
http://www.troelsgravesen.dk/SBA-dAppo/ ... -large.jpg
- Satori heb ik nog geen ervaring mee, maar dit ziet er veel belovend uit! Iemand ervaring met deze drivers?
- Evt. upgrade naar Berylium mogelijk. Iemand ervaring met de Satori Berylium ?
Iemand nog andere potentiële kandidaten voor mijn lijstje?
Ik hoor graag jullie input
