Beste allen,
Mijn luisterruimte is op de zolder. (Zie ook de afbeelding/bijlage)
De plaatsing vd luidsprekers en de luisterpositie nummers zijn wel niet meer actueel btw. De luisterplek is nu waar de nrs 1 en 2 zijn en de luidsprekers waar de nr 3 is.
Ik vroeg mij af of een trapgat voor problemen zorgt in de akoestiek.
Ik wil de akoestiek gaan optimaliseren.
Kan iemand mij van wat advies voorzien?
Misschien nog andere tips?
Ik heb naast de luidsprekers wat dempend materiaal gezet op de 1e reflectie punten. Op de vloer ligt een kleed en achter de luisterpositie ook dempend materiaal. Achter de luidsprekers een gordijn wat de hele muur (glazen schuifpui) bedekt.
Groetjes Joost
Trapgat
Moderator: Beheerdersteam
Re: Trapgat
In mijn eerste woning zat een luik dat het trapgat afsloot. Het was vooral psychologisch prettig dat je de ruimte kon afsluiten. Net als een kamer met gesloten deur prettiger vertoeven is dan een kamer waar de deur open staat.
