Ad1865 met JL sounds I2S over USB

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Ad1865 met JL sounds I2S over USB

Bericht door democles »

De boel moet nog een beetje inslingeren,maar klinkt niet verkeerd! :D


Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Ad1865 met JL sounds I2S over USB

Bericht door Pjotr »

Leuk dat het werkt maar meer is er niet van te zeggen. Het midden klinkt in dat filmpje wel erg geaccentueerd, veel meer dan op de eigenlijke CD.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Ad1865 met JL sounds I2S over USB

Bericht door democles »

Tja filmpje alleen voor de fun,dat het werkt.
Opgenomen via fototoestel etc.

Het moet nog inslingeren,midden valt wel mee in het echt :lol:
Sony fototoestel geluid denk ik :lol:

Gewoon even verder luisteren...........
Ben al blij dat het werkt zonder brom en met de gloei op AC
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Ad1865 met JL sounds I2S over USB

Bericht door democles »

Pjotr schreef: di 19 jul 2022, 20:34
Leuk dat het werkt maar meer is er niet van te zeggen. Het midden klinkt in dat filmpje wel erg geaccentueerd, veel meer dan op de eigenlijke CD.
Even verder geluisterd en ik moet bekennen tot dezelfde conclusie te komen als wat Pjotr al opmerkte.
Het mid wordt naar voren geschoven! :think:

Dan maar even kijken wat er aan de hand kan zijn.
Misschien maakt de ingangscondensator en weerstand wel een soort filter,
Na tijdelijke overbrugging met een kroko snoertje bleek dit niet de oorzaak te zijn.
Dan maar wat anders proberen.
Beide buishelften op 10mA gezet,nu lijkt het erger te worden :-k
Terugschroeven deed de truc.
Eerst naar 6mA om uiteindelijk op 3mA uit te komen,bingo!!
Alles stond te hoog ingesteld,de voltages op de Anodes liggen nu op iets van 84v,dat past beter bij deze Russische ECC88. :D
Een nadeel is nu dat de spanning voor de gyrator opgelopen is naar 240v,gelukkig kunnen de onderdelen dat hebben.
Een trafo spanning van 160v zou voldoende zijn dan de nu gebruikte 180v.

Maar even verder luisteren........
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Ad1865 met JL sounds I2S over USB

Bericht door democles »

Toen ik de ingangscondensator overbrugt had en even iets van een live opname afspeelde,viel me op dat er meer perceptie was van het ruimtebeeld van de opname.
:-k er uit met die condensatoren!
Als er gelijk een buizentrap achter de AD dac zit zijn ze niet nodig en dat hoor je.
Dus condensatoren en de 470K naar massa er uit gehaald.
De buis lost het probleem ,wat ik eerst had, van op elkaar liggende instrumenten op,geen condensatoren nodig.
Of het nu nog wenselijk is om het ingang rooster van de buis via een weerstand ,zeg 1M, aan massa te leggen weet ik niet.
Op zich ligt het rooster via de I/V weerstanden van de dac al aan massa.
Bijlagen
aangepast.jpg
DSC08586.JPG
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Ad1865 met JL sounds I2S over USB

Bericht door democles »

Oke even verder...
Had gelezen dat de ,BSH111BK ,FET in zekere mate zou kunnen oscileren bij lage ampèrages.
Een stopweerstand op de gate was dan de oplossing,
Maximaal 330 ohm anders gaat het ook mis.
Tussen 100/200 ohm was voldoende las ik.
6N23P buffer.jpg
Dus alle touwtjes er af gesoldeerd, met het Stanley mes een baantje doorgekrast en een 220 ohm MELF er in gebakt,bovenop de gate.
Touwtjes er weer aan en de buishelften weer afgesteld op 3mA.

Morgen maar even luisteren of ik verschil hoor.
stopweerstand.jpg
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Ad1865 met JL sounds I2S over USB

Bericht door democles »

De stopweerstanden deden de truc :D
Smooth en geen gelift mid.
Speelde gisteren op 5mA.
Nu op 6mA.
Maar even verder luisteren waar dit heen gaat.
Op naar de 8mA,morgen of zoiets...........
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Ad1865 met JL sounds I2S over USB

Bericht door democles »

Oke,
De 6N23P uiteindelijk afgesteld op 7mA per triode.
Eind condensatoren verhoogd naar 2,2 uF.
Maar even een Reflektor buis uit 76 ingeplugt,geeft wat meer frisser hoog.
En dan maar even testen of alle toeters en bellen doorkomen :lol:
Funck it on \:D/ \:D/

Flyer
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 19 apr 2023, 21:12

Re: Ad1865 met JL sounds I2S over USB

Bericht door Flyer »

Beetje late reactie, maar ik heb ook zo een printje liggen van JL sounds en krijg het door mijn digitale onhandigheid niet aan de praat. Ik wil hem ook gebruiken in combinatie met de AD1865 dus vandaar mijn interesse in jouw project.

Mag ik vragen welke instellingen jij gebruikt? Zo te zien is bij jou alleen jumper J3 kortgesloten. Helaas is er geen foto van de achterzijde waar ik zou kunnen zien welke van B1 t/m B5 je kortgesloten hebt. Weet je dat nog?
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Ad1865 met JL sounds I2S over USB

Bericht door democles »

Op de achterkant alles open laten,geen jumpers solderen.
Alles staat op hun site. dit dus.
http://jlsounds.com/uploads/I2SoverUSB%20v.III.pdf

Vergeet niet de 4,7K weerstand (R1)
Voor de voeding gebruik ik ,zie 2
voeden.jpg
Succes..
Bijlagen
Naamloos.jpg
AD 1865.jpg
AD 1865.jpg (20.94 KiB) 345 keer bekeken
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”