Ad1865 met JL sounds I2S over USB
Moderator: Beheerdersteam
Re: Ad1865 met JL sounds I2S over USB
De boel moet nog een beetje inslingeren,maar klinkt niet verkeerd!
Re: Ad1865 met JL sounds I2S over USB
Leuk dat het werkt maar meer is er niet van te zeggen. Het midden klinkt in dat filmpje wel erg geaccentueerd, veel meer dan op de eigenlijke CD.
Re: Ad1865 met JL sounds I2S over USB
Tja filmpje alleen voor de fun,dat het werkt.
Opgenomen via fototoestel etc.
Het moet nog inslingeren,midden valt wel mee in het echt
Sony fototoestel geluid denk ik
Gewoon even verder luisteren...........
Ben al blij dat het werkt zonder brom en met de gloei op AC
Opgenomen via fototoestel etc.
Het moet nog inslingeren,midden valt wel mee in het echt
Sony fototoestel geluid denk ik
Gewoon even verder luisteren...........
Ben al blij dat het werkt zonder brom en met de gloei op AC
Re: Ad1865 met JL sounds I2S over USB
Even verder geluisterd en ik moet bekennen tot dezelfde conclusie te komen als wat Pjotr al opmerkte.
Het mid wordt naar voren geschoven!
Dan maar even kijken wat er aan de hand kan zijn.
Misschien maakt de ingangscondensator en weerstand wel een soort filter,
Na tijdelijke overbrugging met een kroko snoertje bleek dit niet de oorzaak te zijn.
Dan maar wat anders proberen.
Beide buishelften op 10mA gezet,nu lijkt het erger te worden
Terugschroeven deed de truc.
Eerst naar 6mA om uiteindelijk op 3mA uit te komen,bingo!!
Alles stond te hoog ingesteld,de voltages op de Anodes liggen nu op iets van 84v,dat past beter bij deze Russische ECC88.
Een nadeel is nu dat de spanning voor de gyrator opgelopen is naar 240v,gelukkig kunnen de onderdelen dat hebben.
Een trafo spanning van 160v zou voldoende zijn dan de nu gebruikte 180v.
Maar even verder luisteren........
Re: Ad1865 met JL sounds I2S over USB
Toen ik de ingangscondensator overbrugt had en even iets van een live opname afspeelde,viel me op dat er meer perceptie was van het ruimtebeeld van de opname.
er uit met die condensatoren!
Als er gelijk een buizentrap achter de AD dac zit zijn ze niet nodig en dat hoor je.
Dus condensatoren en de 470K naar massa er uit gehaald.
De buis lost het probleem ,wat ik eerst had, van op elkaar liggende instrumenten op,geen condensatoren nodig.
Of het nu nog wenselijk is om het ingang rooster van de buis via een weerstand ,zeg 1M, aan massa te leggen weet ik niet.
Op zich ligt het rooster via de I/V weerstanden van de dac al aan massa.
Als er gelijk een buizentrap achter de AD dac zit zijn ze niet nodig en dat hoor je.
Dus condensatoren en de 470K naar massa er uit gehaald.
De buis lost het probleem ,wat ik eerst had, van op elkaar liggende instrumenten op,geen condensatoren nodig.
Of het nu nog wenselijk is om het ingang rooster van de buis via een weerstand ,zeg 1M, aan massa te leggen weet ik niet.
Op zich ligt het rooster via de I/V weerstanden van de dac al aan massa.
Re: Ad1865 met JL sounds I2S over USB
Oke even verder...
Had gelezen dat de ,BSH111BK ,FET in zekere mate zou kunnen oscileren bij lage ampèrages.
Een stopweerstand op de gate was dan de oplossing,
Maximaal 330 ohm anders gaat het ook mis.
Tussen 100/200 ohm was voldoende las ik. Dus alle touwtjes er af gesoldeerd, met het Stanley mes een baantje doorgekrast en een 220 ohm MELF er in gebakt,bovenop de gate.
Touwtjes er weer aan en de buishelften weer afgesteld op 3mA.
Morgen maar even luisteren of ik verschil hoor.
Had gelezen dat de ,BSH111BK ,FET in zekere mate zou kunnen oscileren bij lage ampèrages.
Een stopweerstand op de gate was dan de oplossing,
Maximaal 330 ohm anders gaat het ook mis.
Tussen 100/200 ohm was voldoende las ik. Dus alle touwtjes er af gesoldeerd, met het Stanley mes een baantje doorgekrast en een 220 ohm MELF er in gebakt,bovenop de gate.
Touwtjes er weer aan en de buishelften weer afgesteld op 3mA.
Morgen maar even luisteren of ik verschil hoor.
Re: Ad1865 met JL sounds I2S over USB
De stopweerstanden deden de truc
Smooth en geen gelift mid.
Speelde gisteren op 5mA.
Nu op 6mA.
Maar even verder luisteren waar dit heen gaat.
Op naar de 8mA,morgen of zoiets...........
Smooth en geen gelift mid.
Speelde gisteren op 5mA.
Nu op 6mA.
Maar even verder luisteren waar dit heen gaat.
Op naar de 8mA,morgen of zoiets...........
Re: Ad1865 met JL sounds I2S over USB
Oke,
De 6N23P uiteindelijk afgesteld op 7mA per triode.
Eind condensatoren verhoogd naar 2,2 uF.
Maar even een Reflektor buis uit 76 ingeplugt,geeft wat meer frisser hoog.
En dan maar even testen of alle toeters en bellen doorkomen
Funck it on
De 6N23P uiteindelijk afgesteld op 7mA per triode.
Eind condensatoren verhoogd naar 2,2 uF.
Maar even een Reflektor buis uit 76 ingeplugt,geeft wat meer frisser hoog.
En dan maar even testen of alle toeters en bellen doorkomen
Funck it on
Re: Ad1865 met JL sounds I2S over USB
Beetje late reactie, maar ik heb ook zo een printje liggen van JL sounds en krijg het door mijn digitale onhandigheid niet aan de praat. Ik wil hem ook gebruiken in combinatie met de AD1865 dus vandaar mijn interesse in jouw project.
Mag ik vragen welke instellingen jij gebruikt? Zo te zien is bij jou alleen jumper J3 kortgesloten. Helaas is er geen foto van de achterzijde waar ik zou kunnen zien welke van B1 t/m B5 je kortgesloten hebt. Weet je dat nog?
Mag ik vragen welke instellingen jij gebruikt? Zo te zien is bij jou alleen jumper J3 kortgesloten. Helaas is er geen foto van de achterzijde waar ik zou kunnen zien welke van B1 t/m B5 je kortgesloten hebt. Weet je dat nog?
Re: Ad1865 met JL sounds I2S over USB
Op de achterkant alles open laten,geen jumpers solderen.
Alles staat op hun site. dit dus.
http://jlsounds.com/uploads/I2SoverUSB%20v.III.pdf
Vergeet niet de 4,7K weerstand (R1)
Voor de voeding gebruik ik ,zie 2 Succes..
Alles staat op hun site. dit dus.
http://jlsounds.com/uploads/I2SoverUSB%20v.III.pdf
Vergeet niet de 4,7K weerstand (R1)
Voor de voeding gebruik ik ,zie 2 Succes..
