Heb ze nu alleen op gehoor wat kunnen inregelen, maar zal snel de set naar buiten nemen om ze fatsoenlijk te kunnen doormeten.
Eerlijk gezegd moet ik meer wennen aan de gesloten kast dan ik dacht; misschien is mijn gehoor inmiddels dusdanig gewend aan de 'bump' die de meeste reflexkasten onderin hebben. Het laag lijkt veel subtieler, maar mooi lang door te lopen. Maar zonder metingen is dit maar een beetje loze praat natuurlijk.
Kun je iets meer vertellen over hoe je het filter hebt geprogrammeerd? Dat het laag verder doorloopt hoor je goed. De laagaf is 2e orde in een gesloten kast, zodra je er een poort in hangt wordt dit 4e orde (dus steiler).
Als je actief laag goed wil afstellen dan zou je een impedantie-meting van de woofer in de kast moeten doen om de resonantie-frequentie en de Qts van de kast met speaker te weten. Daarmee kun je dan een asymetrische shelf AKA Linkwitz Transform in het filter zetten. Dan kun je echt gaan genieten van actief laag (er vanuit gaande dat je dit dus nog niet gedaan hebt natuurlijk!). Vervolgens de delay van de tweeter goed afstellen zodat de drivers perfect akoestisch aligned zijn.
Filter is nu alleen een symmetrisch LR4 tussen de woofer/tweeter, nu op 2500Hz.
Ik moet even een verloopje maken om de woofer in de kast door te meten, de hypex module zit in een losse behuizing achterop de kast.
Daar komt nu een kabel met JST connector uit, waar ik zonder te knippen niet mijn DATS meter aan kan hangen.
Filter is nu alleen een symmetrisch LR4 tussen de woofer/tweeter, nu op 2500Hz.
Ik moet even een verloopje maken om de woofer in de kast door te meten, de hypex module zit in een losse behuizing achterop de kast.
Daar komt nu een kabel met JST connector uit, waar ik zonder te knippen niet mijn DATS meter aan kan hangen.