3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Hans heeft tijd genoeg om uitvoerig te testen! 
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Mag ik dan bij jou komen luisteren, Hans?
In tegenstelling tot wat er diverse keren beweerd wordt heb ik wel degelijk diverse dingen geprobeerd, echter altijd zonder resultaat.
Ik kreeg dan steevast te horen:
- De resolutie van jouw systeem is niet goed genoeg.
- Je bent geen ervaren luisteraar.
- Je hebt een verkeerd referentiekader.
Dat hoop ik uit te sluiten middels een luistersessie bij jou.
In tegenstelling tot wat er diverse keren beweerd wordt heb ik wel degelijk diverse dingen geprobeerd, echter altijd zonder resultaat.
Ik kreeg dan steevast te horen:
- De resolutie van jouw systeem is niet goed genoeg.
- Je bent geen ervaren luisteraar.
- Je hebt een verkeerd referentiekader.
Dat hoop ik uit te sluiten middels een luistersessie bij jou.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Een meet and greet lees ik?
Waar kan ik inschrijven?
Waar kan ik inschrijven?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Kijk, dat zijn goede ontwikkelingen!
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ja kom ik ook gezellig langspappaleo schreef: ↑za 25 mar 2023, 14:23Mag ik dan bij jou komen luisteren, Hans?
In tegenstelling tot wat er diverse keren beweerd wordt heb ik wel degelijk diverse dingen geprobeerd, echter altijd zonder resultaat.
Ik kreeg dan steevast te horen:
- De resolutie van jouw systeem is niet goed genoeg.
- Je bent geen ervaren luisteraar.
- Je hebt een verkeerd referentiekader.
Dat hoop ik uit te sluiten middels een luistersessie bij jou.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Je hoeft niet eens bij elkaar te komen! Het idee op zich is al goed.
Maarreh gezien het gepruttel over zelf proberen door anderen van allerlei audioenergietwieks. Daar hebben we jou juist voor toch? En eerlijk gezegd zie ik zelden enig substantieel resultaat van dat geprobeer vermeld. Hooguit dat de foto's maar niet lukken willen. Misschien toch eens een keertje zelf ook eens wat enthousiaster en inhoudelijker zijn hoor
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
En betere foto's.....
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ha Pjotr,
Ik voel bijzonder weinig bewijsdrang, en zoals eerder aangegeven lijkt het mij erg logisch dat niet iedereen de effecten ervaart, en dit blijkt dan ook bij bijv. de VdH tweaks, zie audiofreaks forum, de 1 is lyrisch, de ander ervaart 0,0. Dus kijk of het werkt voor je door zelf te testen, heb je daar geen zin of behoefte aan, ook prima! En weer dooooooorrrrr…
Ik voel bijzonder weinig bewijsdrang, en zoals eerder aangegeven lijkt het mij erg logisch dat niet iedereen de effecten ervaart, en dit blijkt dan ook bij bijv. de VdH tweaks, zie audiofreaks forum, de 1 is lyrisch, de ander ervaart 0,0. Dus kijk of het werkt voor je door zelf te testen, heb je daar geen zin of behoefte aan, ook prima! En weer dooooooorrrrr…
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Als je die ringen van Leo als hocus pocus ziet, dan houdt het wel een beetje op ja… daar zit gewoon harde fysica achter, zou jullie toch moeten aanspreken.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Het zijn inderdaad voetjes voor onder je apparatuur. Twee houten ringen op elkaar gelijmd met daar tussen een twaron matje. Op het matje rust een stalen kogel, deze dient rondom vrij te liggen, dus mag de houten ring niet raken. De kogel moet direct in contact komen met de onderplaat van het apparaat, dus niet onder een bestaand voetje plaatsen.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
toch goed onthouden 
daar zit idd geen hocus pocus aan, lijkt me een mooiere uitvoering van de gewone dempende voetjes. wel wat minder praktisch om te plaatsen, maar als het eenmaal goed staat
daar zit idd geen hocus pocus aan, lijkt me een mooiere uitvoering van de gewone dempende voetjes. wel wat minder praktisch om te plaatsen, maar als het eenmaal goed staat
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Zeer lichte apparatuur heeft wel de neiging tot wiebelen, wat zwaarder spul dan veert het twaron net genoeg in om stabiliserend te werken.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Helder. Maar wat doet het nog meer dan onder je apparaten zitten? Of hangen? 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dat kun je het beste zelf testen Peter, elke set is anders dus hoe het zal uitpakken ook.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dat is geen dooddoener Peter, maar een zeer goed en gedegen advies, wees een wijs man en doe er iets mee! 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Nu dan even een update m.b.t. de verwonder ringen.
Ik ben een paar avonden zoekende geweest, in eerste instantie was het geluid slechter geworden, stereobeeld te smal, onrustig, niet natuurlijk. Ben eerst wat met tweaks en instellingen in de weer geweest om het recht te breiden maar dat bracht niet genoeg, toen naar 3 voetjes ipv 4 maar dat maakte ook weinig verschil.
Geloof het of niet, maar de audiolamp iets zachter zetten en alles viel weer op zijn plaats. Gisterenavond dus de echte eerste luisterindrukken kunnen opdoen. De stem staat nu echt fraai centraal in de ruimte, mooi pin point, zeer nauwkeurig afgebeeld en tastbaar zeg maar, terwijl het podium nog steeds net zo breed en diep is. Tevens hoor ik kleine extra details die eerder niet opvielen. En dit allemaal bij laag luister niveau. Tevens hoor je de ruimte soms voor de speakers komen, een aura van geluid of energie zeg maar. meestal als ik het volume verder opkrik wordt alles nog beter, dus ik ben zeer benieuwd nog.
Op de achtergrond broeden nog wat plannen om verwonderringen onder de speakers te plaatsen, maar deze wegen nogal. Leobus is wat aan het testen met extra zware versies.
Groetjes Walter
Ik ben een paar avonden zoekende geweest, in eerste instantie was het geluid slechter geworden, stereobeeld te smal, onrustig, niet natuurlijk. Ben eerst wat met tweaks en instellingen in de weer geweest om het recht te breiden maar dat bracht niet genoeg, toen naar 3 voetjes ipv 4 maar dat maakte ook weinig verschil.
Geloof het of niet, maar de audiolamp iets zachter zetten en alles viel weer op zijn plaats. Gisterenavond dus de echte eerste luisterindrukken kunnen opdoen. De stem staat nu echt fraai centraal in de ruimte, mooi pin point, zeer nauwkeurig afgebeeld en tastbaar zeg maar, terwijl het podium nog steeds net zo breed en diep is. Tevens hoor ik kleine extra details die eerder niet opvielen. En dit allemaal bij laag luister niveau. Tevens hoor je de ruimte soms voor de speakers komen, een aura van geluid of energie zeg maar. meestal als ik het volume verder opkrik wordt alles nog beter, dus ik ben zeer benieuwd nog.
Op de achtergrond broeden nog wat plannen om verwonderringen onder de speakers te plaatsen, maar deze wegen nogal. Leobus is wat aan het testen met extra zware versies.
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Je loopt ons weer te fucken hè 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Mooie post Walter! 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ja zie je wel, Walt kan het wel 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
De Philips cd-204 cd-speler wordt momenteel niet gebruikt; ik ben 100% van de tijd aan het streamen, wel lag er een setje Leobus verwonder ringen onder de cd speler, als test heb ik deze 4 ringen nu onder de Merging Hapi dac geplaatst, volgende week eens gaan luisteren weer.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Als het geluid beter wordt als de audiolamp zachter staat, moet je misschien nadenken over de uiterste consequentie!
groet,
Aat
groet,
Aat
